Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20-06 11:36
Tweakers,

Ik heb op dit bunq Premium als mijn primaire bank, hierbij zit een debitcard van MasterCard. Door een aantal redenen ben ik het vertrouwen kwijt in deze "bank". Los hiervan wil ik het graag alleen over het onderstaande hebben:

Ik zou graag een echte creditcard willen (betere acceptatie / verzekering / garantie / borg), maar een waarbij uitgaven direct van mijn rekening gehaald worden, bestaat dit?

Ik raak snel het overzicht kwijt bij de meeste verstrekkers, omdat die het geld eenmalig aan het einde van de maand incasseren.

Bedankt!

Beste antwoord (via Devaqto op 15-10-2018 16:15)

• BiLo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:18

BiLo

PSN: toiletcleaner

Karizma schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Weet je toevallig bij welke bank dit kan? Dit is exact wat ik eigenlijk zoek.

[...]

Bedankt, een van de weinig nuttige reacties tot zo ver. ;)
Ik gebruik zelf ICS, middels de app kan ik geld overmaken naar de CC. Het kan ook door geld over te maken (bankoverschrijving) naar ICS zelf met vermelding van je klantnummer. Eerstegenoemde is wel een stuk sneller.

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

Alle reacties

• ZiSE
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08:16
Ik gebruik zelf N26 - is het zelfde concept als bunq: debitcard van MasterCard. Verzekeringen en extra's zijn ook echt extra. Kaart zelf kost 0 - de extra's kosten geld (Black).

GoT topic over N26: Discussie over & Ervaringen met N26

[Voor 18% gewijzigd door ZiSE op 15-10-2018 12:32]

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 07:34

Croga

The Unreasonable Man

Karizma schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:28:
Ik zou graag een echte creditcard willen (betere acceptatie / verzekering / garantie / borg), maar een waarbij uitgaven direct van mijn rekening gehaald worden, bestaat dit?
Nee, dat bestaat niet. Om de eenvoudige reden dat wat je beschrijft simpelweg "Debitcard" heet. Het heet alleen "Creditcard" als er ook daadwerkelijk een vorm van krediet bij zit en dus, per definitie, niet meteen van je rekening afgeschreven wordt.....

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 10:54

basdej

OutSystems Consultant

Karizma schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:28:
Tweakers,

Ik heb op dit bunq Premium als mijn primaire bank, hierbij zit een debitcard van MasterCard. Door een aantal redenen ben ik het vertrouwen kwijt in deze "bank". Los hiervan wil ik het graag alleen over het onderstaande hebben:

Ik raak snel het overzicht kwijt bij de meeste verstrekkers, omdat die het geld eenmalig aan het einde van de maand incasseren.

Bedankt!
Je kan tegenwoordig bij de ING direct geld op je creditcard storten in de app. Zodra je dus een creditcard aankoop doet kan je het direct aflossen en ben je van de "schuld" af.

Hoi.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:09
Croga schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

Nee, dat bestaat niet. Om de eenvoudige reden dat wat je beschrijft simpelweg "Debitcard" heet. Het heet alleen "Creditcard" als er ook daadwerkelijk een vorm van krediet bij zit en dus, per definitie, niet meteen van je rekening afgeschreven wordt.....
Dit inderdaad.

Ik ben er nog niet precies achter waarom sommige bedrijven (autoverhuur en whatnot) Debit niet accepteren als borg, slaat mijns insziens nergens op aangezien het geld alsnog hetzelfde gereserveerd wordt.

Woont in Helsinki

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-11-2018
Je kunt bij ICS eens informeren.

Zij handelen zeer veel CC zaken af.

• NeHoX
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 08:51

NeHoX

Ik roeptoeter maar wat...

Bij alle grote banken heb je volgens mij de mogelijkheid om direct af te lossen op je CC. Bij de ING in de app heb ik dit in ieder geval wel.

Binnen uiterlijk 2 werkdagen na overschrijving is het bedrag rechtgetrokken op je CC.

Hierdoor heb je bijvoorbeeld wel de CC bescherming die voor veel mensen interessant is. Denk aan beschermd tegen diefstal schade en verlies 180dagen lang.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-

[Voor 100% gewijzigd door CurtPoindexter op 19-10-2019 15:58. Reden: Leeg ivm privacy]

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:09

FreakNL

Well do ya punk?

Beste optie is inderdaad wat @NeHoX

Voor de rest is het natuurlijk een nondiscussie (IMHO!) en als je slechts 1 CC hebt is er voldoende overzicht, me dunkt. Je kunt zelfs je uitgaven die je doet elke keer apart zetten (op een andere rekening) en een dag voor afschrijving terugboeken..

Ik zie het probleem niet zo. Ik heb zelf 3 creditcards, waarbij er 1 als backup dient (VISA) en daar dus meestal geen incasso van is, maar de andere 2 gebruik ik actief (bij voorkeur AMEX vanwege spaarsysteem, als die niet geaccepteerd wordt gebruik ik Mastercard).. Zels met 2 kaarten heb ik geen gebrek aan overzicht. Incasso van de 2 is ook in dezelfde periode dus prima overzichtelijk. Bij grotere uitgaven (200+) die ik wel van de lopende rekening wil betalen zet ik het geld tijdelijk apart om te weten wat voor budget ik die maand nog heb, bij kleinere uitgaven gaat het van de grote hoop.

[Voor 46% gewijzigd door FreakNL op 15-10-2018 12:53]

• ErnstH
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Ik zou eerder aan oplossing van de oorzaak werken dan aan symptoombestrijding: maak een overzichtje waarin je dit soort dingen bijhoudt. Dat is sowieso een nuttige exercitie.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:41
Bij de creditcards van ICS heb je de mogelijkheid om direct af te lossen via iDeal. Het saldo staat dan gelijk op je kaart. Ik gebruik dit zelf vaak voor mijn Visa, die ik incidenteel gebruik als mijn Amex niet geaccepteerd wordt en ik niks anders voorhanden heb.

• Merlinni
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-04 18:53
Ik heb zelf een creditcard bij ING, deze schrijft het aan het einde van de maand automatisch af van mijn bank.

• BiLo

BiLo

je kan toch ook gewoon zelf geld op je CC storten? dan maak je er in feite een DC van..

Ryzen 3700x | Inno3D GTX 1080 Ti X3 | Gigabyte X570 AORUS Pro | 32GB 3466Mhz C16 | 960 EVO 250GB | RM650x | Prusa BEAR V2 MK3

• Devaqto
DylanE schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:11:
je kan toch ook gewoon zelf geld op je CC storten? dan maak je er in feite een DC van..
basdej schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Je kan tegenwoordig bij de ING direct geld op je creditcard storten in de app. Zodra je dus een creditcard aankoop doet kan je het direct aflossen en ben je van de "schuld" af.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• BiLo

BiLo

Karizma schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

[...]

Ik gebruik zelf ICS, middels de app kan ik geld overmaken naar de CC. Het kan ook door geld over te maken (bankoverschrijving) naar ICS zelf met vermelding van je klantnummer. Eerstegenoemde is wel een stuk sneller.

• Devaqto
DylanE schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:30:
[...]

Oh perfect. Je kan dan met iDeal je CC opladen? Krijg je dan een plus saldo op je CC? Of is het meer: eerst iets aanschaffen, je beland in de min, je laadt het weer op naar 0?

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:12
Wat jij beschrijft kan allebei.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Karizma schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:41:
[...]

Oh perfect. Je kan dan met iDeal je CC opladen? Krijg je dan een plus saldo op je CC? Of is het meer: eerst iets aanschaffen, je beland in de min, je laadt het weer op naar 0?
Ja dit kan met alle grote creditcards.... of je zet een positief saldo op je CC (Met zowaar betere rente dan de bank atm!) of je laat het direct weer van je bankrekening afhalen. Beide opties kunnen.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:15
Je moet dan gewoon een creditcard met limiet € 0 aanvragen, dan kun je alleen betalen uit tegoed.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True