Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[MBP Late 2013] Wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09-06 20:40
Mijn vraag
Sinds gisterochtend heb ik problemen om mijn MBP aan te krijgen
Late 2013 versie met High Sierra

Batterij is vol. Heb een SMC reset gedaan, zag wel het ledje even verspringen.
Vervolgens ging die uiteindelijk aan. kwam ik in een chime loop. Uiteindelijk door lang knopje ingedrukt te houden systeem weer uitgezet. Daarna ging die weer niet aan.

Gisteravond laat nog een keer geprobeerd, kwam ik zowaar tot het inlogscherm. Wachtwoord ingevuld, bleef het balkje hangen op ongeveer 75%.

Weer uitgezet, ging die weer niet aan.

Vanochtend paar keer geprobeerd, in eerste instantie niks. Daarna kon ik weer het wachtwoord intypen. Toen bootte hij wel goed en kan ik gewoon alles doen. Vertrouwde het nog steeds niet helemaal dus meegenomen naar werk (laptop gewoon dichtgeklapt) Wil hem hier openklappen en weer niks...

TLDR;

Gaat niet aan met power button
Stekker erin, stekker eruit geprobeerd.
SMC reset uitgevoerd
Ging 1e keer aan, chime loop
Ging 2e keer aan, vastlopen bij aanmelden
Ging 3e keer aan, werkte goed totdat ik het scherm dichtklapte.

Wat zou de oorzaak hiervan zijn, of gewoon een afspraak maken bij de Apple Store?

Beste antwoord (via Skinnyice op 17-10-2018 10:42)

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:07

nelizmastr

Goed wies kapot

Naar mijn weten hebben de late 2013 modellen een vervelend logic board kwaaltje, dus ik vrees dat je er inderdaad mee naar Apple zal moeten met het risico dat er een nieuw logic board in moet.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Naar mijn weten hebben de late 2013 modellen een vervelend logic board kwaaltje, dus ik vrees dat je er inderdaad mee naar Apple zal moeten met het risico dat er een nieuw logic board in moet.

• Skinnyice
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09-06 20:40
Heb zondag een afspraak staan.
Zo’n Logic board is zeker geen goedkoop grapje...

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Skinnyice schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:05:
Heb zondag een afspraak staan.
Zo’n Logic board is zeker geen goedkoop grapje...
Niet bepaald nee. Reken maar op een paar honderd euro.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True