Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Netwerk via Stopcontact vergroten.

Pagina: 1
Acties:

• StevenT1987
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-06 22:32
Beste,

Momenteel woon ik in een appartement en heb daar in de woonkamer een router staan.
Via het stopcontact wil ik in de kamer ernaast mijn pc en NAS voorzien van internet.

Momenteel heb ik het volgende adaptersetje: TPLINK TLPA4010. Dit werkt....... Meer niet dan wel.

Ik hoor jullie al zeggen, waarom geen kabel trekken... Laten we het zo zeggen, dat word niet gewaardeerd!
Geen optie dus!

Wat is nou de beste of betere adapter om dit voor elkaar te krijgen?

Alle lampjes op de adapters knipperen groen, maar toch heb ik meer niet dan wel internet.

Ik hoor het graag!!

Groet,
Steven

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:48
Er is een TP-Link app die bij dit setje hoort waarmee je een iets betere diagnose kan doen dan "meer niet dan wel".

Speedtest's e.d. zijn ook waardevolle informatie.

Nu is je setje niet heel hoogwaardig, maar meer ga je er waarschijnlijk ook niet uitkrijgen. De grootste bottleneck is je stroomnetwerk in huis, daar kan je met de beste wil van de wereld met een ander powerlinesetje niets aan veranderen.

Woont in Helsinki

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-06 09:43
Het is ook verstandig om de setjes op de zelfde groep te houden. Dit kan ook problemen geven als het niet op dezelfde groep zit. Echter heb ik de ervaring dat netwerk over lichtnet bagger is welke adapters er ook gebruikt worden.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Exphy
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 17:08
Ik heb redelijk goede ervaring met de nieuwere Homeplug AV2. Ik haalde met de Devolo's een iets snellere verbinding dan met mijn TPLink's. Ze waren beide wel altijd stabiel waar een AV geen stabiele verbinding gaf. Let er wel op dat het beter werkt als je geaarde stopcontacten hebt.

pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL)
pricewatch: TP-Link AV1200 Gigabit Powerline met stopcontact startset TL-PA80...

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In je vorige topic was de concensus om Devolo aan te schaffen of een "goede" WiFi op te zetten.

Over welke afstanden hebben we het om te overbruggen? Had je al gekeken/getest of beide kamers toevallig een groep delen of dat het aparte groepen zijn?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SiNisTrAD
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-06 15:57
De devolo werkt goed bij mij, mijn werkkamer (werk vanuit huis) heeft geen vaste verbinding dus gebruik de devolo en heb nooit problemen. Heb ook een securtity camera erop zitten die naar mijn nas streamed en nooit drop outs.

Af en toe (eens per 5 weken ofzo) een keer erin en eruit als de verbinding weg valt

• StevenT1987
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-06 22:32
@Intelligo de app is helaas niet voor mijn setje beschikbaar.
Speedtest kon ik niet bereiken.
Nu alles los gekoppeld en de volgende waardes eruit gekregen.

Ping 14ms
Download 1,30Mbps
Upload 0,99 Mbps

Dit allemaal met een Ziggo netwerk van 40Mbps (draadloos haalbaar ook)

@Ronker
De setjes zitten op dezelfde groep.

@Exphy
Ze zitten in een geaard stopcontact.

@MAX3400
Ik geloof dat ik wat gemist heb... Ik zal m'n eigen topics langs gaan.
WiFi netwerk is denk ik niet haalbaar. Mijn pc bezit geen wificard en mijn Nas heeft dat ook niet.
De adapters zitten binnen dezelfde groep.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True