Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• VipR!
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:27
Zo'n zeven jaar geleden had ik hier een topic geopend om advies te krijgen voor een nieuwe TV. Een lang verhaal kort, heel veel plezier gehad met mijn aankoop van destijds. Omdat het was verouderd heb ik het toestel vorig week verkocht en ben nu op zoek naar een leuke 4K HDR TV.

Ik zoek een?
2018 model, 4K HDR televisie met lage input lag en minimaal een 100Hz paneel

Wat is je budget?
Het liefst rond de 900 euro, max 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk zal het worden gebruikt voor games (PS4 Pro), 4K films en voetbal zenders.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben ongeveer al een maand bezig met oriënteren, voornamelijk via de pricewatch tabje. Heb een paar leuke TV's gezien maar kon geen keuzen maken. TV's wat ik heb gevonden zet ik hieronder neer en de filters wat ik heb gebruikt:

vanaf 0 t/m € 1.050, vanaf 49" t/m 100", Ultra HD, LCD, vanaf 100Hz t/m 200Hz, 2018 model.

https://tweakers.net/pricewatch/1184413/samsung-qe55q6f-(2018)-zilver.html
https://tweakers.net/pricewatch/1166793/lg-49sk8500pla-zwart.html (Consumentenbond, beste uit de test, juni 2018)
https://tweakers.net/pricewatch/1166115/samsung-ue55nu8000-zwart.html

Ik twijfel momenteel tussen de LG 49SK8500 en Samsung QE55Q6F.

Welke vragen heb je hier nog over?
LG ondersteund Dolby Vision HDR t.o.v. Samsung met zijn HDR10+ standaard. Zit hier een groot verschil i.v.m. support op consoles?
Zorgt QLED voor een lagere input lag en kan het inbranden? Ik zie dat de Samsung QE55Q6F scherp geprijsd is momenteel.
Zijn er TV's buiten mijn lijstje om dat jullie aanraden?

Alle reacties

• VipR!
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 27-05 12:27
Topic kan op slot, inmiddels al een TV gekocht.

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20-03 09:42
Leuk dat je ook deelt welke televisie het uiteindelijk is geworden. :)

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
MoldyInko schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:23:
Leuk dat je ook deelt welke televisie het uiteindelijk is geworden. :)
Het is niet alsof ie veel hulp heeft gehad bij z'n zoektocht ;) (maar de genoemden waren al enkelen van de beste kandidaten ... wat input lag betreft iig).

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True