Vraag

• Kangerm00se
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-05 08:24
Na meer dan 12 jaar trouwe dienst overweeg ik mijn Nokia te vervangen door een smartphone. Vanzelfsprekend werkt de Nokia nog uitstekend, maar qua functionaliteit is die toch niet meer helemaal mee ;)

Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Maakt niet uit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Navigatie
- Email
- Agenda
- Usual stuff dus; games waarschijnlijk niet.

Vereisten
- Eenvoudig om een alternatief besturingssysteem op te installeren (ik kijk naar LineageOS, maar suggesties zijn welkom).
- Telefoon moet ook echt goed werken met dat besturingssysteem. Als gps, camera, of iets anders niet bruikbaar is in die combinatie telefoon / OS heeft het ook niet veel zin natuurijk.
- Dual of triple sim (als ik het goed begrijp kan je die slots zowel voor sim als voor micro-sd gebruiken)
- "Houdbaarheid" van minstens 2 jaar. Hiermee bedoel ik dat de batterij nog degelijk moet zijn na twee jaar (en/of zelf te vervangen), en dat de performance een beetje future proof is.
- Liefst groot scherm, maar toch nog net broekzak en hemdzak-compatibel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Hier: https://wiki.lineageos.org/devices/ als wel wat gevonden, maar daarmee weet je enkel dat het gaat om LineageOS te installeren, niet of alles vlot werkt. Ik ben dus benieuwd naar concrete ervaringen.

Thanks!

[Voor 0% gewijzigd door Kangerm00se op 15-10-2018 12:47. Reden: Formatting]

Alle reacties

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:29
Hallo @Kangerm00se een antal vragen
wat is je echte budget?
de meest dure telefoons op de markt kosten meer dan 900 euro dat is behoorlijk veel en ik denk dat je ook niet onbeperkt geld hebt dus je zult iets moeten opgeven.
....zak compatibel hoeveel millimeter maximum?
voorlopig ingesteld op 140mm
https://www.gsmarena.com/...x=140&fDisplayInchesMin=5
groot scherm is tegenwoordig 5,5 inch of groter maar dat vind je niet hierop terug
https://www.gsmarena.com/sony_xperia_xz1_compact-8610.php aanrader tegenwoordig ook mgelijkheid to lineageOS
4,6 inch scherm maar toch een heel verschil met
https://upload.wikimedia....200px-Nokia_3310_blue.jpg

[Voor 22% gewijzigd door Ludwig005 op 15-10-2018 18:43]

• Kangerm00se
Budget: uiteraard niet ongelimiteerd, maar het moet zeker niet de meest high end telefoon zijn, denk dat met deze vereisten onder de 500 euro zeker iets te vinden moet zijn.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:29
Kangerm00se schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:19:
Budget: uiteraard niet ongelimiteerd, maar het moet zeker niet de meest high end telefoon zijn, denk dat met deze vereisten onder de 500 euro zeker iets te vinden moet zijn.
sony Xperia XZ1 super krachtig.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:55
Oneplus 6T is de Tweaker telefoon met zat custom ROM ondersteuning en dual sim. Eind van de maand uit, nu nog gewoon de 6.

• Kangerm00se
Oneplus 6 ga ik zeker eens uitchecken, dank.

Iemand ervaring met LineageOS op de Honor 9?

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:57
Pocophone is ook zeker het bekijken waard.
En die heeft goede custom rom support. Er is nog geen officiële LineageOS maar dat verwacht ik wel snel. Onofficiële LineageOS 16 is er al wel.

[Voor 63% gewijzigd door MarnickS op 19-10-2018 20:39]

Dell XPS 15 9510 · Pixel 4a · NVIDIA SHIELD TV

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:55
Kangerm00se schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:26:
Oneplus 6 ga ik zeker eens uitchecken, dank.

Iemand ervaring met LineageOS op de Honor 9?
Kijk eens bij XDA op het forum, of vraag het hier als er een Honor 9 specifiek topic is.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:18

franssie

Save the albatross

Als je nooit een smaprtphone hebt gemist is een 8110 misschien iets voor je? Lekker bellen en sms'n en ook bluetooth voor je carkit.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee