Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

VB.NET -> Linux Shell Script (struggle)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mjcm
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Hoi,

Allereerst sorry als dit fout is geplaatst !

Mijn vraag:
Ik heb een eenvoudig VB.Net programma draaien in de TaskScheduler van Windows.
Wat dit programma doet is heel simpel.

Zoekt in een bestand of startstring bestaat, indien ja, zoekt in dezelfde lijn of 2ndstring bestaat, indien ja zoek door totdat ie de 3rdstring vindt, maar stopt als hij stop string vindt. En ga dan weer verder met zoeken !!

Het is geen mooie code maar ben dan ook maar een hobbyist, maar ik zou dit graag willen gaan draaien op mijn Synology NAS (918+ / 218+) ipv op mijn PC.

Ik ben nu al een hele tijd hier mee aan het worstelen om dit te converteren naar BASH maar ik kom er NIET uit, heb al veel geprobeerd met grep / awk maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Note: Zowel start,2nd, 3rd,stop zijn constanten (die veranderen DUS niet)
Line is een lijn uit het bestand en kan tot ong 300 chars lang zijn.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dank bijvoorbaat voor enige pointers :) _/-\o_

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 08:06

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

En nu verwacht je van ons dat we je gare .net script gaan ombouwen naar bash zonder eigen moeite? Dat doen we niet. Laat eerst eens zien wat je nu hebt met je bash script. Je condities zijn ook erg warrig opgeschreven. Er is niet echt fatsoenlijke logica in te vinden om het te vertalen naar bash.

Kom dus eerst zelf met een script wat in de buurt komt wat je wilt en vooral waar je tegenaan loopt. Kijk hiervoor naar o.a. grep.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mjcm
  • Niet online
hahaha ja dank !

Ben ook maar een hobby programmeur, heb al veel dingen geprobeerd maar dat was echt alleen maar proberen zonder eigenlijk enig resultaat

bijv

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
FILE=$filename

while read line; do
    if echo $line | grep $startstring
then

fi

done < $FILE

Ik heb niet veel bewaard maar veel dingen al geprobeerd.

Maar ik kom gewoon heel veel kennis te kort om dit te doen, maar ja het is ook alleen maar voor thuis en voor de leukigheid. Als het onmogelijk (of zoals je zelf zegt te warig) is, gooi er dan maar een slot op want het is niet belangrijk !

[Voor 16% gewijzigd door mjcm op 15-10-2018 11:07]

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 08:06

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Is er nog een reden waarom je je eerste scriptje opeens tussen mo-tags hebt gezet?

Maar kom eens met een voorbeeld, output en wat er mee gedaan moet worden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• mjcm
  • Niet online
Waarom MO, lijkt me beter en ik zag andere mensen het ook doen of mag dat niet ???

Members only:

Edit: Mod, gooi er maar een SLOT op, ga er maar mee verder zoals ik nu bezig ben !

Dank voor je antwoord !

[Voor 17% gewijzigd door mjcm op 15-10-2018 11:32]

• mjcm
  • Niet online
Ik heb de basis klaar

Members only:

[Voor 3% gewijzigd door mjcm op 15-10-2018 12:22]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True