Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MichaelTheGreat
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 22-10-2018
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment in gesprek met een bedrijf om hier te gaan werken als cloud engineer. Echter vragen ze ook om standby diensten mee te gaan draaien.

Hier heb ik zelf nog niet veel ervaring mee, anderzijds dat ik dit een paar jaar heb gedaan toen ik nog vrijgezel was.

Ik vroeg me af hoe jullie hier als vader mee om gaan als je snachts gebelt wordt? Ik sta nu al angsten uit dat ik de baby misschien zal wekken, of mijn partner. Het voelt gewoon niet comfortabel.

Alle reacties

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
MichaelTheGreat schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:56:
Ik vroeg me af hoe jullie hier als vader mee om gaan als je snachts gebelt wordt? Ik sta nu al angsten uit dat ik de baby misschien zal wekken, of mijn partner. Het voelt gewoon niet comfortabel.
Kun je aangeven waarom je "angsten uitstaat?". Er ligt bij ons een baby (10 weken) op de slaapkamer, die ronkt overal doorheen, ook door mijn wekker. Mijn vrouw heeft daar ook geen last van. We zijn vanaf het begin af aan niet stiller dan normaal geweest, die kleine ligt in de box en slaapt door de filmgeluiden heen. Van de stofzuigrobot wordt ze ook niet wakker.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11:25
Gisteren kwam bij met Nerds om Tafel als suggestie de Xiaomi Mi Band voorbij, die werd gebruikt als wekker die geen lawaai maakt (trillingen). Misschien een idee?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 07:38
Baby’s gaan toch niet dood als je ze wakker maakt?

• MichaelTheGreat
The Killer schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:04:
[...]

Kun je aangeven waarom je "angsten uitstaat?". Er ligt bij ons een baby (10 weken) op de slaapkamer, die ronkt overal doorheen, ook door mijn wekker. Mijn vrouw heeft daar ook geen last van. We zijn vanaf het begin af aan niet stiller dan normaal geweest, die kleine ligt in de box en slaapt door de filmgeluiden heen. Van de stofzuigrobot wordt ze ook niet wakker.
Onze dochter is nogal een lichte slaper. Te vroeg geboren en een medisch verleden. Dus het is wat angstig allemaal, wil haar nachtrust zo min mogelijk verstoren (eerste kind ook nog is).

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 07:09
MichaelTheGreat schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Onze dochter is nogal een lichte slaper. Te vroeg geboren en een medisch verleden. Dus het is wat angstig allemaal, wil haar nachtrust zo min mogelijk verstoren (eerste kind ook nog is).
Lijkt me makkelijk dan. Als jij je er niet comfortabel bij voelt, moet je het niet.

De Mi Band die is aangedragen is overigens wel een briljante oplossing voor het geluid-probleem.
De lichte trilling om je pols maakt je wakker, maar anderen om je heen niet. Ik gebruik hem als wekker maar hij trilt ook als je gebeld wordt.

Woont in Helsinki

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:32
Ik neem aan dat je niet elke nacht gebeld wordt. Een keertje wakker kan gebeuren hoor. Er kan toch ook iemand hard door de straat rijden o.i.d. waardoor de baby wakker wordt?

• Bart_GR
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Intelligo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:16:
[...]

Lijkt me makkelijk dan. Als jij je er niet comfortabel bij voelt, moet je het niet.

De Mi Band die is aangedragen is overigens wel een briljante oplossing voor het geluid-probleem.
De lichte trilling om je pols maakt je wakker, maar anderen om je heen niet. Ik gebruik hem als wekker maar hij trilt ook als je gebeld wordt.
Ik gebruik ook de Mi Band 2 als horloge, wekker en notificatie apparaat. Zit lekker om de pols, je merkt omdat 'ie zo klein is eigenlijk niet dat je iets om hebt. Dus ook perfect om mee te slapen!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
MichaelTheGreat schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:15:
[...]

Zodra je dochter doorslaapt kan ze prima op haar eigen kamer slapen. Wel ze prettig als ze een lichte slaper is. Vergeet niet dat dit "probleem" tijdelijk is, want je zal niet vanaf dag 1 standby hoeven lopen. Misschien zou je het komende jaar zelf tijdens standby ergens anders kunnen slapen? Ook wel prettig als jij zelf niet gewekt wordt door een baby als je ook nog moet werken en risico hebt om gestoord te worden.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• MichaelTheGreat
Deveon schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:21:
[...]

Zodra je dochter doorslaapt kan ze prima op haar eigen kamer slapen. Wel ze prettig als ze een lichte slaper is. Vergeet niet dat dit "probleem" tijdelijk is, want je zal niet vanaf dag 1 standby hoeven lopen. Misschien zou je het komende jaar zelf tijdens standby ergens anders kunnen slapen? Ook wel prettig als jij zelf niet gewekt wordt door een baby als je ook nog moet werken en risico hebt om gestoord te worden.
Ze slaapt al op haar eigen kamer. Gaat wat dat betreft prima. Maar toch hoort ze wel van alles. Maar het wordt gelukkig al wel weer iets minder

Ook heb je er wel gelijk in dat ik niet vanaf dag 1 standby zou hoeven te staan. Het ergens anders slapen is wellicht ook nog een optie :)

• Kettrick
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Kettrick

Rantmeister!

barticus schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:14:
Baby’s gaan toch niet dood als je ze wakker maakt?
Zeker niet, maar als vader van twee kinderen snap ik erg goed dat je je kinderen wil laten slapen.

Of dat praktisch is hangt af van je kind en van je huis, hoe vast je zelf slaapt en hoe vaak je wakker gemaakt wordt. Als je eens per maand een telefoontje krijgt en je baby wordt waker is dat geen probleem, word je elke nacht gebeld is het een ander verhaal.

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08:14
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment in gesprek met een bedrijf om hier te gaan werken als cloud engineer. Echter vragen ze ook om standby diensten mee te gaan draaien.

Hier heb ik zelf nog niet veel ervaring mee, anderzijds dat ik dit een paar jaar heb gedaan toen ik nog vrijgezel was.

Als het niet goed voelt gewoon niet doen. Ik heb van de zomer ook een gesprek gehad en daarbij kwam nacht standby ook om de hoek kijken. Buiten de magere vergoeding, en een paar keer per week je nest uit gebeld worden heb ik ook geen zin om heel het huis wakker te hebben om 02:00 snachts. Ik had ook twijfels maar die kon ik niet omzetten naar goed omdat ik bovenstaande punten niet kan wegnemen.

Voor mij is standby prima maar niet in de nacht daar zoeken ze maar iemand anders voor :+

[Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 15-10-2018 10:41]

⛔Trackers of betalen...⛔

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
Hoewel ik nog nooit officieel standby dienst heb gehad ben ik dat al vele jaren als sysadmin.

Nooit problemen gehad met het gezin. De keren dat ik gebeld wordt zijn op 1 hand te tellen, en als het zo is dan verhuis ik naar mijn kantoortje. Daar wordt niemand wakker van.

En het is bij ons heel simpel, met dat soort oproepen verdien ik de extra centjes waar leuke dingen van gedaan worden. Denk niet dat mijn partner daar ooit iets over zal zeggen :)

• MichaelTheGreat
HKLM_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Als het niet goed voelt gewoon niet doen. Ik heb van de zomer ook een gesprek gehad en daarbij kwam nacht standby ook om de hoek kijken. Buiten de magere vergoeding, en een paar keer per week je nest uit gebeld worden heb ik ook geen zin om heel het huis wakker te hebben om 02:00 snachts. Ik had ook twijfels maar die kon ik niet omzetten naar goed omdat ik bovenstaande punten niet kan wegnemen.

Voor mij is standby prima maar niet in de nacht daar zoeken ze maar iemand anders voor :+
De vacature is wel erg interessant en het gesprek wat ik heb gehad met deze werkgever is goed verlopen. Heb echter niet doorgevraagd over de standbydiensten. Ga in ieder geval even doorvragen om hoeveel diensten het gaat en wat het storings percentage is. Maar als het niet goed voelt doe ik het idd niet :)

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Hallo allemaal,

baby = geen slaap
standby = geen slaap

standby + baby = nog steeds geen slaap maar wel betaald worden :)

Gewoon doen, maar zorg dat je je totale werkdruk niet boven je belastbaarheid laat uitstijgen. Neem eens tijd voor tijd op als je een call hebt gehad.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Als het kind toch al op een andere kamer slaapt, wat is dan het probleem? Neem zo'n bandje dat trilt, of leg je telefoon op stil onder je kussen, dan hoort dat kind het niet... zelf beetje stil doen met opstaan en alles, no problem.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:39
Vraag eens aan het bedrijf hoe vaak je gebeld wordt gemiddeld per doordeweekse dag en weekend.

Bij mijn werkgever valt het gelukkig allemaal reuze mee en hebben we zelfs soms dat we helemaal niet gebeld worden.

Vriend van mij heeft juist het probleem dat ze onderbezet zijn en grote problemen bij klanten hebben die geregeld bellen en hij wordt dus ook gerust 5x op een avond gebeld.

Als je al te horen krijgt dat je max 1x a 2x door de weeks gebeld wordt, en max 2 a 3x in het weekend, dan moet je dat toch wel een redelijk veilig gevoel geven toch?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wylana schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:52:

Als je al te horen krijgt dat je max 1x a 2x door de weeks gebeld wordt, en max 2 a 3x in het weekend, dan moet je dat toch wel een redelijk veilig gevoel geven toch?
Ligt eraan hoe lang de afhandeling duurt... ;)

Ik heb ooit eens 19 uur op 31 december + 1 januari moeten besteden voor 1 belletje. Dat is dan wel een redelijke uitzondering maar het is de aard van de calls & SLA die aan standby ten grondslag ligt.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:39
MAX3400 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:55:
[...]

Ligt eraan hoe lang de afhandeling duurt... ;)

Ik heb ooit eens 19 uur op 31 december + 1 januari moeten besteden voor 1 belletje. Dat is dan wel een redelijke uitzondering maar het is de aard van de calls & SLA die aan standby ten grondslag ligt.
Ja dat is wel zo idd. Ook ik heb een keer een halve dag mogen spenderen aan een server die niet meer online wilde komen en kon dus mooi op en neer naar hartje Amsterdam.

Maar begreep dat de TS meer druk was over het geluid (aantal keren dat er gebeld wordt o.a.) dan over de grote van een storing.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-06 22:33
In hoeverre is de kleine daadwerkelijk de belemmerende factor? Sta je er met partner uberhaupt voor open? Het verschil van mens tot mens denk ik. Zelf was ik altijd niet te genieten in de storingsdienstweek, want de laptop moet overal mee, je gaat dus niet uit eten of naar de bios en 's nachts wakkergebliept worden is gewoon niet relaxt, maar helaas vaak wel part of the job. Ik had eens per maand een week en dat was toch wel dagelijks meldingen, ook regelmatig 's nachts. Ondanks dat m'n vriendin er niet wakker van werd voelde ik me toch bezwaard en vond ik 't zelf irritant. Ik heb ander werk gezocht zonder storingsdiensten.

Wat al geopperd werd -- probeer na te gaan hoevaak je er uberhaupt 's nachts uit moet.

• alki
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10:18
Voor 500 euro netto draai ik graag standby dienst 1 keer in de 4 weken ;)
Uit ervaring weet ik dat de meeste bedrijven maar karig betalen bv 200 bruto. Dan zou ik niet in de standby poule willen. Daarbij komt nog wat zijn de overige voorwaarden in de standby? Stel je word snachts om 2 gebeld en de storing duurt een uur,daarna kost het je wss nog een uur om weer in slaap te komen.
Moet je dan smorgens om 8.30 weer op kantoor zijn of mag je dan uitslapen in de baas zn tijd? Dit zijn allemaal factoren die mensen nog wel eens willen vergeten en alleen naar t geld kijken van de standby.

[Voor 95% gewijzigd door alki op 15-10-2018 13:12]

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-06 21:51
Zoals hierboven: qua herrie (van de telefoon/ wekker) zijn er legio oplossingen, hoeveel herrie je zelf maakt kunnen we niet beoordelen :P Of je je er prettig bij voelt moet je zelf beoordelen, het hangt natuurlijk ook af van hoe vaak je daadwerkelijk wakker gebeld zal worden.

Even iets heel anders, te vroeg geboren, medisch verleden, een paar maanden oud en dan al op een eigen kamer... is dat niet wat vroeg?

2430Wp ZW

• SuperKneus
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:11
S0epkip schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:05:

Even iets heel anders, te vroeg geboren, medisch verleden, een paar maanden oud en dan al op een eigen kamer... is dat niet wat vroeg?
We gaan offtopic maar goed waarom zou ze niet op haar eigen kamer mogen liggen? Mijn dochter is ook erg vroeg geboren. Voordat ze ontslagen werd uit het ziekenhuis moest ze eerst een paar nachtjes zonder monitor slapen (leuk hoor als ze altijd op haar buik heeft geslapen en toen opeens op haar rug moest liggen).

Na ontslag uit het ziekenuis hebben wij niet te horen gekregen dat ze niet op een eigen kamer mocht liggen. Wij hebben alleen nog steeds een babyphone in gebruik omdat ze minder geluid maakt doordat ze maar 1 werkende stemband heeft.

ontopic
Gewoon doen joh. Je geeft aan dat het een mooie job is en zoals hierboven ook al wordt aangegeven geeft standby vaak ook een leuk zakcentje.

[Voor 8% gewijzigd door SuperKneus op 15-10-2018 14:04]

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Nat-Water schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 10:06:
Gisteren kwam bij met Nerds om Tafel als suggestie de Xiaomi Mi Band voorbij, die werd gebruikt als wekker die geen lawaai maakt (trillingen). Misschien een idee?
Ja die gebruik ik ook als wekker en kan ook afgaan als je gebeld wordt. En mijn partner wordt er niet wakker van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10:54
Ik denk dat je het probleem groter maakt dan het eigenlijk is.
's nachts wordt je kind echt niet zomaar wakker. Bij ons sliepen ze gewoon door en werden niet van elk geluidje wakker.

Daarnaast, slaapt de kleine in dezelfde kamer dan?

wijze woorden

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zoals hierboven: qua herrie (van de telefoon/ wekker) zijn er legio oplossingen, hoeveel herrie je zelf maakt kunnen we niet beoordelen :P Of je je er prettig bij voelt moet je zelf beoordelen, het hangt natuurlijk ook af van hoe vaak je daadwerkelijk wakker gebeld zal worden.

En kleding enzo kun je klaar leggen in een andere kamer, dus het is puur opstaan en dan daar verder aankleden. Dat doe ik ook als ik erg vroeg op moet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MichaelTheGreat
Wylana schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:52:
Vraag eens aan het bedrijf hoe vaak je gebeld wordt gemiddeld per doordeweekse dag en weekend.

Bij mijn werkgever valt het gelukkig allemaal reuze mee en hebben we zelfs soms dat we helemaal niet gebeld worden.

Vriend van mij heeft juist het probleem dat ze onderbezet zijn en grote problemen bij klanten hebben die geregeld bellen en hij wordt dus ook gerust 5x op een avond gebeld.

Ik ga dit in een volgend gesprek inderdaad even navragen. Denk dat het wel meevalt.
asc366 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:57:
In hoeverre is de kleine daadwerkelijk de belemmerende factor? Sta je er met partner uberhaupt voor open? Het verschil van mens tot mens denk ik. Zelf was ik altijd niet te genieten in de storingsdienstweek, want de laptop moet overal mee, je gaat dus niet uit eten of naar de bios en 's nachts wakkergebliept worden is gewoon niet relaxt, maar helaas vaak wel part of the job. Ik had eens per maand een week en dat was toch wel dagelijks meldingen, ook regelmatig 's nachts. Ondanks dat m'n vriendin er niet wakker van werd voelde ik me toch bezwaard en vond ik 't zelf irritant. Ik heb ander werk gezocht zonder storingsdiensten.

Wat al geopperd werd -- probeer na te gaan hoevaak je er uberhaupt 's nachts uit moet.
Ik weet niet of mijn partner er voor open staat. We moeten het er hier nog over hebben. De tijden dat ik standby draaide heb ik er een slechte nasmaak aan overgehouden. Dat was ook meer om het feit dat je ook gebelt werd als user X zijn of haar password vergeten was. En dat om half 11 's avonds......

Die Mi band is wel een goed idee inderdaad. Voor dat geld ga ik hem voor dit doeleinde dan ook zeker aanschaffen. De kleine is inmiddels bijna 6 maanden en slaapt al vanaf het begin op haar eigen kamer. De babyfoon staat op het nachtkastje en we horen elk kikje, dus kunnen snel reageren. We hebben het twee nachten geprobeert maar mevrouw kon haar slaap maar niet vatten. Nadat ze op d'r eigen kamertje lag ging het prima _/-\o_
Valandil schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:50:
Ik denk dat je het probleem groter maakt dan het eigenlijk is.
's nachts wordt je kind echt niet zomaar wakker. Bij ons sliepen ze gewoon door en werden niet van elk geluidje wakker.

Daarnaast, slaapt de kleine in dezelfde kamer dan?
De kleine slaapt al op haar eigen kamer, maar het huis is nogal gehorig :(

• asc366
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 20-06 22:33
Ik heb de miband ook gehad (heb nu de amazfit bip; eigen gps en betere accuduur, wel een stukje groter en duurder maar wel meer "horloge" dan sportband) en die kun je met wat custom tools inderdaad flink hard laten trillen bij een sms of wat dan ook. Daar is 't wel echt ideaal voor. Koop zeker iets met een goeie accuduur en niet iets wat elke nacht op de lader moet want dan schiet 't z'n doel voorbij en heb je 'm 's nachts dus nooit om :P

Wat eerder ook gezegd werd is natuurlijk de vraag of je de vergoeding 't waard vind. Ik las eerder 500 eur per maand netto voor 1 week per maand en dat vind ik best goed betaald, maar dat hangt ook weer samen met 't aantal meldingen wat je moet oppakken

• Anoniem: 35872
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Toen ik nog standby diensten had sliep ik altijd op de logeerkamer, mijn vrouw en kinderen werden er ook regelmatig wakker van.. Toen maar verkast naar de zolder..
Problem opgelost..

• MichaelTheGreat
Hoe zit het met het daadwerkelijke telefoontjes die jullie krijgen? Of zit er een geautomatiseerd monitorings systeem achter die notificaties verstuurd? Ik zou het namelijk slecht trekken als ik daadwerkelijk gebelt wordt, mensen aan de lijn heb etc. Eventuele notificaties afhandelen lijkt me eigenlijk wel prima.

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

Ebayzo

Gekke eend

@MichaelTheGreat dit kunnen we toch niet voor je invullen. Ik heb zelf ook standby diensten maar wordt maximaal 1 keer per maand gebeld als het tegenzit. Ligt volledig aan het bedrijf en manier van werken. Gewoon lekker navragen.

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-06 12:34
MichaelTheGreat schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:48:
Hoe zit het met het daadwerkelijke telefoontjes die jullie krijgen? Of zit er een geautomatiseerd monitorings systeem achter die notificaties verstuurd? Ik zou het namelijk slecht trekken als ik daadwerkelijk gebelt wordt, mensen aan de lijn heb etc. Eventuele notificaties afhandelen lijkt me eigenlijk wel prima.
Zodra wij een storing hebben bellen we direct naar diegene die storingsdienst heeft, dan weet hij ook direct wat het probleem is en of hij daar uberhaupt voor moet komen of niet

• bakvis
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 23:11

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik draai stand-by diensten en het wisselt heel erg. Heb een week gehad waarin ik maar 1x werd gebeld. Deze week echter bijna heel het weekend aan de gang geweest (waaronder een halve nacht). Na 20 overuren in een weekend ben je d'r wel klaar mee kan ik zeggen.

Ik woon gelukkig alleen en als mijn partner bij me slaapt dan krijgt ze na een zware week lekker een bloemetje voor het begrip! Soms hoort een stand-by dienst er bij.

Mijn Specs

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-06 21:51
Het wordt aangeraden je kindje 6 maanden op de kamer te houden. Niet als bangmakerij bedoeld ofzo:

Quote:
De Stichting Consument en Veiligheid geeft ouders het advies om de baby de eerste 6 maanden bij hen op de slaapkamer te laten slapen, ter preventie van wiegendood. Dit noemen we rooming in. Zie voor verdere tips de folder Veilig Slapen die je ontvangt tijdens het intakegesprek.

2430Wp ZW

• boswandeling
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:39
Wij zijn vier weken geleden de gelukkige ouders geworden van een zoontje, Ik rouleer met nog twee collega's een volledige week storingsdienst. Vannacht nog werd ik wakker gebeld, ik handel mijn storing af, en een half uurtje later ga ik weer slapen. Mijn vriendin heeft er weinig last van gehad, want mijn ring tone staat niet al te hard. De kleine heeft er helemaal geen last van. Mijn werkplek is naast de kamer van onze zoon, en die slaapt als een roos. Sterker nog, wij doen gewoon normaal in het huis, fluisteren niet, niet extra stil. Van de week zelfs zijn kamer gestofzuigd, maar meneer bleef lekker door slapen.

Het leven is niet zo fragiel als je denkt.

Of storingsdiensten draaien leuk is, is vraag twee. Nee het is niet leuk, maar hoe meer techniek er in de wereld komt, hoe meer technische bedrijven er ontstaan die 24/7 moeten blijven draaien.

Kort en bondig en niet bod bedoelt: wees een strijder en laat dit je niet in de weg staan, echt niet nodig.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Been there, done that. En het ligt er helemaal aan wat voor diensten het zijn, hoe lang je bezig bent, of je die tijd de volgende dag gewoon later kunt komen(mag hopen van wel), etc.
En uiteraard aan de baby.

Die van ons sliep wel. Als ik gebeld werd ging ik er meteen uit en naar beneden. Men belde gelukkig niet zonder reden en ik zat ergens 3e lijns dus was meestal spul een svhop geven en weer gaan slapen. Max 2 uur actief ofzo. En dan als laatste een mailtje er uit naar de collega's met de status plus dat je de bolgende ochtend later komt. Snapt iedereen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• redfox314
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 00:18
Het mag vooral niet te goedkoop zijn voor wie de call initieert zodat je niet voor elke wissewasje uit je bed wordt gebeld. Idealiter vloeit een deel van die kost ook in jou portemonnee.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 10:42

Yucon

*broem*

Misschien werkt het wel juist therapeutisch voor je als ik het zo lees. Soms moet je gewoon even ervaren dat dingen ook wel mee kunnen vallen om het voor een volgende keer wat zonniger in te zien.

[Voor 46% gewijzigd door Yucon op 15-10-2018 21:56]

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Onze kinderen slapen overal doorheen: film met dikke subwoofer, vuurwerk, noem het maar op. Vanaf de geboorte (in de buik al) hebben we gewoon normaal gedaan. Harde geluiden horen daar bij. Gewoon je ding doen, komt goed :)

[Voor 28% gewijzigd door pirke op 15-10-2018 22:03]

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 07:51
Ik draai ook één keer per 4 weken storingsdienst. Mijn vrouw wordt wel wakker als ik gebeld word, maar vaak slaapt ze al weer als ik terug in bed kom.
Standaard beloning is 7,5% van je bruto salaris en afhankelijk van het tijdstip is het 100, 150 of 200% uren vergoeding. En als je in de nacht gebeld wordt, mag je later beginnen (én de uren schrijven)

Afgelopen dienst maar één keer gebeld, maar soms lijkt die telefoon niet stil te staan (ook in de nacht)..

• ilm
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:14
Nooit gedaan, kent het ook niet want zit in andere branch. Maar je zou toch zeggen dat in tijden van globalisering bedrijven ook wel iemand hebben van over het water bv. Probleem opgelost.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 08:08
ilm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:01:
Nooit gedaan, kent het ook niet want zit in andere branch. Maar je zou toch zeggen dat in tijden van globalisering bedrijven ook wel iemand hebben van over het water bv. Probleem opgelost.
De meeste bedrijven zijn daar niet groot genoeg voor om dat daadwerkelijk te doen. Je krijgt te maken met andere regelgeving, zulk personeel heeft 0 binding met het bedrijf en kan niet op gebouwd worden (en zal ook nauwelijks in geïnvesteerd worden), iemand van over het water wordt pas relevant als je een heel kantoor op wil zetten over het water. En bij veel bedrijven waar standby-diensten gedraaid worden zit dat helemaal niet in de planning (zeker niet als ze voor een klein bedrag hun huidige medewerkers de diensten kunnen laten draaien).

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
ilm schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 23:01:
Bij een vorige werkgever was dat inderdaad zo. Fortune top 50 company, geld zat. Dus werd er 'around the globe' support opgetuigd, 1 telefoonnummer wat automatisch naar een dienstdoend call center ging. Niet dat die wat oplosten, meestal een stel Indiers die je toch niet verstond.

Maar dat kost bakken geld en voor kleine bedrijven lost het niks op. Mijn setup is bijvoorbeeld dermate specifiek voor de toepassing dat elke andere beheerder zich echt bewust zal moeten inlezen en inwerken. Zo'n callcenter wat dan 2x per jaar gebeld wordt kan er helemaal niks mee.

• MichaelTheGreat
Bedankt voor alle tips. Ik maak me misschien meer zorgen als dat ik zou moeten. Ik ga het gesprek aan en vragen hoe vaak de standbydienst is, welke vergoeding er tegenover staat en wat het storings percentage is :)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

Qwerty-273

Meukposter

Andere vraag is, wat doe je met een storing? Is dat uit bed, de auto in en vervolgens in een datacenter klussen, of gewoon thuis met je laptopje remote inloggen? Afbakening van de inhoud van calls lijkt mij al op basis van de functie titel geregeld te zijn, anders zou het niet om een cloud engineer positie gaan maar om een allround systeembeheerder of iets dergelijks :)
Maar neem het mee in je gesprek, en je zal pas ook standby diensten draaien nadat je degelijk bent ingewerkt. Dat duurt ook wel even in de meeste omgevingen en organisaties. Dan is je dochter ook al weer wat ouder.

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Strajk Kobiet

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Felyrion

goodgoan!

MichaelTheGreat schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:48:
Gewoon nog even navragen bij dat bedrijf. Je kunt best even bellen en zeggen van, hey, ik had nog een vraag over die standby diensten. Leg je er even bij uit waarom en ze zullen je dat rustig willen uitleggen.

Wij hebben ook standby diensten (grotendeels cloud gerelateerd, deels klanten met on-premise omgevingen). Ik draai deze een keer of 4 in het jaar, voor een week per keer.
Het meeste komt binnen van ons monitoringssysteem, op basis van afgesproken SLA's. Al zijn er weinig meldingen waarop per direct ingrijpen vereist is.
We hebben ook een paar grotere klanten met een SLA waarin ze bij bepaalde situaties contact mogen opnemen. Deze hebben een PIN code waarmee ze je kunnen bereiken.
Dat gaat bijvoorbeeld om een grote keten autogarages die op zaterdag wel auto's willen kunnen verkopen en hun PIN transacties willen kunnen uitvoeren.

Maar in mijn 3 jaren deze dienst draaien ben ik denk ik twee keer op een zaterdagochtend gebeld en misschien één keer op een zondag.

Maar.... dat kan bij jullie helemaal anders zijn >:)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• deWit
  • Registratie: november 2004
  • Nu online

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Om nog een duit in het zakje te doen over een iets andere variant; ik draai eens in de 4 weken piketdienst voor de brandweer. In combinatie met m'n normale baan en zoontje van minder dan een jaar oud is dat goed te doen.

Als de pieper gaat betekend dat in mijn geval binnen de minuut een portofoon aan hebben staan en met wat pech met een paar minuten in de dienstauto zitten. Mijn vrouw wordt er altijd wakker van en wil graag weten of/waarheen ik weg ga en slaapt dan verder. De kleine is er nog nooit van wakker geworden ondanks een erg luide pager, gehaast aankleden, portofoonverkeer op de achtergrond en met wat pech ook een auto die met piepende banden en sirenes weg rijd. (Al is deel twee meestal pas bij het uitrijden van de wijk om vrienden te blijven met de buren)

Als ik dienst heb zorg ik dat ik wat kleding beneden heb klaar liggen maar verder maakt het weinig verschil. Het beperkt mij tot een bepaalde regio en kan niet alleen thuis zijn met de kleine, ik kan immers direct weg moeten. Dat is wel een consequentie die je niet moet onderschatten, al verwacht ik dat je bij de gemiddelde storingsdienst wel 5 a 10 min hebt voor je op pad moet. Desalniettemin is het hebben van een backup oppas dus wel handig.

In mijn geval krijg ik hier een acceptabele vergoeding voor het standby zijn, en een royale compensatie voor daadwerkelijk inzet. Of dat het je waard is kun je alleen zelf beoordelen. Mijn vrouw vond het prima met als opmerking dat ik voor elke keer dienst wat extra op de spaarrekening van ons zoontje zet...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:07
t_captain schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

baby = geen slaap
standby = geen slaap

standby + baby = nog steeds geen slaap maar wel betaald worden :)

...
Dat inderdaad :+

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True