Na meer dan 12 jaar trouwe dienst overweeg ik mijn Nokia te vervangen door een smartphone. Vanzelfsprekend werkt de Nokia nog uitstekend, maar qua functionaliteit is die toch niet meer helemaal mee 
Ik zoek een?
Smartphone
Wat is je budget?
Maakt niet uit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Navigatie
- Email
- Agenda
- Usual stuff dus; games waarschijnlijk niet.
Vereisten
- Eenvoudig om een alternatief besturingssysteem op te installeren (ik kijk naar LineageOS, maar suggesties zijn welkom).
- Telefoon moet ook echt goed werken met dat besturingssysteem. Als gps, camera, of iets anders niet bruikbaar is in die combinatie telefoon / OS heeft het ook niet veel zin natuurijk.
- Dual of triple sim (als ik het goed begrijp kan je die slots zowel voor sim als voor micro-sd gebruiken)
- "Houdbaarheid" van minstens 2 jaar. Hiermee bedoel ik dat de batterij nog degelijk moet zijn na twee jaar (en/of zelf te vervangen), en dat de performance een beetje future proof is.
- Liefst groot scherm, maar toch nog net broekzak en hemdzak-compatibel.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hier: https://wiki.lineageos.org/devices/ als wel wat gevonden, maar daarmee weet je enkel dat het gaat om LineageOS te installeren, niet of alles vlot werkt. Ik ben dus benieuwd naar concrete ervaringen.
Thanks!

Ik zoek een?
Smartphone
Wat is je budget?
Maakt niet uit
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Navigatie
- Agenda
- Usual stuff dus; games waarschijnlijk niet.
Vereisten
- Eenvoudig om een alternatief besturingssysteem op te installeren (ik kijk naar LineageOS, maar suggesties zijn welkom).
- Telefoon moet ook echt goed werken met dat besturingssysteem. Als gps, camera, of iets anders niet bruikbaar is in die combinatie telefoon / OS heeft het ook niet veel zin natuurijk.
- Dual of triple sim (als ik het goed begrijp kan je die slots zowel voor sim als voor micro-sd gebruiken)
- "Houdbaarheid" van minstens 2 jaar. Hiermee bedoel ik dat de batterij nog degelijk moet zijn na twee jaar (en/of zelf te vervangen), en dat de performance een beetje future proof is.
- Liefst groot scherm, maar toch nog net broekzak en hemdzak-compatibel.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hier: https://wiki.lineageos.org/devices/ als wel wat gevonden, maar daarmee weet je enkel dat het gaat om LineageOS te installeren, niet of alles vlot werkt. Ik ben dus benieuwd naar concrete ervaringen.
Thanks!
[Voor 0% gewijzigd door Kangerm00se op 15-10-2018 12:47. Reden: Formatting]