Gebruik relatieve macro in excel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardgorissen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13-10-2018
Ik zoek de mogelijkheid (voorheen een knop) om een relatieve macro aan te maken, die dus niet gebonden is aan een specifieke cel. Voorheen was dit een standaard knop, maar deze kan ik nu niet meer vinden. Wie kan me hierbij helpen?

Ik gebruik nu Microsoft Excel voor Mac Versie 16.16.2 (180910)

Via aanpassing van het lint heb ik ook niets kunnen vinden waardoor de knop kan worden toegevoegd. Wellicht kan het ook via Visual Basic, of ik zie iets heel simpels over het hoofd.

Groet, Ard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vixus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-04-2022
Beste Ard,

Het ziet er naar uit dat Microsoft deze functionaliteit heeft weggehaald.

Bron: https://answers.microsoft...72-40fd-a5cf-b09d25478edf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:58

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Met activecell.offset(x,y) kan je zelf eenvoudig een opgenomen macro ombouwen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom, Ard!

Wat wordt bedoeld met 'een relatieve macro, die dus niet gebonden is aan een specifieke cel'? Of ben ik dom? :X (Vooruit: en/of ben ik dom? :+ ) VBA kan helemaal zonder rekening te houden met een specifieke cel. Of bedoel je een macro die bijv kijkt wanneer de laatste wijziging plaatsvond? Edit: ah. https://www.excel-easy.co...-relative-references.html
Dat gaat dus over macro opnemen, dat mijdt ik als de pest, vandaar.

Kan je niet beter zelf de code schrijven, eventueel op basis van inspiratie uit macro-opnemen? Dat levert heel erg veel betere, minder foutgevoelige code op. Desnoods de code aanpassen zoals hieronder, de huidige cell is de https://docs.microsoft.co...el.application.activecell

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 15-10-2018 20:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 21:02
ardgorissen schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:20:
Ik zoek de mogelijkheid (voorheen een knop) om een relatieve macro aan te maken, die dus niet gebonden is aan een specifieke cel. Voorheen was dit een standaard knop, maar deze kan ik nu niet meer vinden. Wie kan me hierbij helpen?

Ik gebruik nu Microsoft Excel voor Mac Versie 16.16.2 (180910)

Via aanpassing van het lint heb ik ook niets kunnen vinden waardoor de knop kan worden toegevoegd. Wellicht kan het ook via Visual Basic, of ik zie iets heel simpels over het hoofd.

Groet, Ard
Dag Ard, zoals hier ook al is aangegeven, is het vaak verstandiger om geen macro's op te nemen, maar om het VBA-script zelf te schrijven.

Wat wil je bereiken? Wellicht kunnen we je daarbij helpen?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)