[Suse 7.1] Hauppage WinTV/Radio werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Ik dacht, laat ik mijn tv kaartje is in mn linux bak gooien, om te kijken of ik m daar ook aan de praat krijg. Onder windoze lukt t altijd prima, dus linux moet ook kunnen lijkt me.

Maar, ik heb geen idee of ik m nou wel goed aan de praat KAN krijgen. Ik krijg in xawtv in ieder geval alleen maar zwart beeld, dus dat is volgens mij niet veel goeds.

Wat ik heb gedaan:
- kaartje erin gedaan
- gekeken of ik m bij /proc/interrupts ergens kon vinden (niet dus)
- modprobe bttv
- modprobe tuner
- weer gekeken bij /proc/interrupts (en toen stondtie er wel? nou ja, ok... zou kunnen)

maar nog steeds geen beeld in xawtv... ik zal wel iets heel lomps vergeten zijn, of iets heel stoms verkeerd doen, maar wat kan ik eigenlijk allemaal verkeerd doen en is er iemand die een dergelijk kaartje al aan de praat heeft gekregen?

Ik heb al bij hauppage gezocht, maar ik kan de 3rd party site waar de drivers op staan niet bereiken, maar als het goed is hoeft dat ook niet want als het goed is kan ik gewoon alleen de bttv drivers gebruiken (deze zitten standaard in kernel 2.2.18, right?)

Heeft er iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ff zoeken in de Suse database voor ondersteunde hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erchtermuisknop op xawtv en de juiste TV source instellen. Dan met het bij Xawtv geleverde tuner programmaatje een TV zender tunen. Dan pas zie je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 00:25
Op vrijdag 20 juli 2001 12:30 schreef KrunK het volgende:
Ik zou ff zoeken in de Suse database voor ondersteunde hardware.
Hij wordt gewoon ondersteund, want dr zit zo'n bt-chip op... dus het moet gewoon kunnen werken lijkt me... (en zelfs bij hauppage zelf geven ze aan hoe t zou moeten, dus dan neem ik aan dat t ook wel ondersteund wordt...)
Op vrijdag 20 juli 2001 12:42 schreef beelzebubu het volgende:
erchtermuisknop op xawtv en de juiste TV source instellen. Dan met het bij Xawtv geleverde tuner programmaatje een TV zender tunen. Dan pas zie je beeld.
Kzal ff mn instellingen posten:
TV Norm: PAL
Video Source: Composite1
Frequency table: europe-west

staat toch goed? of moet video-source op television? ook daar krijg ik geen beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon ff nieuwe kernel bakken, ik geloof dat je dan i2c .... moet activeren en video for linux, bt8x8 ondersteuning en tuner. Werk perfect met kernel 2.4.5 en Pinnaclesys PCTV STudio