Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Influxdb + telegraf + grafana : database issues

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:49
Ik wilde wat foute waardes uit mijn influx database verwijderen. Aangezien je geen values kan/mag verwijderen:
code:
1
DELETE FROM mqtt_consumer WHERE value=0 AND topic='mijn/topic/item'

Heb ik het een en ander gegoogeld en blijkt dit inderdaad niet te kunnen, alleen dmv een omweg.
code:
1
2
3
SELECT * INTO temp FROM mqtt_consumer WHERE (mijn waardes om bepaalde 0's eruit te laten)
DELETE FROM mqtt_consumer
SELECT * INTO mqtt_consumer FROM temp

En dat gaat goed, alle ongewenste 0 waardes zijn eruit.

Maar alle nieuwe waardes komen nu in host_1 & topic_1 in plaats van host & topic
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
> show field keys from mqtt_consumer
name: mqtt_consumer
fieldKey fieldType
-------- ---------
host     string
topic    string
value    float
> select * from mqtt_consumer order by desc limit 1
time                host host_1  topic topic_1                             value
----                ---- ------  ----- -------                             -----
1539521539454936177      grafana       homeassistant/sensor/wasmachine/amp 0
>

Dus alle oude waardes staan in host/topic en alle nieuwe waardes komen in host_1/topic_1.
Terwijl dat laatste niet zichtbaar is in show field keys from mqtt_consumer.

Iemand ervaring genoeg hiermee om mij op weg te kunnen helpen om dit op te lossen?

Wat ik ook probeer, zodra ik de twee tabellen merge, gebeurd dit.

Als ik telegraf eerst naar een lege measurement laat schrijven en daarna de oude data toevoeg gebeurd het omgekeerde: nieuwe data in host/topic en oude data in host_1/topic_1.

Edit:
Nadat ik de measurement mqtt_consumer gedropt heb en deze wordt weer gevuld door telegraf, zie ik andere fieldKey's:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
> show field keys from mqtt_consumer
fieldKey fieldType
-------- ---------
value    float
> show field keys from temp
name: temp
fieldKey fieldType
-------- ---------
host     string
topic    string
value    float
>

[Voor 10% gewijzigd door iMars op 14-10-2018 15:10]

*updated* Koop hier mijn P1 reader :) of bezoek mijn website zuidwijk.com

Alle reacties

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:49
Niemand?

*updated* Koop hier mijn P1 reader :) of bezoek mijn website zuidwijk.com

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True