data back-up vergeten te maken virtueel besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 590601

Topicstarter
Ik heb een image terug geplaats op mijn SSD omdat mijn computer niet meer goed werkte.
Voordat ik dit gedaan heb, heb ik eerst de data die op de C partitie stond een back-up van gemaakt.
Op de C partitie stond windows 7 geïnstalleerd en ook een virtueel besturingssysteem geïnstalleerd windows Xp , daarvan heb ik de data vergeten te back-uppen.

Wanneer je VM ware installeert wordt er op de C partitie bij documenten een map aangemaakt met de bestandsnaam virtual machines van die map heb ik wel een back-up van gemaakt. Wanneer ik de grote van de map vergelijk met de grote van de map die zich nu bevind na het terugplaatsen van een image van de C partitie waarop mijn besturingssysteem windows 7 staat en dus ook het virtueel besturingssysteem Xp, dan zie ik dat de map(virtual machines) die nu bij documenten staat 2.3GB kleiner is dan de back- up van deze map die ik heb gemaakt voor ik het image heb terug geplaatst.

Nu vraag ik me af als ik de oude map terug plaats bij mijn documenten met de bestandsnaam virtual machines is het dan mogelijk dat ik mijn data terug heb die op het virtueel besturingssysteem xp stond wanneer ik het virtueel besturingssysteem opstart ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:00

Nogne

>.<

Waarom test je het niet? Je kan je VM van de backup eerst een andere naam geven, importeren in VMware en dan opstarten. Als je ziet dat de VM compleet is, sluit je de VM af en verplaats je de VM van je backup naar je documenten map.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je vraag is dus eigenlijk; hoe werkt een VMX & VMDK en waarom zit er nu een verschil in de file-sizes?

Zoals @Nogne zegt, test het? Maar ik ga ervanuit dat een restore altijd oudere data is. Je geeft trouwens niet aan welke file(s) het verschil in grootte opleveren. Als je dat weet, kan je in de documentatie van VMware vinden wat die files doen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof