Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03 16:24
Mijn vraag
Ik probeer bridged IPTV op te zetten op een EDGE router X (firmware 1.10.7)

De STB krijgt een IP en ik krijg ook beeld. Maar ik krijg continu de melding "Zender niet beschikbaar zap naar een andere zender"

Google wijst uit dat dit te maken zou hebben met IGMP. Achter de Edge router maak ik gebruik van 3 managed switches. waarop IGMP snooping aan staat. Ik kom er niet helemaal uit wat ik nou precies aan config moet toevoegen op de edge router zelf wat betreft IGMP

Relevante software en hardware die ik gebruik
Edge router X firmware 1.10.7 - VLAN 4 op eth4
Linksys LGS308 - poort 1 verbonden met EDGE router poort 2 voor internet. Poort 2 verbonden met poort 4 EDGE router voor TV VLAN 4 tagged
Netgear GS105Ev2 - poort 1 trunk VLAN 1 (default) en VLAN 4 tagged. poort 8 VLAN 4 untagged alle andere poorten default
Netgear GS108T - poort 1 trunk VLAN 4 en default - poot 5 untagged VLAN 4
Arcadyan STB's van xs4all

Setup Edge router:
eth0 poort is gebruikt als de WAN poort
eth0.6/PPPoE gebruikt voor internet (dit werkt feilloos)
eth0.4 gebridged met eth4

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De meeste tutorials en forum onderwerpen gaan over routed IPTV. Leuk maar ik hoef niet zo nodig netflix etc. Bridged is voor mij meer dan voldoende en dit werkte ook prima op een asus router gebruik makend van tomato firmware.

Het ubiquiti forum afgestruind en gegoogled hierop.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 20:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kasper1985 ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 12:25
Het lijkt erop dat je STB nog steeds in routed mode functioneert. Als je bridged, hoef je niets met IGMP snooping te doen.

Kan je delen of jouw STB een ip heeft gekregen uit jouw eigen lokale DHCP-range?

• Kasper1985
@EnigmA-X Het is inmiddels gelukt dmv een managed swtich in plaats van de edgerouter. Op die manier zit de edgerouter er helemaal niet tussen.

Ik denk dat het haperende beeld/geluid kwam door een managed switch die kuren begon te vertonen. Switch omgeruild en nu ook alle haperingen weg.

Dankjewel voor de reactie. Nu kan het echte werk beginnen waarvoor ik de edge router gekocht heb: het LAN segmenteren voor IoT, gasten etc.

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:28
Wellicht dat het beter is om je vraag in dit topic te stellen: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Kasper1985
Nog geen vraag. En de vraag waar dit topic mee begon is opgelost door de Edge router niet voor tv te gebruiken. Maar bedankt voor de suggestie @Kavaa als ik er niet uitkom verder dan zal ik daar wat posten!

• Froos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 12:24
Vandaag ontving ik een brief van XS4All.

Kort samengevat: Per maart gaat men stoppen met Bridged IPTV en alleen nog Routed aanbieden.

• Kasper1985
Froos schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:43:
Vandaag ontving ik een brief van XS4All.

Kort samengevat: Per maart gaat men stoppen met Bridged IPTV en alleen nog Routed aanbieden.
Nog geen brief gezien. Maar dat suckt!

Gelukkig heb ik vorige week TV opgezegd bij XS4ALL en heb ik nu kale digitale TV van Ziggo die ik verder verdeel over een paar raspberry pi's gebruik makend van TVheadend en een USB DVB-T tuner.

Geen horizon of andere gare mediabox waar ik zelf nul controle over heb. Op termijn zal Ziggo er ook weer uitgaan en wil ik terug naar alleen Ned 1, 2 en 3 dmv DVB-T.

Kasper
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee