MacBook Pro 15" 2012 I7 16GB RAM Overheating?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasHeart
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo iedereen. Ik heb sinds kort deze macbook, en het valt mij op dat hij ERG warm word. Vooral merkbaar aan de onderkant. Zelfs bij super non-intensief gebruik zoals webbrowsen of Netflix. Heb het gemeten met Macsfancontroll en hij zit met dat soort simpele dingetjes makkelijk tussen de 60/80 graden. Is dit normaal?! Vind het erg vervelend. Met de lader erin is hij NOG warmer. Heb hem al even open gehad maar er zit zowat geen stof in.

Heeft iemand enig idee?

De Mac heeft de volgende specificaties:

Apple MacBook Pro 15" 2012 (MD: 02-02-2013)
2.2 GHz Intel Core I7
16GB DDR3 RAM
GT 650M 512MB
120GB SSD
500GB HDD
MacOS Mojave V10.14
Accu is nog goed, health is "Good" en heeft nog 94% design capacity.

Beste antwoord (via ThomasHeart op 19-10-2018 12:46)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:07
ThomasHeart schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:13:
Kan het ook zijn dat MacOS meer ram gebruikt als windows? IK heb nu alleen safari, WhatsApp en word open en ik gebruik al 40% van mijn 16gb ram?
macOS gebruikt standaard zoveel mogelijk geheugen, zo ongewoon is dat dus niet. Je kan beter naar de geheugendruk grafiek kijken. Als die in het groen staat, dan is er niets aan de hand.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Het is vrij normaal voor MacBooks om warm te zijn. De fans zullen ook pas op hoge snelheid gaan draaien bij ongeveer 80 graden. Dat is niet echt iets om je zorgen over te maken, dit is hoe Apple het heeft ingesteld.

Gebruik je overigens Chrome of Safari? Als je Chrome gebruikt, dan kan ik je aanraden om Safari te gaan gebruiken. Kans is groot dat de MacBook dan al wat koeler zal zijn bij bijv. Netflix kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasHeart
Dank voor je reactie,

Ik gebruik wel gewoon Safari.
Jammer dat het gerbuikelijk is dat ze zo warm worden. Erg storend.

Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:32
ThomasHeart schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:36:
Dank voor je reactie,

Ik gebruik wel gewoon Safari.
Jammer dat het gerbuikelijk is dat ze zo warm worden. Erg storend.

Toch bedankt!
Als je het storend vindt dat hij wat warm wordt kan je eventueel https://www.macupdate.com/app/mac/23049/smcfancontrol gebruiken. Hiermee kan je zelf de fan(profielen? Not sure) aanpassen.

Edit: Even zelf gedownload en je kan de minimum-fanspeed aanpassen naar iets wat comfortabeler werkt. Ik heb de mijne omhoog gezet met +/- 15% en dat maakt hem een stuk koeler terwijl hij eigenlijk niet luider klinkt (MBP 15" 2017)

Edit2: Ik zie ook nu pas dat je al gebruikmaakt van een fancontrol programma.... :X Never mind :+

[ Voor 26% gewijzigd door Merethil op 17-10-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou even kijken in Activity Monitor of je onverwachte processen veel ziet gebruiken. Mijn MacBook '15 wordt niet warm tijdens het browsen met Safari tenzij er iets mis is.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasHeart
Kan het ook zijn dat MacOS meer ram gebruikt als windows? IK heb nu alleen safari, WhatsApp en word open en ik gebruik al 40% van mijn 16gb ram?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
ThomasHeart schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:13:
macOS gebruikt standaard zoveel mogelijk geheugen, zo ongewoon is dat dus niet. Je kan beter naar de geheugendruk grafiek kijken. Als die in het groen staat, dan is er niets aan de hand.
Pagina: 1