Toon posts:

WiFi printer en home cinema verbinden op vakantiepark

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57
Hallo allemaal,

Omdat ik mijn huis verkocht heb, en mijn volgende woning pas over drie maanden
beschikbaar komt woon ik deze periode in een villapark.

In de woning hangt een WiFi router waarop 12 apparaten mogen verbinden.

Via mijn pc en smartphone kan ik prima verbinding maken, echter ik loop
met mijn home cinema en draadloze printer tegen problemen aan.

Dit komt omdat via de computer of smartphone, je automatisch doorgelinkt wordt
naar een inlogpagina waarop je de gebruikersnaam + wachtwoord van de verbinding in kan typen.

Via de home cinema en de printer lukt dit vanzelfsprekend niet omdat deze beide geen browser hebben.

Ik heb met de home cinema geprobeerd de verbinding handmatig in te geven door het SSID in te vullen,
en dan het wachtwoord maar dat werkt helaas niet.

Heeft iemand een idee hoe ik toch een verbinding op zou kunnen zetten ?

Ik heb al gedacht om powerline adapters aan te schaffen en het zo te proberen,
maar liever zou ik gewoon via WiFi willen verbinden.

Edit
Ik heb een manier gevonden door mijn pc als mobiel hotspot te gebruiken, maar dan
moet hij wel aan blijven staan wat ik wel een nadeel vind...

[Voor 7% gewijzigd door Spasm op 13-10-2018 21:10]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er bestaan zgn hotel wifi routers (ook wel travel routers) die juist bedoeld zijn voor dit soort zaken. Denk dat je daar even op moet zoeken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• drie van acht
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Truukje: Spoof het MACadres van je andere devices op iets met een scherm, tik gebruikersnaam/wachtwoord in, ontspoof, apparaat uit, en zet dan de originele apparaten aan. Kijk maar of het werkt.

Als het AP clients verbiedt onderling te kleppen helpt dat nog niet met je printer. En mischien is het geen slecht idee om met het park te praten of ze niet, bijvoorbeeld, je printer zonder login kunnen vrijschakelen voor die drie maanden. Zou kunnen dat het systeem daar gewoon een optie voor heeft.

Je kan daarna nog proberen er een apparaat tussen te stoppen, als je geen bezwaar hebt tegen dubbel-NAT, en het is niet heel netjes tegenover de medegebruikers. Zoveel mogelijk bedraad aansluiten scheelt dan weer.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 12:24
Hoewel het me meer als een centraal gemanaged accespoint in de oren klinkt vraag ik me af: heb je fysiek toegang tot wat jij een “WiFi-router” noemt. En zitten er ethernet-poortjes op? Dan zou ik daar eerst eens een kabeltje in prikken. Of het UTP-kabeltje waarmee het ding gevoed wordt eens in een laptop prikken of zo. Kijken wat er gebeurt. Krijg je gewoon dom verbinding, dan hang je daar je eigen router aan.

Ik zou dus zeker “een beetje onderzoek” doen hoe dit netwerk in elkaar steekt, want je weet ook niet of je je printer aan een vakantiepark netwerk zou willen hebben. Is er dan afscherming? Of kan een handige tweakert in het naburige huisje straks leukje plaatjes afdrukken op jouw printer. }) Heeft je printer nog een USB aansluiting? Kan ook je redding zijn.

Maar het mooiste is als het je lukt een eigen router, aan te koppelen, en daar je eigen netwerk op te bouwen. De travelrouter is dan ook een goede tip.

[Voor 4% gewijzigd door valkenier op 14-10-2018 20:53]

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:57
Er zitten inderdaad ethernet poorten op.
Vandaar dat ik eraan dacht om powerline adapters te gebruiken mocht het niet anders lukken.

Voor de printer is het mobiel hotspot van Windows 10 eigenlijk goed genoeg.
Pc moet toch aanstaan om te kunnen printen.
(Ik print nooit mobiel).

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 13:43
Waarschijnlijk zit je achter een captive portal (die login pagina) met client isolation.
Oftewel gebruikers mogen/kunnen niet met elkaar kletsen.
Daarnaast zijn veel apparaten zoals jouw home cinema en printer niet geschikt om door de captive portal te gaan.

Je zou kunnen kijken naar een Engenius Hotspot Extender.
Dit is een accespoint met speciale software waarmee je het accespoint kunt laten inloggen op de inlog pagina. Oftewel je laat dit accespoint zich voordoen alsof het bijvoorbeeld een telefoon/ipad/laptop is. Vervolgens zend dat accespoint een eigen netwerk uit voor jouw eigen apparatuur.

Het grote nadeel hieraan is, is dat er veelal op camping per gebruiker/apparaat/code een snelheidsbeperking geld. Bijvoorbeeld 3Mbit per gebruiker.
Als je die Engenius daar op laat aanmelden en jij meld vervolgens 5 apparaten aan op je 'eigen' netwerkje dan moet je met al die 5 apparaten die 3Mbit verdelen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee