Toon posts:

Wie heeft er allemaal een IIyama Vision Master Pro 450 ??

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er ook zo eentje gaan halen.

Nou is mijn redenering : "Tweakers willen alleen goed spul. En als veel Tweakers hem hebben zal het wel een juweeltje zijn."

Dus vandaar de vraag : Wie heeft er hier allemaal een Vision Master Pro 450 ?? :)

Alle reacties (positief dan wel negatief) welkom ..

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Helaas, ik zit hier met een No name 17" (ƒ400,- op de HCC)
mijn oude 15" besloot niet te wachten met doorbranden tot ik genoeg geld had gespaard :(
Een vriend van me heeft er wel een, pracht ding, extreem plat ook.
Alleen zie je wel een klein lijntje in beeld maar na 30 minuten let je er al niet meer op ('t zelfde al adframe dus en da's groter)

Niet?
[Specs]

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
Ik heb hier de s702ht (Vision Master 400), en die bevalt errrug goed! Als ik het goed heb is dit de voorganger van de 450, alleen heeft de 450 een volledig vlakke diamondtron beeldbuis en een lagere dotpitch

Maar, ik kan je een Iijama echt aanraden!

succes met je keuze

btw: bij graficall is de vm410(17") 855,- : )

• Tomatrix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-02-2025
Ik heb mijzelf er pas een aangeschaft, erg fijne monitor met haarstrak beeld. Doe alles nu op 1600x1200.

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb 'em.
Mooi beeld, hoge refreshrate, niet echt duur.

Verwijderd

ik heb een vision master pro400!

(voor laag prijsje!)

mooi beeld, gewoon een goede monitor!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Wil er wel eentje gaan halen, voor dat geld heb ik geen betere gezien.

Niet op voorraad.

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 15:47

alwinus

Tweaked

Retegoeie kwaliteit, zit er nu zelf sinds kort ook naar te kijken (A901HT VM 450 PRO). En ik word er elke keer weer warm van. Ontzettend goede kwaliteit. Ik geloog dat je deze bij Graficall het goedkoopst kon krijgen. (indertijd 1285,-)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ook de A901HT Iiyama Vision Master Pro ... zeer tevreden mee! Hoewel ik alles bij 1600*1200 een beetje erg klein vind, is 1280*960 gewoon perfect! Vooral heel scherp en helder, en van reflecties heb je echt bijna geen last, al schijnt er een lamp recht op (van achter je).

PC Specs

• Paraselsius
  • Laatst online: 26-08 16:36
Ik heb ook sinds kort de Iiyama vision master pro 450 en ben zeer tevreden, het is echt een prachtige monitor!

Ik draai hem overigens wel op 1600x1200 met grote font wat een prima beeld geeft (met behulp van een Matrox G200). Ik geloof dat het een stuk minder uitziet als je een Nvidia chipset hebt (Tenminste heb ik bij een vriend gezien) want die is in 2D helaas een stuk minder.
Enige kanttekening is dat als je laag resolutie spelletjes (zoals Torment) speelt de monitor de ruimte opvult met zwarte strepen :(
Ik weet niet of dat aan de monitor ligt of aan de grafische kaart of aan de software. (Grafische kaart = Matrox G200)

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Geen zwarte strepen hier, GeForce DDR. Het is trouwens idd zo dat je met een Matrox kaart beter beeld krijgt dan met een Nvidia based kaart. Maar dat verschil is vanaf de GeForce wel klein geworden.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik heb een Vision Master 450 ( dus geen Pro, maar zijn dikke broer ), ben er nog steeds zeer tevreden mee, alleen had ik na de HCC dagen wel een beetje spijt dat ik geen Pro had genomen ( niet uit geld redenen, maar om de 2 steundraadjes ), ik zou em zo kopen krijg je geen spijt van denk ik.

En het is natuurlijk niet de beste, maar kwa prijs kwaliteit denk ik wel!

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb sinds 1,5 maand ofzo een VM Pro 450 en ik ben er teeeeeeeeeeeering Blij mee :) :) :). Gewoon 18" effectief beeldscherm, mega rustig voor je ogen, Suuuuuperplat, makkelijk in het gebruik (maar ja wat kan daar nou mis mee zijn) en h9ij geeft echt Scherp beeld.

Zeker doen dus

Verwijderd

Ik heb er een sinds een paar maanden.
De G400 stuurt hem aan. Ik moet zeggen ik wil hem nooit meer kwijt.
Ja misschien nog voor een 21" Iiyama.

Ik kan hem aanraden

Verwijderd

Ik heb er ook 1 3 weken ofzo, en hij roelt :)

aanrader

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb hem nu ongeveer een half jaar en bevalt uitstekend. wou eigenlijk de 21" hebben maar die was toch wel erg duur plus dat je dan nog een extra bureau voor je monitor nodig hebt.

• Arzie
  • Laatst online: 30-08 20:31
Ik heb de mijne ongeveer een jaar. Heel erg tevreden mee, ik draai altijd 1600x1200x85 Hz. Mooie heldere kleuren, scherp beeld en de hoogste refreshrates (da's echt een heel groot voordeel van IIyama, Sony bv. kan er niet aan tippen voor die prijs).

Ik heb alleen sinds ong. 1 maand het probleem dat het lijkt alsof er een heel klein beetje 'ruis' in het signaal zit, dwz. sommige pixels trillen een beetje. Je zit dat goed bij van die rasterplaatjes en vooral op lage resoluties. Dat vind ik heel irritant, maar ik vraag me af of het aan de monitor ligt (ik heb een Geforce DDR en een Athlon). Het lijkt me vreemd dat een monitor dat opeens gaat doen, het kwam ongeveer toen ik mijn P3 door een Athlon verving, dus misschien is het moederbord (Epox 7KXA) een beetje vreemd ofzo... Dan maar weer eens een KA7 kopen ofzo :)

Maar ik raad je dus zeker de A901HT aan, alleen al omdat iedereen stikjaloers is >:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:23
Ik spaar de volgende keer nog wel een paar maandjes door. Niks dan ellende gehad met iiyama. Heb besloten om me er nu niet meer druk over te maken. Zonde van de tijd.
Ben blijkbaar de enige die niet blij is met z'n iiyama.

Verwijderd

denk dat je enige bent ja!
het enige minppuntje is, dat als je een witte achtergrond hebt, die 2 lasnaden kan zien...maar daar wen je gauw aan (je kijkt er dan gewoon over/door heen...)

alleen me pa vond het nix. dacht dat ie stuk was..(hij zag die lijntjes ook!)had hem namelijk 2e hands gekocht van bedrijf die er een zootje weg gingen doen! 400,- piekies voor vision master pro 400 !! whoopppy!

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Hmmm ... en HlpDsk ... heb je al besloten ;)?

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Overwegend positief.

Ik denk dat ik hem maar neem straks :)

En IDD, als ik het geld en de ruimte had zou ik de 22" kopen. Maar dat heb ik dus niet ..

Verwijderd

Topicstarter
Overwegend positief.

Ik denk dat ik hem maar neem straks :)

En IDD, als ik het geld en de ruimte had zou ik de 22" kopen. Maar dat heb ik dus niet ..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb er dus ook een, en heb er heel veel lol mee.

Voor dat geld wat hij kost, is hij absoluut niet te verslaan qua kleur en contrast.

Ook behoorlijk ongevoelig voor ichtinval door de platte buis.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb er vanmiddag eens naar zitten kijken (en wat zitten testen met een monitor test programma). Beeld lijkt me inderdaad wel ok. De bediening (maar 3 knoppen) vind ik echter ronduit k*t. Wat dat betreft ben ik wel beter gewend met m'n huidige Samsung 17". Alleen het beeld daarvan is niet helemaal ok (geen gelijkmatige helderheidsverdeling), dus das ook niet alles.
Ander puntje van kritiek is dat de resolutie wisseling vrij traag gaat.

Eindoordeel: Ik kan de pro 450 behoorlijk goedkoop krijgen, dus ik denk dat ik em toch maar aanschaf. :-]

Verwijderd

Yup, hier ook 1 en 3 vrienden van mij hebben 'm ook. Erg tevreden, lekker plat, goed beeld.

En die 2 lijntjes die zie je echt niet als je bezig bent (alleen als je er op let zoals ik nu ff doe omdat ik erover schrijf :) )

Verwijderd

Heb een vm 404 maar een huisgenoot van mij heeft de pro 450 met een Matrox g400. Absoluut een van de scherpste beelden ooit gezien.
(service van Iiyama is ook top, zijn scherm was door blikseminslag (piekspanning) kapot gegaan, binnen een dag ruilscherm en kostenloos vervangen)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier staat er ook een te glimmen (450Pro). Ik kan mij dan ook volledig bij de rest aansluiten wat commentaar betreft.
Enuh Biobak, misschien had je wel gewoon een maandag morgen exemplaartje. :)

Verwijderd

Workstation 1 heeft de A201HT Vision Master Pro510 (22")
Workstation 2 heeft de A901HT Vision Master Pro450 (19")

Server heeft een een of andere lame 15" vobis monitor, maar er zit wel een Philips beeldbuis in P105B of zo iets( 15" briliance)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb d'r ook zo eentje, en hij bevalt errug goed. ik wil nooit meer zo'n el-cheapo 15" vissekom :)
vlak beeldscherm roeleert !

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Jeromes
  • Laatst online: 18:20
Ik heb er hier ook 1. Het is echt het perfecte beeldscherm op de grote en de 2 zwarte streepje in het midden na. Die zwarte streepjes komen doordat hij flatscreen is dat heeft de 17" ook. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik ze nu niet meer zie. Je went er gewoon aan.
Voor de rest kan ik je deze monitor echt aanraden.

Jeroen

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Heeft er hier nou echt niemand een LG 995E 19"? :)
[reclame]
http://gathering.tweakers.net/Forum6/HTML/001023.html
[/reclame]

Verwijderd

Jeroen: die 2 zwarte lijntjes (zijn btw niet zwart) komt niet doordat het scherm vlak is, maar omdat het een scherm is met Diamontron/Trinitron techniek: Verticale "lamellen" die op hun plaats gehouden moeten worden door 2 horizontale draden.
Pagina: 1