Voor onze toekomstige (jaren 50) woning in het buitengebied zijn we van plan een pelletketel aan te schaffen. Natuurlijk is aanvullend isoleren iets wat we gaan doen, maar op het niveau komen dat een warmtepomp gaat werken is waarschijnlijk onmogelijk.
De afgelopen maanden heb ik natuurlijk gezocht naar informatie over pelletketels en best aardig wat gevonden. Echter, vergelijkingen, ervaringen, objectieve informatie van gebruikers kan ik eigenlijk helemaal niet vinden. En al helemaal niet actuele informatie op dat gebied.
Mij lijkt het daarom wel een goed idee om een centraal pelletketel topic te starten.
Wat mij sowieso interessant lijkt is het volgende:
Alle informatie en ervaringen die mensen al hebben ben ik natuurlijk ook erg in geïnteresseerd
De afgelopen maanden heb ik natuurlijk gezocht naar informatie over pelletketels en best aardig wat gevonden. Echter, vergelijkingen, ervaringen, objectieve informatie van gebruikers kan ik eigenlijk helemaal niet vinden. En al helemaal niet actuele informatie op dat gebied.
Mij lijkt het daarom wel een goed idee om een centraal pelletketel topic te starten.
Wat mij sowieso interessant lijkt is het volgende:
- Informatie over welke merken en types er eigenlijk bestaan
- Gebruikerservaringen (koop/installatie/gebruik)
- Informatie over berekeningen werkelijk benodigd vermogen
- Informatie over rendement en verbruik
- Informatie over installatie en onderhoud
- Informatie over prijzen, subsidies, installatiekosten
Alle informatie en ervaringen die mensen al hebben ben ik natuurlijk ook erg in geïnteresseerd