Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Heatsink nodig voor M.2 SSD met geen airflow, maar wel idle

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blaze85
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Ik heb een HTPC met een ITX-bord met daarop aan de onderkant een Samsung 960 Pro M.2 SSD.

De SSD is vrijwel altijd idle, maar krijgt nauwelijks tot geen airflow. Is het verstandig om toch een heatsink op de SSD te zetten, of heeft dat weinig nut (duurzaamheid, stabiliteit, throttling) omdat ie toch bijna altijd idle is?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over welke temperaturen hebben we het?

Die Evo's mogen tegen de 70 graden worde voordat ze gaan throttlen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met een HTCP moet je gekke dingen doen voor je een SSD daarin op hol krijgt lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Blaze85 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:41:
Ik heb een HTPC met een ITX-bord met daarop aan de onderkant een Samsung 960 Pro M.2 SSD.

De SSD is vrijwel altijd idle, maar krijgt nauwelijks tot geen airflow. Is het verstandig om toch een heatsink op de SSD te zetten, of heeft dat weinig nut (duurzaamheid, stabiliteit, throttling) omdat ie toch bijna altijd idle is?
Het is ontworpen om zo te gebruiken. in laptopje heb je ook weinig ruimte, toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Blaze85
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:53:
Over welke temperaturen hebben we het?

Die Evo's mogen tegen de 70 graden worde voordat ze gaan throttlen.
Ik zie nu dat S.M.A.R.T. 28 graden aangeeft. Lijkt me inderdaad prima :)

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11-05 13:52
Pas als je ze erg intensief gaat belasten worden ze warm, dus als je veel en grote bestanden gaat zwappen ect,maar idle mag die helemaal niet warm worden.

• Blaze85
  • Niet online
Blaze85 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

Ik zie nu dat S.M.A.R.T. 28 graden aangeeft. Lijkt me inderdaad prima :)
S.M.A.R.T. raw data geeft 28 graden aan, maar HWiNFO 40 tot 54 graden bij beide sensors. Ziet er goed uit :)

Lijkt me geen heatsink nodig dus, bedankt voor de reacties allen _O_

[Voor 10% gewijzigd door Blaze85 op 13-10-2018 18:52]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True