Toon posts:

Port forwarding: programma actief = poort onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• magnuscarlsen61
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-01 21:42
Ik gebruik de Port Checker trial-versie van portforward.com om te zien of mijn poort geopend is.

Wanneer het programma dat ik heb geportforward niet aan staat:
Your port is OPEN on this computer!

Wanneer ik dit programma vervolgens opstart en aan het draaien ben:
Your port is NOT OPEN or not reachable.

Het programma dat ik heb geportforward heeft zelf ook een testmogelijkheid, die zegt: Port is not open (you are still able to download)

Ik heb zelf mijn statisch IP-adres gekozen (die overeenkomt met IPv4 in cmd>ipconfig) en de stappen die ik zou moeten uitvoeren in mijn routerconfiguratie (Network Setting>NAT>Port forwarding in mijn ZyXEL VMG8324-B10A router) heb ik uitgevoerd. Ook heb ik in het betreffende programma dat ik wil gebruiken een uitzondering voor de firewall en staan UPnP en NAT-PMP aangevinkt.

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoe test je dan? Want portforwards check je van buiten naar binnen. Dus je zal je trial-software buiten je eigen netwerk moeten zetten/testen. En volgens mij test dat ding alleen TCP en geen UDP.

Dat gezegd; werkt de applicatie die je aan het forwarden bent nu wel of niet?

[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 13-10-2018 15:33]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• magnuscarlsen61
Ik start 'Port Forward Network Utilities' (dat trial-programma dus). Ik vul Port Number to Check in en klik dan Check Me. Ik kan kiezen voor TCP of UDP en kies meestal TCP. Misschien heb ik te weinig kennis van de zaak om te zien wat je precies bedoelt (in that case, verlicht me).

Volgens mij gaat alleen downloaden in de applicatie, uploaden wil niet. Ik zie namelijk dat ik 0 B's geupload heb en ook de test in het programma zelf zegt dat ik alleen kan downloaden vanwege de gesloten port. Het is heel belangrijk dat ik ook kan uploaden. Dat is mijn uiteindelijke doel.

[Voor 19% gewijzigd door magnuscarlsen61 op 13-10-2018 15:41]

• MAX3400

MAX3400

Voor je torrents hoef je geen portforward te doen; bijna elke client kan PnP en dan heb je er geen omkijken naar?

Maar zoals ik zei; wat is het resultaat als je de test doet BUITEN jouw eigen netwerk / huis? Kan een vriend van je kijken / testen of poortje open/dicht staat op jouw WAN-IP?

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06-2022
Of je test vanaf een remote site: http://www.canyouseeme.org/

• magnuscarlsen61
Ik heb een oude build van de uTorrent client. 2.2.1 om precies te zijn.

http://i67.tinypic.com/10s57ah.jpg
(zoals te lezen op afbeelding, lijk ik mijn torrents maar niet te uploaden...)

Ik weet niet precies hoe je een test buiten mijn eigen netwerk uitvoert. Ik ben ook even kwijt waar je je WAN IP kunt vinden. Volstaat http://www.canyouseeme.org/ om de test te doen?

[Voor 11% gewijzigd door magnuscarlsen61 op 13-10-2018 15:49]

• magnuscarlsen61
Port 24896 is open on IP xxx via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/.
Ook op canyouseeme: Your ISP is not blocking port 24896

Dus hij is open? Toch zegt uTorrent van niet. En in de praktijk upload ik gewoon niet, en daar doe ik het allemaal voor.

[Voor 52% gewijzigd door magnuscarlsen61 op 13-10-2018 15:52]

• MAX3400

MAX3400

uTorrent ziet pas een poort open als er data van jou naar iemand anders toe gaat. Zeker de oudere versies lijken niet altijd een goede melding te geven. Gezien je screenshot is er ook niemand die de torrent wil hebben (vanaf de tracker bekeken) dus upload je niks.

Andersom; is jouw torrentclient wel "geldig" op de tracker waarmee je verbindt? Het is niet onbekend dat x aantal sites maar een y aantal specifieke torrentclients toestaan.

• magnuscarlsen61
Inderdaad zijn er veel client geblacklist op de tracker. Daarom gebruik ik 2.2.1, die juist wordt aanbevolen.

Hm, het kan goed kloppen dat momenteel niemand 'm probeert te downloaden. Het was een voorbeeld. Maar ik heb een stuk of 10 torrents via freeleech 100% gedownload en sindsdien heb ik mijn client al best lang aan (dagen!). Maar ik krijg maar geen upload MB's (voorwaarde om te kunnen downloaden), waardoor ik begon te vermoeden dat het ligt aan mijn connectiviteit/NAT/poorten (zoals de FAQ van de tracker ook aangeeft).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MAX3400 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:09:
uTorrent ziet pas een poort open als er data van jou naar iemand anders toe gaat. Zeker de oudere versies lijken niet altijd een goede melding te geven.
Volgens mij is er niet één versie waar die poortenchecker daadwerkelijk goed in werkt, als er iets is waar ongeacht de versie veel over geklaagd wordt, dan is het dat...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• magnuscarlsen61
Vreemd genoeg is vandaag de betreffende poort weer gesloten volgens Canyouseeme, zonder dat ik aan mijn instellingen heb gezeten. Iemand enig idee hoe dit kan?

Op de site van de tracker staat er ook:

User Connectable Uploaded Rate Downloaded Rate Ratio Complete Connected Idle Client
xxx No 0 B 0 B/s 0 B 0 B/s --- 100.00% 0:26 0:26 uTorrent/2210(25110)

[Voor 40% gewijzigd door magnuscarlsen61 op 14-10-2018 10:15]

• magnuscarlsen61
Of is het een kwestie van geduld hebben? :S

Of is het zo dat de tracker weet dat mijn ratio positief is en mij daarom pas laat seeden wanneer mijn ratio zakt onder de 1.00?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee