Toon posts:

Oriënteren naar een laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Na een behoorlijke tijd te hebben gedaan met een 2ehands Dell Latitude E5420 wordt het toch wel eens tijd om naar wat nieuws te gaan kijken. Niet zozeer omdat de processor het niet meer bij kan benen, nee die 2520M is nog aardig capabel. Alleen de geluidsproductie is wat hinderlijk en de grafische performance is om te janken. Voor de rest komt ie met 8gb ram en 256GB SSD nog prima mee.

Eigenlijk zoek ik naar een allround laptop; eentje waar ik een beetje op kan gamen aan de keukentafel (WoT bijvoorbeeld) zonder dat de boel opstijgt, maar waar ik ook rustig op de bank mee netflix kan kijken of wat kan surfen. Zo rond de 14-15 inch vind ik wel prettig, en een i5 is een must. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar iets uit de 8-serie, quadcore met HT vind ik wel fijn. Iets aan grafische kracht is wel fijn, maar het hoeft echt geen 1060/1070/1080 of hoger te zijn, ik kan prima met een tandje lager. Als ik echt wil gamen pak ik m'n desktop wel, maar die komt niet in de woonkamer.

Full HD scherm is een must, en een mat scherm heeft voorkeur, maar dat hoeft niet. SSD is geen wens maar een vereiste, 256GB is prima.

Wat ga je met je laptop doen?
Een beetje surfen op de bank, af en toe een filmpje kijken, en zo nu en dan een spelletje. Ook gewoon de huis/tuin/keukenzaken, maar dat is niet van invloed

Wat is je budget?
Minder is beter! al weet ik dat een laptop met een i5 al zomaar boven de 600 euro zit, zeker met SSD. 900 Euro is wel veel

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Van de tafel naar de bank, maar dat betekent niet dat ik met 5kg op schoot wil gaan zitten. Een beetje handzaam mag wel. Mijn huidige laptop doet ook ongeveer 2.5kg op de weegschaal (grotere accu), en dat vind ik prima

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alsjeblieft geen Packard Bell (bestaan ze nog?) en bij voorkeur ook geen Acer/Toshiba.
Thuis hebben we voornamelijk Dell, en dat spul werkt gewoon zoals 't hoort, maar ook Lenovo heb ik goede ervaringen mee. HP mag natuurlijk ook

en wat heb je zelf dan gevonden?
Zelf zat ik te denken aan een Dell G3 15, niet belachelijk groot, maar wel krachtige hardware voor een prima prijs, met actiecode t/m de 21e verkrijgbaar via henzelf voor 679€.
hiervoor krijg je dan het model met 256GB SSD, 1x8gb, en een GTX1050 + i5-8300H. De latitudes vind ik prachtig, maar die zijn onbetaalbaar

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

Alle reacties

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
De latitude is inderdaad een prachtige machine en na 9 reparaties werkt mijn exemplaar (7480) eindelijk naar behoren.

Persoonlijk zou ik ver uit de buurt blijven van Dell. De kwaliteit van Dell is momenteel om te huilen. Maar misschien heb jij wel geluk. Voor mij in ieder geval nooit meer.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik herken dat beeld van Dell niet.
Inmiddels mijn 4de of 5de latitude in 18 maanden denk ik.
Alles voorlopers werken prima en zijn in dienst bij familie leden.
1 is er verkocht.

Maar geen enkel probleem gehad met deze laptops.
Oja wel, Ziggo go werkte niet meer na een update, terug naar oude driver en het was weer opgelost

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
NLBUURMAN schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:17:
Na een behoorlijke tijd te hebben gedaan met een 2ehands Dell Latitude E5420 wordt het toch wel eens tijd om naar wat nieuws te gaan kijken. Niet zozeer omdat de processor het niet meer bij kan benen, nee die 2520M is nog aardig capabel. Alleen de geluidsproductie is wat hinderlijk en de grafische performance is om te janken. Voor de rest komt ie met 8gb ram en 256GB SSD nog prima mee.

Eigenlijk zoek ik naar een allround laptop; eentje waar ik een beetje op kan gamen aan de keukentafel (WoT bijvoorbeeld) zonder dat de boel opstijgt, maar waar ik ook rustig op de bank mee netflix kan kijken of wat kan surfen. Zo rond de 14-15 inch vind ik wel prettig, en een i5 is een must. Voorkeur gaat natuurlijk uit naar iets uit de 8-serie, quadcore met HT vind ik wel fijn. Iets aan grafische kracht is wel fijn, maar het hoeft echt geen 1060/1070/1080 of hoger te zijn, ik kan prima met een tandje lager. Als ik echt wil gamen pak ik m'n desktop wel, maar die komt niet in de woonkamer.

Full HD scherm is een must, en een mat scherm heeft voorkeur, maar dat hoeft niet. SSD is geen wens maar een vereiste, 256GB is prima.

Wat ga je met je laptop doen?
Een beetje surfen op de bank, af en toe een filmpje kijken, en zo nu en dan een spelletje. Ook gewoon de huis/tuin/keukenzaken, maar dat is niet van invloed

Wat is je budget?
Minder is beter! al weet ik dat een laptop met een i5 al zomaar boven de 600 euro zit, zeker met SSD. 900 Euro is wel veel

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Van de tafel naar de bank, maar dat betekent niet dat ik met 5kg op schoot wil gaan zitten. Een beetje handzaam mag wel. Mijn huidige laptop doet ook ongeveer 2.5kg op de weegschaal (grotere accu), en dat vind ik prima

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alsjeblieft geen Packard Bell (bestaan ze nog?) en bij voorkeur ook geen Acer/Toshiba.
Thuis hebben we voornamelijk Dell, en dat spul werkt gewoon zoals 't hoort, maar ook Lenovo heb ik goede ervaringen mee. HP mag natuurlijk ook

en wat heb je zelf dan gevonden?
Zelf zat ik te denken aan een Dell G3 15, niet belachelijk groot, maar wel krachtige hardware voor een prima prijs, met actiecode t/m de 21e verkrijgbaar via henzelf voor 679€.
hiervoor krijg je dan het model met 256GB SSD, 1x8gb, en een GTX1050 + i5-8300H. De latitudes vind ik prachtig, maar die zijn onbetaalbaar
Deze heb ik nu ook op het oog. Heb jij hem aangeschaft? zo ja, first impressions?

Louzy#2475

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:46

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
louzy82 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:15:
[...]

Deze heb ik nu ook op het oog. Heb jij hem aangeschaft? zo ja, first impressions?
Nee nog niet, mede door de bovenstaande reacties. LinusTechTips schetst wel een aardig beeld over de laptop. Ik denk dat ik mijn aanschaf nog even uitstel

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Sapphire 5700X

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Met het budget dat je voor ogen staat, lijkt me een 2e hands zakelijke laptop de beste optie. Je hoeft niet perse bij Dell Latitude te blijven, Lenovo Thinkpad T is vergelijkbaar. En HP heeft ook wel iets soortgelijks in het portfolio. Misschien, als een gek uitstapje, zou je naar Fujitsu of Toshiba (zakelijke modellen) kunnen kijken,

Bepaal voor jezelf wat je fijn vindt aan deze laptop. De Latitudes hebben (volgens mij) altijd een mat scherm en best een redelijk goed toetsenbord. Ga je naar consumenten modellen, dan heb je vaak een glimmend scherm en mindere bouwkwaliteit c.q. lastiger uitbreiden/aanpassen (geheugen/SSD).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee