Hoi,
Allereerst bedankt voor de geweldige serie "Techjuwelen". Ik vroeg me af of jullie ook nog een serie over techmislukkingen overwegen?
Ik denk dan aan bijv:
- Discrete Physics-kaarten (die nooit echt zijn doorgebroken).
- Video 2000 / Betamax / CD-i (nooit echt doorgebroken / ingehaald door VHS/Playstation)
- Blackberry Playbook / HP Touchpad (de mislukte iPad-concurrent)
- Microsoft SPOT Smartwatch (al uit 2004, beat that Apple!)
- Microsoft Zune
- Palm Pre (met WebOS)
- Windows Vista/ME
- Philips DCC-tapes (vs DAT/Minidisc/CD/MP3)
- Nike FUEL Band
- Nokia N-Gage / Nokia MeeGo / Blackberry Storm
- PSP Go / Wii U
- WebTV
- Google Wave/Allo/Nexus Q/Google+
- HD DVD
Echt genoeg te bedenken! Want voor 1 succesvol product, zijn er vaak eerst 10 mislukkingen nodig!
Het lijkt me erg interessant naast de 'juwelen' ook eens de geschiedenis in te duiken van mislukte producten uit het verleden - en met de kennis van nu te kijken waar het mis ging (waren ze te vooruitstrevend etc).
/ edit: overigens komt de Palm III / Palm Pilot / Psion series 3 nog langs in de serie techjuwelen? Deze voorlopers van de smartphone (pda's) mogen echt niet ontbreken - en waren ontzettend succesvol.
Allereerst bedankt voor de geweldige serie "Techjuwelen". Ik vroeg me af of jullie ook nog een serie over techmislukkingen overwegen?
Ik denk dan aan bijv:
- Discrete Physics-kaarten (die nooit echt zijn doorgebroken).
- Video 2000 / Betamax / CD-i (nooit echt doorgebroken / ingehaald door VHS/Playstation)
- Blackberry Playbook / HP Touchpad (de mislukte iPad-concurrent)
- Microsoft SPOT Smartwatch (al uit 2004, beat that Apple!)
- Microsoft Zune
- Palm Pre (met WebOS)
- Windows Vista/ME
- Philips DCC-tapes (vs DAT/Minidisc/CD/MP3)
- Nike FUEL Band
- Nokia N-Gage / Nokia MeeGo / Blackberry Storm
- PSP Go / Wii U
- WebTV
- Google Wave/Allo/Nexus Q/Google+
- HD DVD
Echt genoeg te bedenken! Want voor 1 succesvol product, zijn er vaak eerst 10 mislukkingen nodig!
Het lijkt me erg interessant naast de 'juwelen' ook eens de geschiedenis in te duiken van mislukte producten uit het verleden - en met de kennis van nu te kijken waar het mis ging (waren ze te vooruitstrevend etc).
/ edit: overigens komt de Palm III / Palm Pilot / Psion series 3 nog langs in de serie techjuwelen? Deze voorlopers van de smartphone (pda's) mogen echt niet ontbreken - en waren ontzettend succesvol.
[Voor 13% gewijzigd door CyberMania op 14-10-2018 22:12]