Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Koelere GPU RX580

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vince23
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 31-05 23:04
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een rx580 8gb. Enorm tevreden van de performantie, maar ik stoor me soms aan het lawaai van de fans. Ik kom van een gtx950, dus dat is een heel verschil. De temperatuur van de rx580 gaat ook richting de 75 graden dus die wil ik precies ook niet veel hoger... zeker ook aangezien ik ook veel flight sim doe, waar die kaart uren aan een stuk rond die temp hangt.

Ik denk er daarom aan om in de kast 2 extra fans te plaatsen, 1 als intake en 1 als output. Zou dit al voldoende helpen? Of moet ik nog naar andere opties kijken? En dewelke dan?

Relevante software en hardware die ik gebruik

XFX RX580 8GB
Cooler master N300

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
custom fan maar niet echt mogelijk qua temp.

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
75 c is een prima temperatuur en dat kan die kaart makkelijk lang volhouden zonder problemen.
Maak je niet druk :)

Als ik de reviews zo lees is het helaas helaas zo dat koeler veel lawaai maakt,zal wel een matig ontwerp zijn wat dat betreft dan.

Je kan met een custum fan curve kijken wat het met de temp doet,Echter! houd heel goed de temp in de gaten!

Edit: je hebt al een fancurve geprobeerd,wat waren de temps met die custom fancurve?

[Voor 71% gewijzigd door freaky35 op 14-10-2018 23:33]

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:20
AMD gpu's zijn wat meer heethoofden dan Nvidia.
Als het alleen om het lawaai gaat, dan is het zorgen dat de case temperatuur omlaag gaat wel een goede.
Kaar daar moet je ook weer voor zorgen dat je daar niet meer lawaai van krijgt.
Heb zelf met mijn CM silencio 550 gekozen voor noctua case fans. Qua kleur passen ze nergens bij, maar wel heel stil en beter dan de standaard meegeleverde fans.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Een paar casefans gaan je probleem niet oplossen. Misschien wel een beetje, maar het is geen echte oplossing. Je zal naar een andere kaart of aftermarket GPU koeler moeten wil je echt resultaat krijgen.

• Bennnie
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:04
Probeer eens onderzoek te doen naar undervolten. Er zijn veel mensen die het voltage van 1200-1175 naar ~1050 krijgen en daarmee de temperatuur en de fansnelheid naar beneden krijgen.

i5-8600K 5Ghz | 16GB DDR4 | Gigabyte Windforce 1070 OC 0.912 Volt | 750 GB Crucial MX300 | Antec Three Hunderd | Samsung U28E590DS

• Vince23
Ik heb even een custom funcarve geprobeerd, maar ik had niet het gevoel dat dat veel hielp. Nu, het kan ook zijn dat ik gewoon iets verkeerd heb gedaan toen want ik kende er niet echt veel van.

Voor een andere kaart is er momenteel niet echt budget, qua aftermarket gpu koeler, dit zou dan wel de garantie van de kaart verbreken, klopt dat?

Casefans wil ik zeker ook wel proberen, al weet ik niet goed welke fans ik moet nemen, er zijn er zoveel :)
Ze moeten zeker niet muisstil zijn, en kleurtjes etc zijn ook niet nodig.

Undervolten klinkt wel interessant en was ik ergens anders ook eens tegengekomen, daar ga ik eens over opzoeken inderdaad.

Ik zal straks als ik thuis ben nog eens een aantal tests doen en de temp en dB hier vermelden.

• maks11223344
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-06 13:52
je temps zijn prima je kaart mag prima 85 worden daar gaat ie nog niet stuk van dus fan kan tikkeltje langzamer draaien.
over undervolten hoef je niks op tezoeken gewoon msi afterburner aan en met sprongen van 50mv naar beneden brengen tot het niet meer werkt en dan met kleinere stapjes werken its that ez ;)

• Vince23
Wat gebeurt er als het niet meer werkt ? Boot die dan terug maar met de vorige settings waar die nog wel werkte ?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True