Beste Tweakers! Ik ben al sinds een jaar of 20 een PC-gamer en merk de laatste tijd dat mijn PC er niet zo'n zin meer in heeft met nieuwere games. Ik game zeker geen tientallen uren per week, maar games zoals Battlefield (V) speel ik liever op PC dan op mijn Playstation. Ik wil graag zo veel mogelijk onderdelen van mijn huidige PC hergebruiken. Ik heb nu:
- Intel i5 4570S
- 8GB ram (2x4GB, DDR3 1600)
- MSI GTX 970 4GB
- MSI B85M-E45 - Moederbord
- Dell monitor, 1440p (60fps max)
- ~600GB aan SSD-ruimte
- PSU: nu even niet bekend, mogelijk herbruikbaar
Ik zoek een?
Ik zou graag een aantal onderdelen willen vervangen zodat ik weer een beetje kan gamen. Ik hoef niet in 1 keer al het bovenstaande te vervangen, maar merk bij games dat mijn CPU en RAM vaak tekort schieten. Ik denk dat mijn GPU nog wel even meekan; en bij vervelende problemen zou ik die ook direct opvolgend kunnen vervangen.
Wat is je budget?
Voor RAM, CPU en moederbord zat ik te denken aan zo'n 400-500 euro. Als ik voor minder vrijwel geen prestaties inlever is dat natuurlijk prima.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Waar mogelijk behoud ik mijn ram. Ik zie dat de Ryzen CPU's betaalbaarder lijken, dus daar gaat zeker mijn interesse van uit. Het lijkt erop dat mijn moederbord namelijk sowieso moet worden vervangen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral gamen. Allicht de nieuwe Call of Duty (met name blackout), battlefield 5, overwatch (werkt prima op deze machine), etc.
- Intel i5 4570S
- 8GB ram (2x4GB, DDR3 1600)
- MSI GTX 970 4GB
- MSI B85M-E45 - Moederbord
- Dell monitor, 1440p (60fps max)
- ~600GB aan SSD-ruimte
- PSU: nu even niet bekend, mogelijk herbruikbaar
Ik zoek een?
Ik zou graag een aantal onderdelen willen vervangen zodat ik weer een beetje kan gamen. Ik hoef niet in 1 keer al het bovenstaande te vervangen, maar merk bij games dat mijn CPU en RAM vaak tekort schieten. Ik denk dat mijn GPU nog wel even meekan; en bij vervelende problemen zou ik die ook direct opvolgend kunnen vervangen.
Wat is je budget?
Voor RAM, CPU en moederbord zat ik te denken aan zo'n 400-500 euro. Als ik voor minder vrijwel geen prestaties inlever is dat natuurlijk prima.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Waar mogelijk behoud ik mijn ram. Ik zie dat de Ryzen CPU's betaalbaarder lijken, dus daar gaat zeker mijn interesse van uit. Het lijkt erop dat mijn moederbord namelijk sowieso moet worden vervangen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral gamen. Allicht de nieuwe Call of Duty (met name blackout), battlefield 5, overwatch (werkt prima op deze machine), etc.