Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een goede telefoon tussen de 250 en 350 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toon18
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 18:18
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een goede telefoon tussen de 250 euro. Er zijn op het moment 3 telefoons die mij interessant lijken. Dit zijn de Samsung Galaxy A8 (~€260,-), Pocophone F1 (~€320,-) en Nokia 7 Plus (~€340,-). Ik wil graag weten welke van deze drie telefoons jullie zouden aanraden. Het kan ook zijn dat jullie een compleet andere telefoon aanraden. Ik weet niet echt waar ik naar op zoek ben in een telefoon, maar ik weet wel wat ik prettig/niet prettig vind van de zojuist genoemde telefoons.

Samsung Galaxy A8 (of is de nieuwe A7 niet iets?)
+ prijs
+ waterdicht (maar heb ik hier wel wat aan?)
+ mooi (mijn mening)

- software (het liefst heb ik stock android)

Pocophone F1
+ goede specs
+ design

- software (ik heb gehoord dat xiaomi software volzit met bloatware)
- ik weet niet zeker of het wel echt te vertrouwen is (klinkt een beetje te mooi om waar te zijn)

Nokia 7 Plus
+ software

- wat aan de duurdere kant vergeleken met de andere twee

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:22
Alle 3 zijn goede telefoons, dus je moet functioneel kijken, bijvoorbeeld de f1 heeft geen nfc voor draadloos betalen maar wel de snelste processor en een wat mindere bouwkwaliteit, de A8 heeft een mooi Amoled scherm maar Samsung schil, de Nokia een grote accu, stevig gebouwd en Android One, maar camera is niet de beste in de reviews.

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16:58

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ben erg tevreden over de product: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim.

@Toon18 kijk ook eens naar de nieuwe: product: Motorola Moto G6 Plus

Wat +-en:
Niet super duur.
Stock android
Dual SIM
64GB standaard opslag

[Voor 11% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 14-10-2018 07:11]

Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• MarnickS
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 18-06 14:43
Ik zou voor de pocophone gaan.
Xiaomi heeft inderdaad veel voorgeïnstalleerde apps, maar niet veel meer dan Samsung. Anders kun je ook altijd nog een custom rom installeren.

Dell XPS 15 9560 · Xiaomi Mi Mix 2S (Evolution X ROM) · NVIDIA SHIELD TV

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14:53
xiaomi MI A2 samsung is slecht in het maken van telefoons.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

T.Kreeftmeijer schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:08:
Ik ben erg tevreden over de product: Motorola Moto G5 Plus Dual Sim.

@Toon18 kijk ook eens naar de nieuwe: product: Motorola Moto G6 Plus

Wat +-en:
Niet super duur.
Stock android
Dual SIM
64GB standaard opslag
Heb deze zelf ook en bevalt goed, enige minpunt is dat de updates erg traag uitkomen, zo wachten we nog op Oreo. Wel een grote custom ROM community op XDA.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Ik zou voor de Pocophone gaan.
Absoluut telefoon van het jaar in deze prijsklasse.

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 10:30
Ik zit ook te kijken in dit prijssegment. Samsung valt voor mij af. Heb een Galaxy S7 Edge gehad (topmodel van Samsung) en ergerde me aan: trage updates (maximaal 1x per kwartaal een security update, terwijl dat maandelijks was beloofd), bloatware, regelmatig vertraging en per slot van rekening binnen een jaar kapot moederbord. En dit was het topmodel. Ik geloof dat je bij lagere modellen nog slechter uit bent qua updates.

Pocophone: inderdaad top specs voor de prijs, maar ik heb niet zo'n zin in MIUI of het installeren van een onofficiële ROM nu de telefoon pas net uit is. Bovendien vraag ik me af waar ze die lage prijs vandaan toveren. Waarschijnlijk mede door slechtere batches van de componeneten te kopen. Oh en de tweede camera lijkt me nutteloos. Waarom niet gewoon 2x zoom zoals op de Mi A1 die ik nu heb?

Nee, voor mij dus Android One ivm met de gegarandeerde snelle updates. Verder een zo goed mogelijke chip (=/> SD660) en camera (met een sterke voorkeur voor een tweede camera met zoom). Blijft over de Xiaomi Mi A2 of de Nokia 7 Plus. Ik neig dus naar de Nokia ivm de camera, goede batterij, NFC, goede bouw en Europese roots (kwaliteitseisen van Nokia bij merklicentie). Bij de Mi A1 heb ik bovendien gemerkt dat de software nog weleens wat bugs heeft en dat de updates vaak 'met de hakken over de sloot' binnen komen.

De 7 Plus is bovendien niet veel duurder dan de Mi A2. Bij een abonnement is het verschil klein en bovendien heeft Nokia deze maand nog een €50 cashback.

Aandachtspuntje: volgens de geruchten wordt de 7.1 Plus een dezer dagen aangekondigd. Maar die zal wel iets duurder zijn.

De A1 ga ik vervangen ivm een barst in het scherm. Eerst overstap naar de nieuwe telefoon (alles inrichten... Pfff), dan de A1 repareren en in de verkoop. Op die manier geen poos met een reservetoestel enndua 2x opnieuw alles instellen en installeren. Had er eigenlijk drie jaar mee willen doen, maar dus helaas voortijdig kapot. In ieder geval tevreden genoeg hiermee om overtuigd te zijn van de kleine meerwaarde van een flagship tegenovergesteld de hoofdprijs.

• swhnld
Succes met je 7 Plus. Zou je na hem in gebruik genomen te hebben een review willen schrijven met vergelijk met je vorige Android One? Zou interessant zijn of er verschil is tussen beide.

[Voor 2% gewijzigd door swhnld op 15-10-2018 01:49. Reden: spelling]

• Toon18
Veel mensen zeggen dus dat de pocophone F1 een hele goede telefoon is, maar ik maak me vooral zorgen over de software en bouwkwaliteit (en het scherm). Heb ik echt iets aan die extra snelheid? Zijn de A8 en 7.1 niet gewoon snel genoeg? Hoe groot is het verschil? Dus wat heeft de F1 nou te bieden, naast snelheid, vergeleken met de alternatieven?
Ik vroeg mee ook af of die ip68 rating van de A8 echt een handige functie is, want ik ben toch niet van plan om ermee te douchen of zwemmen. Ik neem aan dat de 7.1 en F1 ook gewoon tegen een regenbui en vochtige broekzak kunnen.
Ik vroeg me ook af wat jullie van de nieuwe Nokia 7.1 vinden.

• Randle
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10-06 00:12
@Toon18

Veel mensen zeggen dus dat de pocophone F1 een hele goede telefoon is, maar ik maak me vooral zorgen over de software en bouwkwaliteit (en het scherm). Heb ik echt iets aan die extra snelheid?

Niks mis met de bouwkwaliteit als je de reviews moet geloven. Die is gewoon prima.
Of je iets aan de extra snelheid hebt moet je zelf bepalen. Ga je veel gamen met het toestel, wil je het allernieuwste en snelste of vind je het niet erg als het af en toe een paar seconden langzamer gaat?

Zijn de A8 en 7.1 niet gewoon snel genoeg? Hoe groot is het verschil? Dus wat heeft de F1 nou te bieden, naast snelheid, vergeleken met de alternatieven?

De A8 en 7.1 zijn snel genoeg, maar minder snel dan de Pocophone.
In vergelijking met de andere toestellen heeft Pocophone wel wat te bieden: meer RAM, hogere relatieve schermgrootte, grote batterij en nieuwste snelste CPU maar bijvoorbeeld weer geen NFC of amoled scherm.

Ik vroeg mee ook af of die ip68 rating van de A8 echt een handige functie is, want ik ben toch niet van plan om ermee te douchen of zwemmen. Ik neem aan dat de 7.1 en F1 ook gewoon tegen een regenbui en vochtige broekzak kunnen.

Het is zeker handig, mocht je hem per ongeluk laten vallen (wc/regenplas/zwembad)
Maar dat lijkt me geen dealbreker.
De Nokia 7.1 is IP54 stof en spatwaterdicht.

Ik vroeg me ook af wat jullie van de nieuwe Nokia 7.1 vinden.

Ziet er prima uit.

Moraal van het verhaal, niemand kan voor je kiezen.
Kijk eens wat reviews op Youtube van de telefoons :)

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:07:
Bron?

If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it.

• swhnld
Toon18 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:23:
Ik vroeg mee ook af of die ip68 rating van de A8 echt een handige functie is, want ik ben toch niet van plan om ermee te douchen of zwemmen.
Als je buiten loopt en het regent, iemand belt je, neem je dan op of niet, of check je berichten in de regen?

• HyperBeam
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14-11-2018
Ludwig005 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:07:
Het scherm van de Xiaomi Mi A2 schijnt echter niet zo goed te zijn. En dat is wel een belangrijk punt, want je ziet het scherm van je telefoon altijd als je hem gebruikt.

• Ludwig005
HyperBeam schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:12:
[...]

Het scherm van de Xiaomi schijnt echter niet zo goed te zijn. En dat is wel een belangrijk punt, want je ziet het scherm van je telefoon altijd als je hem gebruikt.
Je kunt het scherm toch helderder zette n als je dat niet zo goed vibdt. Ik heb nu een galaxy J5 2016 en ik frustreer me ...... aan die troep en interfaxe die erop staat.

• HyperBeam
Ludwig005 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:15:
[...]

Je kunt het scherm toch helderder zette n als je dat niet zo goed vibdt. Ik heb nu een galaxy J5 2016 en ik frustreer me ...... aan die troep en interfaxe die erop staat.
Ik heb het scherm irl niet gezien maar het scherm van de Mi A1 lijkt op Youtube flets te zijn. De kleuren lijken niet zo goed te zijn. Het gaat mij dan ook niet om de helderheid van het scherm.

Volgens reviews is het scherm van de Mi A2 ook niet heel goed. Ik ben zelf trouwens ook geen fan van de Samsung Touchwiz interface. Je kan wel een andere launcher installeren trouwens. Als je naar de playstore gaat kun je verschillende launchers installeren, bijv Nova Launcher of Android Oreo Launcher. Dan krijg je een andere interface. Je lockscreen kun je ook op een vergelijkbare manier aanpassen.

Aan de bloatware kun je volgens mij zo goed als niks doen, behalve je telefoon rooten. Maar als ik jouw post zo lees kun je dat beter niet doen omdat het mis kan gaan, en dan is je telefoon onbruikbaar geworden.

Ik heb zelf een Nokia 6.1 (2018) en die heeft een fijne (stock Android) interface en snelle updates. Maar als je bereid bent om meer dan 300 euro uit te geven kun je ook betere kwaliteit krijgen. Ik ben tevreden met mijn mobiel.

• Ludwig005
@HyperBeam in welke post van mij heb je gelezen dat het kan miqlukken?

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

[...]

Het scherm van de Xiaomi schijnt echter niet zo goed te zijn. En dat is wel een belangrijk punt, want je ziet het scherm van je telefoon altijd als je hem gebruikt.
Maar slecht is ie zeker niet. vind het ook wel een beetje overdrijven hoor.

Wil je perse Amoled, dan zou ik voor de Samsung gaan. Boeit Amoled je niet zoveel, dan zou ik voor de Pocophone F1 gaan, die kan trouwens best goed tegen regen etc. (en die snelle processor is best handig als je niet elke 2-3 jaar van telefoon wil wisselen, omdat je telefoon dan te langzaam is)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:32

iCore

Dat is mijn uitspraak.

HyperBeam schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Ik heb het scherm irl niet gezien maar het scherm van de Mi A1 lijkt op Youtube flets te zijn. De kleuren lijken niet zo goed te zijn. Het gaat mij dan ook niet om de helderheid van het scherm.
We hebben het hier vooral over de PocoPhone F1 he :)

Ik heb zelf de Mi A1, en de kleuren zijn gewoon goed hoor, helderheid ook... ja het is geen iPhone X scherm... maar de Mi A1 kost nou ook geen 1100 euro.

Schermen van smartphones worden vaak vergeleken (in reviews) met echt dure top modellen (800+ euro toestellen)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• HyperBeam
Ludwig005 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:22:
@HyperBeam in welke post van mij heb je gelezen dat het kan miqlukken?
Dat stond in geen van jouw posts, maar ik bedoel maar te zeggen dat het voor jou misschien geen goed idee is om je telefoon te rooten.
iCore schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

We hebben het hier vooral over de PocoPhone F1 he :)

Ik heb zelf de Mi A1, en de kleuren zijn gewoon goed hoor, helderheid ook... ja het is geen iPhone X scherm... maar de Mi A1 kost nou ook geen 1100 euro.

Schermen van smartphones worden vaak vergeleken met echt dure top modellen (800+ euro toestellen)
Ludwig had het over de Mi A2.

[Voor 41% gewijzigd door HyperBeam op 20-10-2018 12:26]

• Ludwig005
@HyperBeam de fabrikanten maken alles steeds moeilijker
Ik waarschuw jou TS bij samsung miet jebniet veel updates te verwachten koop android one toestellen

• Wessel0077
  • Laatst online: 02-06-2020
Niet andermans topic kapen.

[Voor 92% gewijzigd door RoD op 20-10-2018 12:50]

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

@Toon18: welke telefoon de beste keuze is hangt af van wat jij de belangrijkste aspecten vindt aan een telefoon. Ik heb zelf recent geüpgradet naar een Xiaomi Pocophone.

Qua hardware is dit de beste telefoon die je kunt krijgen in deze prijsrange (beste SoC die Qualcomm te bieden heeft, voor maar €350). De bouwkwaliteit is prima (achterkant is van plastic, maar wel stevig polycarbonaat). Het scherm is mooi, de bezels zijn dun, en hij heeft een dikke accu van 4 Ah. Hij heeft een fingerprintreader aan de achterkant en bovendien ook IR-gebaseerde face unlock. Werkt allebei goed.

Er staat MIUI op de telefoon, maar de bootloader is te unlocken (en je hoeft maar 3 dagen te wachten daarmee i.p.v. 3 maanden zoals bij andere telefoons van Xiaomi) en de custom ROM community is levendig. Als je MIUI niks vindt kun je er dus gewoon LineageOS opknallen. Maar MIUI heeft mij positief verrast.

Voor mij waren de grootste nadelen het gebrek aan NFC en Qi. Ook vind ik het nogal dom dat het scherm verticaal gepolariseerd is waardoor deze onleesbaar wordt met een gepolariseerde zonnebril.
[...]

Je heb het over de Pocophone? Zou niet weten wat er mis is met dat scherm. Prima 1080p IPS-paneel met Gorilla Glass en kleine bezels.

[Voor 56% gewijzigd door Compizfox op 20-10-2018 13:36]

• HyperBeam
Compizfox schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Je heb het over de Pocophone? Zou niet weten wat er mis is met dat scherm. Prima 1080p IPS-paneel met Gorilla Glass en kleine bezels.
Nee, ik had het over de Mi A2.....

• Ludwig005
oneplus 5T heeft een oled scherm stock android een goed update beleid en top hardware.
V&A aangeboden: OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart
alles wat aanbevolen wordt hier is een echt lachertje (qua specs)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ludwig005 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:20:
Weet je het zeker? De Pocophone is toevallig sneller (Snapdragon 845 ipv 835) en heeft een grotere accu. Bovendien is die OnePlus 5T is nogal overbudget; je linkt een tweedehandse telefoon maar hij kost nieuw >€500.

Hij draait overigens geen stock Android maar OxygenOS.

[Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 20-10-2018 16:21]

• Ludwig005
Compizfox schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Weet je het zeker? De Pocophone is toevallig sneller (Snapdragon 845 ipv 835) en heeft een grotere accu. Bovendien is die OnePlus 5T is nogal overbudget; je linkt een tweedehandse telefoon maar hij kost nieuw >€500.

Hij draait overigens geen stock Android maar OxygenOS.
tweedehands is een goede manier om geld te besparen regelmatig zie je grote verschillen.
de pocofone heeft echter
-Geen NFC
-MIUI schil
-plastic achterkant in plaats van alunimium
-LCD scherm terwijl TS perse een OLED wou
-notch niet zo heel praktisch
-begint voor die 350 euro met 64GB opslag niet met 128GB

[Voor 18% gewijzigd door Ludwig005 op 20-10-2018 16:35]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ludwig005 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:32:
[...]

tweedehands is een goede manier om geld te besparen regelmatig zie je grote verschillen.
Dat is zeker waar, maar ik vind het niet eerlijk om een nieuwe telefoon te vergelijken met een tweedehands exemplaar, zeker als je dan stelt dat andere telefoons een lachertje zouden zijn qua specs terwijl dat helemaal niet zo is.

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 18-06 13:36

SomerenV

It's something!

Toevallig afgelopen week een Huawei P20 Lite gekocht. Hiervoor had ik een Lumia 920, Lumia 950XL en Nexus 5 (alle drie topmodellen dus) maar tegenwoordig bieden goedkopere modellen ook prima specs. Reviews waren goed, prijs was goed dus gewoon de gok gewaagd. Toestel is te koop voor om en nabij de 250 euro volgens mij.

Ja, hij heeft een notch en ik als tegenstander van de notch stoor me er eigenlijk niet aan. Het scherm heeft een IPS-paneel (volgens mij) maar oogt prima. Je hebt dan misschien niet het 100% zwart van OLED maar ik mis het eerlijk gezegd niet (de Lumia 950XL heeft het wel namelijk). De body is van aluminium en glas, de processor voldoende snel, 64GB opslag (uitbreidbaar), 4GB werkgeheugen, prima camera's voor en achter, vingerafdrukscanner, USB Type-C en de speaker klinkt goed. Het updatebeleid van Huawei schijnt tegenwoordig ook prima te zijn.

De EMUI-schil vind ik zelf verschrikkelijk maar er zijn voldoende launchers om dat euvel te fixen. Ook qua custom roms voldoende keuze. De tweede keuze zou een Nokia geweest zijn. Die zijn echt héél lekker bezig en hun toestellen zijn echt uitstekend voor zover ik weet. Je zou trouwens ook nog kunnen wachten op de Nokia 6.1 Plus. Lijkt veel op de P20 Lite maar dan van een vertrouwd merk, stock Android en een uitstekend updatebeleid.
Ludwig005 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:32:
[...]

de pocofone heeft echter
-Geen NFC
-MIUI schil
-plastic achterkant in plaats van alunimium
-LCD scherm terwijl TS perse een OLED wou
-notch niet zo heel praktisch
-begint voor die 350 euro met 64GB opslag niet met 128GB
Tweedehands biedt minder lang garantie. Plastic als body hoeft overigens geen nadeel te zijn. Een goede polycarbonate behuizing is behoorlijk stevig en omdat plastic wat meer meegeeft dan aluminium kan het vaak beter tegen vallen. Een notch kun je op Android eenvoudig wegwerken, maar ook standaard heb je er niet echt last van. Da's misschien even wennen maar dat is 't dan ook. LCD is minder dan OLED maar ik persoonlijk zou er mijn aankoop niet van af laten hangen. NFC zou voor mij ook geen dealbreaker zijn.

Een telefoon gebruik je ontzettend veel en de kans dat er iets mee gebeurt is gewoon aanwezig. Dan is het wel zo prettig als je gewoon de volle 2 jaar garantie hebt in plaats van minder. Plus, je weet niet wat de vorige eigenaar allemaal met het toestel gedaan heeft. Van buiten kan het er prima uit zien maar dat zegt vaak niet alles.

[Voor 33% gewijzigd door SomerenV op 20-10-2018 19:37]

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18-06 11:34
[...]

Het scherm van de Xiaomi Mi A2 schijnt echter niet zo goed te zijn. En dat is wel een belangrijk punt, want je ziet het scherm van je telefoon altijd als je hem gebruikt.
Ik heb de Mi A2; wat is er mis met het scherm? Wat mij betreft is het scherm prima. Vergeleken een Samsung Edge 7, Nokia 7 Plus of een iPhone 7 doet-ie echt niet onder. Schijnt dat helderheid een issue is maar persoonlijk geen last van gehad.

De Mi A2 zijn qua specs vrijwel gelijk aan de Nokia 7 Plus. Bij de 7 plus krijg je een 3.5mm jack en SD card slot cadeau. Zowel de Mi A2 als de 7 Plus hebben een hoesje gratis erbij zitten ook. Ik vind de 7 plus overigens wel een stukje luxer eruit zien dan de Mi A2 maar om daar nou 100 euro extra voor te betalen.

Ohja, de Mi A2 heb je al voor 200-250 euro! Stock Android (Android One) ook nog! (net als de 7 plus overigens). Hoe dan ook, de 7 plus en Mi A2 zijn beide uitstekende toestellen maar dat heb ik volgens mij wel duidelijk gemaakt inmiddels

[Voor 53% gewijzigd door Gamebuster op 20-10-2018 19:59]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Ludwig005
[...]

Tweedehands biedt minder lang garantie. Plastic als body hoeft overigens geen nadeel te zijn. Een goede polycarbonate behuizing is behoorlijk stevig en omdat plastic wat meer meegeeft dan aluminium kan het vaak beter tegen vallen. Een notch kun je op Android eenvoudig wegwerken, maar ook standaard heb je er niet echt last van. Da's misschien even wennen maar dat is 't dan ook. LCD is minder dan OLED maar ik persoonlijk zou er mijn aankoop niet van af laten hangen. NFC zou voor mij ook geen dealbreaker zijn.

Een telefoon gebruik je ontzettend veel en de kans dat er iets mee gebeurt is gewoon aanwezig. Dan is het wel zo prettig als je gewoon de volle 2 jaar garantie hebt in plaats van minder. Plus, je weet niet wat de vorige eigenaar allemaal met het toestel gedaan heeft. Van buiten kan het er prima uit zien maar dat zegt vaak niet alles.
[/quote]
Garantie oke;... daarvoor moet je NIET bij samsung zijn die sturen hun toestellen door naar dyna YouTube: Tientallen klachten over reparatiebedrijf Dynafix
http://web.dynafix.com/over-ons/autorisaties NIET kopen :(

• Johannes77
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-05 11:02
Iets duurder, maar in mijn ogen echt de moeite waard.

pricewatch: Sony Xperia XZ Premium Zwart

High-end toestel wat ook nog Android 9.0 gaat krijgen. Snapdragon 835 is nog steeds snel genoeg.
Heb er een review over geschreven
productreview: Sony Xperia XZ Premium Zwart review door Johannes77

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

• swhnld
@Ludwig005 ik begrijp dat je slechte ervaringen hebt gehad met je J5 uit 2016, maar de A en S serie worden anders behandeld doir Samsung, deze zitten in het Android Enterprise programma en krijgen wel netjes de updates.

@Toon18 ik zou de Nokia halen, je weet dat het degelijk is en je er alles mee kan wat je wil, plus het smoelt nog goed ook. Wil je features inleveren voor een snelkere processor is de F1 te overwegen, al ben je een deel van die snelheid kwijt aan de MIUI schil van Xiaomi. Ik zou zelf niet zonder NFC willen, iets betalen in de winkel of bioscoop of kantine zonder portemonnee is prachtig, en klantenkaarten heb je ook gedigitaliseerd als je wil. Uiteraard is dat luxe, het kan ook ouderwets met geld of pinnen.

• Ludwig005
swhnld schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:54:
@Ludwig005 ik begrijp dat je slechte ervaringen hebt gehad met je J5 uit 2016, maar de A en S serie worden anders behandeld doir Samsung, deze zitten in het Android Enterprise programma en krijgen wel netjes de updates.
ook veel vertragingen in updates bij A serie
er zitten heel veel toestellen in den enterprise database en dat staat niet gelijk aan een goed update beleid
https://www.android.com/enterprise/device-catalog/
samsung? vind je terug
doogee ?vind je terug
huawei? vind je terug

[Voor 31% gewijzigd door Ludwig005 op 20-10-2018 21:13]

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 08:38
Compizfox schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:33:
@Toon18:
.
[...]
Ook vind ik het nogal dom dat het scherm verticaal gepolariseerd is waardoor deze onleesbaar wordt met een gepolariseerde zonnebril.
[...]
Wow echt waar? Ik ben op een vergelijkbare zoektocht als de TS, maar dit is een instant fail voor mij.

Kwa ROM ben ik het met je eens, de pocophone is enorm populair en er gaan zeker veel mooie custom roms voor komen. AOSP en/of Root altijd +1 boven android ONE

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Toon18
Jeetje dat zijn veel reacties! Ik vind het wel mooi dat er zo'n discussie ontstaat.
Ludwig005 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:20:
oneplus 5T heeft een oled scherm stock android een goed update beleid en top hardware.
V&A aangeboden: OnePlus 5T (8GB RAM, 128GB opslag) Zwart
Ik heb liever gewoon een nieuw toestel, omdat ik een toestel dat aan het begin van zijn 'levensduur' zit.
Ook hoef ik niet perse een OLED scherm, maar het is wel mooi om te hebben.

Volgens mij lijkt de Nokia nu het meest interessant voor mij omdat het een mooi design heeft, goede bouwkwaliteit, prettige software en een prima scherm. Ook heeft het NFC, wat ik nu nog niet gebruik, maar in de toekomst kan dat veranderen. Het is natuurlijk jammer dat het 'maar' 3gb ram heeft en een trage SOC vergeleken met de F1, maar dat lijkt me niet echt een probleem. Ook is het jammer dat het geen OLED scherm heeft en niet waterdicht is(maar wel spatwaterdicht). Het lijkt me dus niet echt een hele goede telefoon als je naar de specifcaties kijkt, maar het lijkt me wel gewoon een prettige telefoon.

Die pocophone F1 lijkt me dan ook wel heel interrassant, omdat het een natuurlijk een hele snelle SOC heeft en een enorme batterij. Het scherm valt waarschijnlijk ook mee. Maar MIUI lijkt me gewoon niet prettig. Gelukkig heeft de F1 een grote custom ROM community (heb ik van jullie vernomen), waarmee je zowat een stock android ervaring kan krijgen. Dat verandert dus zowat alles. Dan zijn er dus nog twee dingen waar de nokia het beter over doet voor mij, en dat zijn de mooiere (niet perse betere) bouwmaterialen en de aanwezigheid van een NFC chip. Maar de afwezigheid van deze twee dingen storen mij niet echt, omdat ik toch een hoestje ga gebruiken en omdat ik NFC NOG niet gebruik.

De Samsung Galaxy A8 vind ik nu heel wat minder interessant, omdat de telefoon nu al bijna een jaar oud is. Het enigste wat deze telefoon te bieden heeft is een ip-68 rating en een goed scherm. Een ip-68 rating voor een telefoon heb ik volgens mij niet nodig (maar is wel handig), en de schermen van de alternatieven zijn ook gewoon goed. Ook heeft de samsung A8 tot nu toe een dramatisch update-beleid.
Johannes77 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:53:
Iets duurder, maar in mijn ogen echt de moeite waard.

pricewatch: Sony Xperia XZ Premium Zwart

High-end toestel wat ook nog Android 9.0 gaat krijgen. Snapdragon 835 is nog steeds snel genoeg.
Heb er een review over geschreven
productreview: Sony Xperia XZ Premium Zwart review door Johannes77
Qua specs is het waarschijnlijk gewoon een goede telefoon, en de bouwkwaliteit is waarschijnlijk ook prima, maar ik vind het ding er van voren gewoon afschuwlijk uit zien (ik kan me nog herinneren dat ik de eerste Xperia Z er geweldig uit vond zien, veel beter dan de concurrentie, maar helaas lijkt het wel alsof sony het design van de Xperia lijn nooit heeft veranderd), de achterkant ziet er wel goed uit (met dat hoekig design heb ik geen probleem). Looks vind ik niet heel belangrijk, maar ik wil er wel blij mee zijn. Ook ga ik liever niet over mijn budget heen.

Ik heb nog niet goed kunnen kijken naar de andere alternatieven.

Ook vraag ik me nog af hoe het met het updatebelied van Xiaomi zit?

Ik hoop dat ik weer wat reacties krijg op mijn analyse van wat ik heb gezien in dit topic, zodat ik (hopelijk) binnenkort de knoop kan doorhakken.

[Voor 23% gewijzigd door Toon18 op 21-10-2018 00:36]

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18:31
Nokia 7.1 plus (x7 in china) is inmiddels aangekondigd. Maar Europa release is nig onbekend.
Ik weet niet of je liefhebber bent van huawei, maar de kirin 710 zit op het niveau van snapdragon 660.
https://www.kimovil.com/e...ercentile.80,f_dpg+id.214

• Tervueren
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 10-06 21:59
Heb zelf vandaag besloten dat het de A8 word.
Mooi oled scherm, camara is ok en hij is IP68.
Gewoon vertrouwd samsung.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True