Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Hmmz,.. ja goed ideeOp vrijdag 20 juli 2001 12:14 schreef doophoofd het volgende:
en als je op IDE 1 alleen je HDD zet, en op IDE 2 je cdrom + brander????
BRB
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
heb snel bijhorende links opgevist uit http://hwfaq.shrimpwars.be/ :
http://www.pcnineoneone.com/howto/idedrv1.html
http://www.ocshoot.com/cd.htm
Ik heb HDD gewoon met een IDE kabel zonder tussenstukje op de IDE1 poort staan. De dipswitch staat op Master.
Op IDE2 staat Nu de CD-ROM gedipswitched op Master en de CD-RW op slave.
Hiervoor gebruik ik dan natuurlijk wel een IDE kabel me tussenstukje. Dat tussenstukje zit in de cd-rw en het uiteinde in de cd-rom, en het andere uiteinde is IDE2 dus.
Maar hij doet het nu niet. Als ik de computer aanzet gaan alle ledjes branden en bij de IDE Detect in het BIOS vindt ie niks.
Ik ga nu ff met pauze (kzit uiteraard op me werk) en ben over een uurtje terug.
Misschien nog iemand andere ideeen?
Ik zal trouwens ff die links doorlezen..
Weet er nog iemand iets voor mijn probleem?
Dipswitchsjes op een CD rom of HDOp vrijdag 20 juli 2001 12:43 schreef DEM0N het volgende:
... De dipswitch staat op Master.
Op IDE2 staat Nu de CD-ROM gedipswitched ....
Hiervoor gebruik ik dan natuurlijk wel een IDE kabel me tussenstukje. m, en het andere uiteinde is IDE2 dus....
En die uitleg over een tussenstukje is ook niet helemaal duidelijk.
Maakt namelijk niks uit welke connector van de IDE kabel op welk device zit.
De gemerkte draad van de kabel op pen 1 van de IDE connector op het mobo en bij alle IDE devices zit pen 1 meestal aan de zijde van de Voedingsconnector.
Jumpers op IDE apparaten goed instellen, 1 MASTER en 1 SLAVE op 1 kabel en dan op mobo aansluiten.
? weet jij wat.
had ik toch?Op vrijdag 20 juli 2001 15:08 schreef PokkeNoise het volgende:
[..]
Dipswitchsjes op een CD rom of HDbedoel je hier de jumpers mee?
En die uitleg over een tussenstukje is ook niet helemaal duidelijk.
Maakt namelijk niks uit welke connector van de IDE kabel op welk device zit.
De gemerkte draad van de kabel op pen 1 van de IDE connector op het mobo en bij alle IDE devices zit pen 1 meestal aan de zijde van de Voedingsconnector.
Jumpers op IDE apparaten goed instellen, 1 MASTER en 1 SLAVE op 1 kabel en dan op mobo aansluiten.
Me HDD was Master en me CD-ROM Slave. Die zitten allebij op 1 kabel.
Nu heb ik mijn CD-ROM en CD-RW allebei op 1 kabel. CD-ROM master CD-RW Slave. En dan natuurlijk gewoon HDD ook op master maar dan primary.
Verwijderd
Uit pure wanhoop heb ik toen de kabel tussen mijn cdrom en cdwriter omgedraaid. EN TOEN DEED IE HET WEER.
Misschien werkt het ook wel bij jou, hoe onwaarschijnlijk ook.
Ik heb IDE2 eruit gehaald en ff voor de zekerheid een nieuwe kabel in IDE1 naar de HDD gedaan. Verder zit er dus niks aangesloten.Op vrijdag 20 juli 2001 15:09 schreef Blindfold het volgende:
Ziet hij wel alleen je HD, dus haal effe alle kabels los en verbindt je harddisk aan je IDE1 (vergeet de stroom niet)
En hij vindt de HDD NIET!
Maar het gekke is dat als ik het verkeerd om doe dat ie em wel vindt zoals hierboven staat.
Ik zal is ff me HDD in IDE 2 doen kijken of dat werkt!
Al sluit ik helemaal geen andere IDE apparaten aan op me computer doet ie het ook niet dus,.. ( wel bedankt)Op vrijdag 20 juli 2001 15:26 schreef ajay het volgende:
Ik heb ook zo'n probleem gehad, alleen was dat met mijn MSI turbo. Ik had een nieuwe gekregen nadat mijn oude turbo het niet meer deed. Geen kabels veranderd, maar ook bij mij bleven de ledjes hangen. Zelfs de jumpers niet veranderd.
Uit pure wanhoop heb ik toen de kabel tussen mijn cdrom en cdwriter omgedraaid. EN TOEN DEED IE HET WEER.
Misschien werkt het ook wel bij jou, hoe onwaarschijnlijk ook.
Als je verder niks verandert, dan zou je bijna gaan zeggen dat je primaire IDE controller een beetje dood is. Wel erg vreemd dat hij helemaal niks ziet als je alle apparaten aansluit. Je zou toch moeten denken dat hij dan de apparaten van IDE 2 wel zou moeten zien.Op vrijdag 20 juli 2001 15:35 schreef DEM0N het volgende:
Als ik me HDD in IDE 2 doe doet ie het wel en in 1 niet!
Ja dat blijf ik ook vreemd vinden!Op vrijdag 20 juli 2001 15:45 schreef Blindfold het volgende:
[..]
Als je verder niks verandert, dan zou je bijna gaan zeggen dat je primaire IDE controller een beetje dood is. Wel erg vreemd dat hij helemaal niks ziet als je alle apparaten aansluit. Je zou toch moeten denken dat hij dan de apparaten van IDE 2 wel zou moeten zien.
MAAR ik heb hem nu al met IDE 1 op primary master gekregen, het is gewoon een kwestie van HEEL hard aandrukken.
Dat slot is namelijk gewoon een beetje lam.
Alleen geeft ie nu als ik alleen me HDD aansluit (en anders ook) aan dat het geen goeie 80 conductor cable is.
Dit komt iig neer op dat het geen ATA 66 kabel is.
Ik heb nog wel een 66 kabel dus kan ik dan die ATA 33 kabel gebruiken voor mijn CR-ROM en CD-RW?
Of heeft dat ook veel prestatie verlies dan?
Verwijderd
ATA66 alleen voor HD vodoende. Bij mijn weten zijn er geen CD-ROMS die ATA66 zijn...
Laten we het eerst maar eens aan de praat krijgen, dan kan je jezelf daarna wel zorgen gaan maken om prestatieverliesOp vrijdag 20 juli 2001 15:48 schreef DEM0N het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een 66 kabel dus kan ik dan die ATA 33 kabel gebruiken voor mijn CR-ROM en CD-RW?
Of heeft dat ook veel prestatie verlies dan?
En Cable select houdt in??Op vrijdag 20 juli 2001 15:50 schreef klausewitz het volgende:
Cableselect (CS) al geprobeerd op je CD-ROM? Sommige HD's vereisen soms ook CS als ze alleen aan een kabel zitten.
ATA66 alleen voor HD vodoende. Bij mijn weten zijn er geen CD-ROMS die ATA66 zijn...
Is dat gewoon dat je ze master/slaved door de kabels op een bepaalde manier aan te sluiten?