Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Samung UE46ES7000] kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:01
Ik heb sinds 2012 een UE46ES7000 tv.

Altijd prima gewerkt, vanavond kregen we ineens storend beeld (iTV van KPN). Modem gereset, maar er gebeurde op de TV verder niets. Daarna geprobeerd om bijv. andere bron en zo in te schakelen, maar dat lukt niet.
Op een gegeven moment bleef dit het beeld:

En nu reageert de TV nergens meer op (bronselectie, menu's etc) Alleen aan en uit zetten gaat nog.

Is de TV dood? Indien ja, is er nog enige service van Samsung te verwachten of wordt het een nieuwe TV (helemaal niet op te wachten)

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:51
Dit kon ik zo snel vinden: YouTube: Samsung 55" es8000 screen problem and a fix!

Edit: het is bijna zeker die ribbon kabel. Als je die even blootlegt en een foto plaatst help ik je zoeken naar een nieuwe. Of check zelf op Ali oid.

[Voor 33% gewijzigd door Vinzz op 13-10-2018 20:25]

• Stefke
Bedankt, ik had wel iets gevonden over een fix waarbij het moederbord blijkbaar door kortsluiting op het frame voor lijnen zorgde, maar daarbij was er nog wel beeld.

Mijn TV doet niets meer dus dat was iets anders. Zal dit eens proberen, tnx, dit lijkt er wel op (al is het beeld bij mij statisch)

[Voor 10% gewijzigd door Stefke op 13-10-2018 20:26]

• Vinzz
Comment op Youtube:
Fixed! Thank you so much!!! (UE46ES7000) My cable had (still has) oxide/discoloration on the bottom 2 pins on the connector linked to the powerboard. For peace of mind I'll buy a new one, but in the meantime flipping the cable connectors sides has fixed the issue.
Soms lijkt het er idd op, maar is de bron vh probleem vrijwel hetzelfde. Goed in comments lezen.

Zoals ik lees, kabeltje omkeren of een keer los/vast voor nu en nieuwe bestellen.

Edit: kabeltje aan beide uiteinden omkeren zegt diegene op yt, ik kan niet meekijken dus ik weet niet hoe het eruit ziet.

Deze kabel is het: https://www.amazon.com/Sa...Power-Cable/dp/B00DOR8ZQ2 part nummer BN39-01475H

Probeer hem eerst maar eens om te draaien en kijk of die verkleurd is.

[Voor 46% gewijzigd door Vinzz op 13-10-2018 20:45]

• Stefke
Gisterenavond niet meer naar gekeken (film gekeken op laptop). Vanmorgen deed te televisie het weer. Hopelijk blijft dat zo, maar bedankt voor de tips mocht het weer voorkomen.

• Vinzz
Gegarandeerd :) Als de TV warm is komt het nu voor, op gegeven moment is die kabel te ver doorgebrand.

• Stefke
Ik ben benieuwd....
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True