Toon posts:

onderdeel vervangen pc (fps drops)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• luca3x0
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb al een tijdje last van FPS drops die het gamen erg lastig maken.
Wel haal ik hoge fps in elke game alleen is het soms bijna ontspeelbaar door de drops.
Ik wil het onderdeel vervangen die hiervoor zorgt maar ik heb weinig verstand van pc's en zou niet weten welk onderdeel dat is.

Dit zijn mijn onderdelen:
CPU: i5 4430
GPU: MSI GTX 1070 AERO ITX 8G OC
RAM: 8GB Crusial Ballistix 1600Mhz (2 x 4)
SSD: OCZ Vertex 4 - 128GB
HDD: 500GB WD
MOBO: Gigabyte GA-H81M-HD3
PSU: Be Quiet! System Power 8 500w
Case: Fractal Design Core 1000

Als je een vermoeden hebt wat het kan zijn hoor ik het graag!

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
In veel moderne games kan de CPU zeker die slechte speelbaarheid veroorzaken, daarnaast is 8GB werkgeheugen ook niet heel ruim.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 18:28

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Ik kan je alvast vertellen dat ze willen weten welke games en of je wilt kijken naar temp van je GPU en CPU om te zien dat er geen warmte probleem is. Ook kunnen ze als je zegt welke games misschien aangeven of het aan de 8Gb ligt.

★ Elongated, edible fruit ★

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
luca3x0 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:38:
Ik heb al een tijdje last van FPS drops
Hoe bedoel je dat, bij dezelfde games of ben je iets nieuws gaan doen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens meten met Afterburner ofzo; dan zie je vrij rap of je CPU of GPU aan de max zit. Ook Task Manager kan je wat inzichten geven over de belasting van je RAM en pagefile en je disk.

En zoals @mitsumark aangeeft; als het nu gebeurt zonder dat je iets nieuws bent gaan spelen, dan even goed terugdenken wanneer het is opgetreden en je updates rond die tijd eens nazoeken zoals Windows, drivers, game zelf, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• luca3x0
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09-2022
Mijn pc heeft het probleem altijd al gehad maar met wat oudere games heb ik er maar een klein beetje last van. Bij PUBG had ik het heel erg en nu speel ik de nieuwe black ops 4 en blackout is bijna niet te spelen met alle fps drops. Ik heb afterburner gekeken en bij CPU zit die vaak rond de 100%, betekent dit dat daar het probleem zit?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:31
Ja.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee