Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
beste mede-tweakers, ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
het betreft een samsung s4 met stock android 5.0.1 van mijn vrouw, laatste versie voor dit toestel, niet geroot. ik weet het, het is oud, maar ze wil per se geen ander toestel.
whatsapp is ook de laatste versie, op dit moment 2.18.306

korte versie:
een groot aantal foto's in whatsapp is wazig. als ik er op druk dan krijg ik de boodschap dat het bestand niet in de interne opslag aanwezig is, druk ik dan op OK krijg ik een soort van galerij in whatsapp waar de bij die chat behorende foto's staan. daar staat inderdaad de betreffende foto niet bij.
ga ik dan mbv "mijn bestanden" of de galerij naar de apparaatopslag "whatsapp/media/whatsapp images" folder dan is het betreffende bestand wel aanwezig en ook leesbaar.

lange versie:
de accu van de telefoon was aan vervanging toe. een originele nieuwe accu geplaatst. na ongeveer een maand steeds plotselinge spontane reboots. van alles gechecked, niks gevonden. mijn dochter had ook nog een niet meer gebruikte s4, en besloten alles over te zetten op die andere s4 dmv de samsung tool dmv een externe usb stick aan ee otg kabeltje. als laatste wilde ik de nieuwe accu overzetten toen bleek dat die helemaal bol stond, kennelijk was dat de oorzaak!
weer een nieuwe accu besteld en zolang op de orginele telefoon gewerkt met de accu van mijn dochter. nieuwe accu geplaatst en de s4 van mijn dochter is gewiped en met haar accu naar haar teruggegaan. de backup staat ook niet meer op de betreffende usb stick.
het is niet duidelijk wanneer precies de problemen met de foto's zijn begonnen, in ieder geval is het veel langer dan 7 dagen geleden, dus een backup terugzetten heeft weinig zin.

ik heb op internet gezocht naar whatsapp en blurred images, maar het enige wat ik vind is dat het bestand verwijderd is, maar dat is niet het geval. ook zou er een mogelijkheid moeten zijn om vanaf een bepaalde datum foto's opnieuw te downloaden, maar die mogelijkheid kan ik niet vinden, het werkt wel voor filmpjes.

ik heb dus de indruk dat de koppeling tussen de chat en de foto's corrupt is, maar hoe je dat kan controleren of herstellen heb ik niet kunnen vinden.

weten jullie raad?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:31
Door het heen en weer geplaats van bestanden/backups is waarschijnlijk de koppeling tussen de afbeeldingen en whatsapp verloren gegaan. Hierdoor staan de afbeeldingen nog wel in de juiste map maar weet WA niet dat het bij elkaar hoort.

Herstellen zou met de whatsapp backup moeten kunnen, maar dan moet die wel aanwezig zijn. En je bent dan alles kwijt wat je sinds de laatste whatsapp backup gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
uiteindelijk heb ik dit gevonden:
https://forum.xda-develop...read.php?t=2058606&page=1