Na 8 jaar met mijn huidige systeem is het nu tijd voor wat nieuws.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik speel veel city-builders of RTS (Minecraft, Anno, Cities Skylines, Tropico, Civilization) en af en toe GTA (Online). Multiplayer en shooters speel ik zeer weinig.
Verder kijk ik graag iets (Youtube/Netflix) op het tweede scherm tijdens het gamen en doe ik de standaard huis/tuin/keuken dingen. Foto- of videobewerking doe ik niet.
Met de nieuwe pc wil ik weer een flink aantal jaar vooruit.
Momenteel game ik niet extreem veel maar dat kan natuurlijk altijd veranderen, daarom wil ik de mogelijkheid hebben om in de toekomst een betere videokaart te kunnen plaatsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn huidige lijstje komt zo rond de 1000 euro uit, dat vind ik wel een mooie prijs. Maximum is 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB en de twee monitoren
Mijn huidige pc gaat gebruikt worden door mijn vriendin om o.a. te gamen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU: Goed genoeg om een flink aantal jaar plezier van te hebben.
Moederbord: Twijfelde tussen een A470 of B450 moederbord, maar ik denk dat deze wel voldoet en toekomstbestendig is.
Videokaart: Mijn schermen ondersteunen geen G-Sync of FreeSync, dat denk ik nu ook niet nodig te hebben met de games die ik speel. Daarom deze, niet te dure maar wel goede, videokaart gekozen.
Behuizing: Sta nog open voor suggesties.
Geheugen: Niet te duur en werkt, volgens de reviews, goed samen met Ryzen.
Voeding: Voor de huidige setup voldoende, maar misschien te weinig als ik er ooit een betere videokaart/processor in wil zetten?
Opslag: Gekozen vanwege het gemak (geen gedoe met kabels) maar kan ingewisseld worden voor een 1 TB SSD.
Daarmee kwam ik op dit lijstje:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD omdat een stuk goedkoper dan Intel. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt onder mijn bureau te staan, de behuizing hoeft dus niet heel mooi te zijn.
Een wat stillere pc is ook wel fijn, hoewel ik daar tijdens het gamen minder last van zal hebben omdat ik dan een koptelefoon op heb.
Ga je overklokken?
Nee, misschien hier en daar een (mogelijk) betere instelling (in het BIOS) als dat nodig is (in de toekomst).
Geen waterkoeling.
Wat verwacht je van ons?
Feedback of dit systeem voldoet aan mijn wensen van nu en in de toekomst.
Deze onderdelen heb ik ook bekeken tijdens mijn research, graag hoor ik het als daar iets tussen zit wat ik beter in mijn build kan gebruiken. Totaal iets anders mag natuurlijk ook.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen, ik speel veel city-builders of RTS (Minecraft, Anno, Cities Skylines, Tropico, Civilization) en af en toe GTA (Online). Multiplayer en shooters speel ik zeer weinig.
Verder kijk ik graag iets (Youtube/Netflix) op het tweede scherm tijdens het gamen en doe ik de standaard huis/tuin/keuken dingen. Foto- of videobewerking doe ik niet.
Met de nieuwe pc wil ik weer een flink aantal jaar vooruit.
Momenteel game ik niet extreem veel maar dat kan natuurlijk altijd veranderen, daarom wil ik de mogelijkheid hebben om in de toekomst een betere videokaart te kunnen plaatsen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn huidige lijstje komt zo rond de 1000 euro uit, dat vind ik wel een mooie prijs. Maximum is 1250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB en de twee monitoren
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Acer X223W Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Dell UltraSharp U2715H Zilver, Zwart | € 381,15 | € 381,15 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 381,15 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU: Goed genoeg om een flink aantal jaar plezier van te hebben.
Moederbord: Twijfelde tussen een A470 of B450 moederbord, maar ik denk dat deze wel voldoet en toekomstbestendig is.
Videokaart: Mijn schermen ondersteunen geen G-Sync of FreeSync, dat denk ik nu ook niet nodig te hebben met de games die ik speel. Daarom deze, niet te dure maar wel goede, videokaart gekozen.
Behuizing: Sta nog open voor suggesties.
Geheugen: Niet te duur en werkt, volgens de reviews, goed samen met Ryzen.
Voeding: Voor de huidige setup voldoende, maar misschien te weinig als ik er ooit een betere videokaart/processor in wil zetten?
Opslag: Gekozen vanwege het gemak (geen gedoe met kabels) maar kan ingewisseld worden voor een 1 TB SSD.
Daarmee kwam ik op dit lijstje:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 216,- | € 216,- |
1 | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 109,- | € 109,- |
1 | Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB | € 255,- | € 255,- |
1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,- | € 81,- |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 144,50 | € 144,50 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 71,- | € 71,- |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 135,- | € 135,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.011,50 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD omdat een stuk goedkoper dan Intel. Verder geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt onder mijn bureau te staan, de behuizing hoeft dus niet heel mooi te zijn.
Een wat stillere pc is ook wel fijn, hoewel ik daar tijdens het gamen minder last van zal hebben omdat ik dan een koptelefoon op heb.
Ga je overklokken?
Nee, misschien hier en daar een (mogelijk) betere instelling (in het BIOS) als dat nodig is (in de toekomst).
Geen waterkoeling.
Wat verwacht je van ons?
Feedback of dit systeem voldoet aan mijn wensen van nu en in de toekomst.
Deze onderdelen heb ik ook bekeken tijdens mijn research, graag hoor ik het als daar iets tussen zit wat ik beter in mijn build kan gebruiken. Totaal iets anders mag natuurlijk ook.