Ik wilde wat foute waardes uit mijn influx database verwijderen. Aangezien je geen values kan/mag verwijderen:
Heb ik het een en ander gegoogeld en blijkt dit inderdaad niet te kunnen, alleen dmv een omweg.
En dat gaat goed, alle ongewenste 0 waardes zijn eruit.
Maar alle nieuwe waardes komen nu in host_1 & topic_1 in plaats van host & topic
Dus alle oude waardes staan in host/topic en alle nieuwe waardes komen in host_1/topic_1.
Terwijl dat laatste niet zichtbaar is in show field keys from mqtt_consumer.
Iemand ervaring genoeg hiermee om mij op weg te kunnen helpen om dit op te lossen?
Wat ik ook probeer, zodra ik de twee tabellen merge, gebeurd dit.
Als ik telegraf eerst naar een lege measurement laat schrijven en daarna de oude data toevoeg gebeurd het omgekeerde: nieuwe data in host/topic en oude data in host_1/topic_1.
Edit:
Nadat ik de measurement mqtt_consumer gedropt heb en deze wordt weer gevuld door telegraf, zie ik andere fieldKey's:
code:
1
| DELETE FROM mqtt_consumer WHERE value=0 AND topic='mijn/topic/item' |
Heb ik het een en ander gegoogeld en blijkt dit inderdaad niet te kunnen, alleen dmv een omweg.
code:
1
2
3
| SELECT * INTO temp FROM mqtt_consumer WHERE (mijn waardes om bepaalde 0's eruit te laten) DELETE FROM mqtt_consumer SELECT * INTO mqtt_consumer FROM temp |
En dat gaat goed, alle ongewenste 0 waardes zijn eruit.
Maar alle nieuwe waardes komen nu in host_1 & topic_1 in plaats van host & topic
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| > show field keys from mqtt_consumer name: mqtt_consumer fieldKey fieldType -------- --------- host string topic string value float > select * from mqtt_consumer order by desc limit 1 name: mqtt_consumer time host host_1 topic topic_1 value ---- ---- ------ ----- ------- ----- 1539521539454936177 grafana homeassistant/sensor/wasmachine/amp 0 > |
Dus alle oude waardes staan in host/topic en alle nieuwe waardes komen in host_1/topic_1.
Terwijl dat laatste niet zichtbaar is in show field keys from mqtt_consumer.
Iemand ervaring genoeg hiermee om mij op weg te kunnen helpen om dit op te lossen?
Wat ik ook probeer, zodra ik de twee tabellen merge, gebeurd dit.
Als ik telegraf eerst naar een lege measurement laat schrijven en daarna de oude data toevoeg gebeurd het omgekeerde: nieuwe data in host/topic en oude data in host_1/topic_1.
Edit:
Nadat ik de measurement mqtt_consumer gedropt heb en deze wordt weer gevuld door telegraf, zie ik andere fieldKey's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| > show field keys from mqtt_consumer name: mqtt_consumer fieldKey fieldType -------- --------- value float > show field keys from temp name: temp fieldKey fieldType -------- --------- host string topic string value float > |
[Voor 10% gewijzigd door iMars op 14-10-2018 15:10]