Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

mobiele telefoon gebruiken als router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• katip2000
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-06 15:16
Hoi, ik wil mijn oude smartphone (Android) gebruiken als een internet modem voor een andere apparaat zonder wifi ontvanger. Wel heeft het een ethernetaansluiting. Is er een manier om zo mobiel internet van telefoon te delen naar ethernet/lan?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet gewoon de telefoon via USB aansluiten en zo internet delen?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• katip2000
helaas heeft het geen usb

• MAX3400

MAX3400

Dan houdt het best op want het andere apparaat waar je het over hebt, heeft ook geen IP-adres op dit moment. Geen idee wat voor apparaat je het trouwens over hebt maar hoe verwacht je zelf ethernet op WiFi aan te sluiten?

• PilzTech
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 02-05 21:36
Je zou een repeater met ethernet ingang kunnen verbinden met je oude smartphone.
En dan het onbekende apparaat aansluiten op de repeater.

Ben nu trouwens ook wel benieuwd naar het apparaat.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Er zijn wel usb>lan kabeltjes te koop in China.

Als je android telefoon android 4.4 of hoger en usb otg heeft moet het wel lukken om een bedrade lan / netwerk verbinding te maken.

Android kennende moeten er ook wel apps zijn waarmee je je verbinding dan over lan of usb kan theteren.

| live and give like no one else |

• katip2000
Dank voor reacties. Andere apparaat is een linksys Ata. Mijn moeder heeft geen internet thuis. Zij gebruikt een ouderen vaste telefoon met afbeeldingen enz. Zij kan geen mobiel telefoon gebruiken. Daarvoor deel ik internet via mijn telefoon, vang ik deze met een repeater en gaat via lan naar ATA. Dat zorgt volgens mij voor vertraging. Verbinding is af en toe niet zo goed. Ik wil aantal apparaten tussen telefoon en internet te verminderen.

[Voor 36% gewijzigd door katip2000 op 14-10-2018 22:26]

• MAX3400

MAX3400

Domme vraag maar als ze nu eens afbeelding-telefoon heeft, wat is dan het "nut" om iets gecompliceerds als VOIP het huis binnen te fietsen en aan te sluiten? Nog afgezien van het feit dat die Linksys allang niet meer ondersteund wordt, de firmwares niet meer up-to-date zijn en je "dus" mogelijk een security-issue naar binnen schuift?

Ik denk dat het nog simpeler is om wel een "zeer domme smartphone" aan haar te verstrekken met desnoods 7 apps op de voorpagina waarmee ze direct kan bellen of appen met de 7 meest bekende/belangrijke personen.

Je zoekt nu een oplossing voor iets terwijl de achterliggende vraagstelling misschien heel anders opgelost moet worden. Oftewel, en best interessant om over na te denken: waarom heeft je moeder VOIP nodig?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@katip2000 je openingspost voldoet momenteel niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om eerst zelf het e.e.a. op te zoeken en te proberen. Daarnaast is het ook belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat wil je nu precies?
- Welke apparaten gaat het om (telefoon / router / etc)
- Wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True