Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-12-2024
Een jaar geleden heb ik mijn ASUS CM6330 desktop PC voorzien van een SSD van Samsung. Dat werkt natuurlijk prima, maar ik wilde toch de opslag (die toeneemt) apart zetten. Dus heb ik er nu een Seagate HDD van 1TB bijgeplaatst.
De PC wordt gebruikt door 3 gebruikers en van elk heb ik de locatie van de data via eigenschappen van de mappen Desktop, Afbeeldingen en Documenten naar de nieuwe D:-schijf laten verwijzen.
Op zich werkt dat.

Ware het niet dat sinds de schijf erin zit het opstarten heel lang duurt. Meestal gebeurt dit zo:
- aanzetten en in no time verschijnt Windows inlogscherm. Na inloggen duurt het 1 minuut 40 seconden voordat de Desktop oppopt.
- soms hou ik na aanzetten een zwart scherm waarna het ook weer 1 minuut 40 duurt voor het inlogscherm verschijnt en dan flitst ie ook meteen door naar de desktop.

Het gaat dus om een ASUS CM6330, Windows 10, EVO 850 (500Gb), Seagate Barracuda (1Tb)

Ik heb sowieso de services goed bekeken, maar daar zit niks geks in.
Als ik Windows niet Afsluit maar Opnieuw opstart is er geen enkel probleem. Dat gaat supersnel.

Ik heb het vermoeden dat het in de Bios zit, want daar zie ik gek genoeg geen Seagate inzitten, maar wel 3 varianten van de Samsung Boot optie. 8)7

Iemand een suggestie?

OPGELOST!
Dagen mee bezig geweest. Gek dat Windows de schijf wel zag en in de BIOS niet.
Dus toch maar het SATA kabeltje op een andere aansluiting gezet. Dat was alles.

[ Voor 7% gewijzigd door MauvL op 14-10-2018 14:30 . Reden: Niet meer nodig. Opgelost ]