Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een product (camera) overkopen van een bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Astr0blaster
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 07-05-2020
Geholpen, thanks!

[Voor 96% gewijzigd door Astr0blaster op 23-10-2019 22:48]

Alle reacties

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:02
De garantie zou overdraagbaar moeten zijn, mits je wel het originele aankoopbewijs erbij krijgt.
Voor de reisverzekering moet je je voorwaarden raadplegen.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Als het product oorspronkelijk als bedrijf is gekocht. Heb je geen recht op Consumenten Garantie. Fabrieksgarantie nog wel. Maar daar kunnen/mogen weer adertjes onder het gras zitten. Lees die voorwaarden dus goed na. En ik zie geen reden waarom je verzekering het niet zou vergoeden. Tenzij het echt een bedrijfsmatig product is.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Astr0blaster
JohanNL schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:20:
De garantie zou overdraagbaar moeten zijn, mits je wel het originele aankoopbewijs erbij krijgt.
Voor de reisverzekering moet je je voorwaarden raadplegen.
Ja aankoopbewijs is aanwezig en die krijg ik uiteraard. Betreft de reisverzekering: ik ga het ook even navragen bij mijn verzekeraar.
loki504 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:34:
Als het product oorspronkelijk als bedrijf is gekocht. Heb je geen recht op Consumenten Garantie. Fabrieksgarantie nog wel. Maar daar kunnen/mogen weer adertjes onder het gras zitten. Lees die voorwaarden dus goed na. En ik zie geen reden waarom je verzekering het niet zou vergoeden. Tenzij het echt een bedrijfsmatig product is.
Ik kan op het internet niet zo snel een duidelijk verschil vinden over consumentengarantie. Wat betekent dit in praktijk? Dat er slechts 1 jaar fabrieksgarantie is?

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Astr0blaster schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:53:
[...]

Ja aankoopbewijs is aanwezig en die krijg ik uiteraard. Betreft de reisverzekering: ik ga het ook even navragen bij mijn verzekeraar.

[...]

Ik kan op het internet niet zo snel een duidelijk verschil vinden over consumentengarantie. Wat betekent dit in praktijk? Dat er slechts 1 jaar fabrieksgarantie is?
Fabrieksgarantie kan/mag afweiken van de wettelijke garantie. Zo hanteren sommige bedrijven productie datum als begin van de garantie periode. Of ze vergoeden het uurloon maar laten je opdraaien voor materiaal kosten. Dit staat uiteraard allemaal in de voorwaarden van de fabrikant.

Loki Gaming Mmo pvp channel

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Overigens kan ook een winkel gewoon garantie geven op zakelijke producten. Alleen je hebt niet wettelijk er recht op.

• Astr0blaster
Ok, bedankt voor de antwoorden! Ik denk dat ik het wel ga doen. :)

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:11
In principe koop je het van dat bevriende bedrijf - lijkt mij dat zij dan je garantie-aanspreekpunt zijn.

Fabrieksgarantie is niet iets wat in de wet beschreven staat. Je mag proberen het via de fabrikant gerepareerd te krijgen, maar ze zijn er niet toe verplicht en kunnen allerlei eigen regels er aan koppelen.

Garantie is overdraagbaar, meen ik, maar bij mijn weten geldt dat als je van een consument iets overkoopt, dat de garantie naar de originele winkel overgaat naar de tweede consument. Ik weet niet of de garantie die aan het bevriende bedrijf is toegezegd, ook naar jou als consument overgedragen wordt.

Nou ben ik geen advocaat, dus bovenstaande vooral met wat korreltjes zout nemen, maar ik zou vooral niet uitgaan van de aanwezigheid van garantie - en het vooral overkopen als de prijs interessant genoeg is voor een product zonder garantie.

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12-06 09:08

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Als dit een verkoop is van overbodige zaken, niet verbonden aan het businessmodel, dan hoeft dat niet zo te zijn. Het verkopen met verlies is een aanwijzing.

Maar als er een certificaat voor garantie bij zit, en die is overdraagbaar, dan zou ik gewoon kijken wat die garantie precies is. Als die goed lijkt en je niet uitgaat van de wet dan zit je sowieso goed.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True