Goedkope mediaspeler voor op reis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:11
Ik overweeg een Chromecast maar dat is wellicht voor mij net niet de meest praktische oplossing.

Ik ga binnenkort 2 maanden in het buitenland 'wonen' met het gezin. Mijn kinderen vinden het fijn om zo nu en dan even wat kinderseries te kijken, maar we waren niet van plan met tablets te zeulen, Ik heb hier op een usb een lading oude afleveringen van nijntje en sesamstraat etc...perfect om zo nu dan wat rustige momentjes te creeren tijdens het koken enzo

Is er een goedkoop apparaat dat ik mee op reis kan nemen waar ik bv een usb stick met wat films oid in kan stoppen om vervolgens via de tv op te kijken? Klein, handzaam, hdmi, liefst zonder hdd?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Een Chromecast en spul vanaf je telefoon streamen is denk ik toch de makkelijkste oplossing.

Koop je een micro SD kaartje zodat je daar alle films op kunt zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 17:22

EnnaN

Toys in the attic

Raspberri Pi zou ik doen.

Je kan er op installeren wat je wil, bijvoorbeeld Kodi oid, goedkoop, klein, hdmi, netwerk, usb, SD, alles. Verder kan je er heel veel mee, evt gewoon aparte kaartjes als nodig, of dat je die later nog download en installed, zoals beetje gamen, muziek, alles.

sig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 16:21
Android TV box zou ik doen. kant en klare oplossing voor heel weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 23:05
Chromecast raad ik af. Je bent afhankelijk van het WiFi signaal, WiFi methode en internet. Zoals andere al aangeven, Android box, raspberry pi, tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:11
Hmm. Ga eerst even naar die Android TV Box kijken dan. Is dat gewoon een kant-en-klare oplossing a la raspberri pi? Heb geen zin om te bouwen/klooien, moet gewoon robuust zijn en direct werken. Usb met films erin en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je toch even naar [CEA] :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

Ik heb zelf altijd een micro router mee van TPLink https://www.tp-link.com/au/products/details/TL-WR702N.html
Met een Chromecast.

Router als AP instellen koppelen met lokaal wifi punt of netwerk en je hebt je eigen lokale netwerk waar je zonder problemen je Chromecast op kan laten connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 18:30

Croga

The Unreasonable Man

Barrycade schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:50:
Router als AP instellen koppelen met lokaal wifi punt of netwerk en je hebt je eigen lokale netwerk waar je zonder problemen je Chromecast op kan laten connecten.
En daar zit de crux..... Je hebt altijd een internet verbinding nodig. En dan ook nog één die het verkeer van een Chromecast toestaat.

Persoonlijk zou ik zeer sterk een Pi met Kodi aanraden; USB in steken en gaan met die banaan. Niets anders nodig dan die Pi en je kunt alles wat op die USB staat gewoon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:33

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MEN-O schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:27:
Android TV box zou ik doen. kant en klare oplossing voor heel weinig.
Dat is dus gewoon een ander woord voor mediaspeler? :+
Goed advies! ;)

@GustavSan Ik weet niet of je de beschikking hebt over wifi, netwerkkabels, of hdd's op je nieuwe locatie, maar in plaats van (extra) tablets mee te zeulen, kan je ook al je kinderseries op een laptop zetten. Of een leuke externe harde schijf meenemen en die direct op de tv aldaar aansluiten.

Een andere oplossing is bijv. een mediaspeler met Kodi erop. Kijk dan ook eens hier: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Een heel goede mediaspeler op Android en Kodi is bijv. de Minix Neo u9-H
Andere opties zijn bijv. Eminent 7680, of bijv. de meest recente van Xiaomi.

Allergoedkoopste oplossing (mits je al een tablet hebt) is toch om deze "mee te zeulen" en daarop een SDXC-kaartje al je filmpjes te zetten. Kodi erop en klaar.

[ Voor 59% gewijzigd door Jorgen op 18-10-2018 03:12 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdejong
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-07 17:19
Heb je geen laptop mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Een simpele oplossing is een al wat oudere kleine tweedehands mediaspeler te kopen, bijvoorbeeld een WD of Dune. Voor enkele tientjes zijn die overal te vinden, zeker als er geen harddisk in zit want die heb je toch niet nodig gaf je aan.

Filmpjes op de USB-stick, die steek je in de speler, aansluiten via HDMI op de tv, klaar - en met een eigen afstandsbediening. Hou je laptops, tablets, telefoons e.d. ook vrij voor normaal gebruik. Als je genoeg USB-sticks of een externe drive hebt kan je daarop ook nog films en series voor jezelf opzetten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

Croga schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:54:
[...]

En daar zit de crux..... Je hebt altijd een internet verbinding nodig. En dan ook nog één die het verkeer van een Chromecast toestaat.

Persoonlijk zou ik zeer sterk een Pi met Kodi aanraden; USB in steken en gaan met die banaan. Niets anders nodig dan die Pi en je kunt alles wat op die USB staat gewoon afspelen.
Tja ik zou niet ergens 2 maanden gaan zitten zonder internet, maar het zou kunnen inderdaad dat er wel een tv is en geen internet.

Maar ik moet het eerste openbare netwerk nog tegenkomen dat mijn tp link niet accepteerd.
Hotels, huisjes met of zonder login wall alles heeft nog gewerkt. Voordeel is dat die router dus een eigen wifi netwerk heeft zodat je dus met al je apparaten op 1 code aan de slag kan.

En op dat locale netwerkje (ook zonder internet) werkt je Chromecast gewoon, dus als je de filmpjes op een SD card je op je telefoon heb kan je gewoon naar de chromecast casten.
Pagina: 1