Heren en dames,
Ik ben op zoek naar een (IP) camera die een live beeld weer kan geven op een webpagina (of app). De webpagina/app moet met een wachtwoord beschermd worden.
Situatie: het gaat om een camera die gericht is op de fietsenstalling van mijn werk. Daar staan leenfietsen voor personeel. We willen het simpel maken om snel te zien of er een fiets is. Zodoende een camera die je vanaf je smartphone/werkplek/tablet/pc kunt bekijken. Vanwege de (ietwat) privacy een wachtwoord.
Het is lastig te bepalen of off-the-shelf camera's dit kunnen zonder ze zelf in handen te hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan NEST camera's etc.
Er is een forse internetverbinding beschikbaar maar geen port-forwarding naar de camera zelf mogelijk.
Wat zoek ik dus:
- Camera die op internet live stream kan uitzenden
- Op een webpage en/of app met een wachtwoord, generiek; dus geen specifieke login per user
- Bij voorkeur zonder lokale tussen-server
- Streamkwaliteit 720p of beter
- Moderne smartphone geschikt (app of browser of beide)
- Opname functie niet nodig en moet ook uitgezet kunnen worden
- Voor binnen in afgesloten ruimte (maar ruimte is niet verwarmd, wel verlicht)
Extra info:
- Redelijk ruim budget (hoef dus geen no-name camera persé)
- Voeding aanwezig (stopcontact/POE/usb)
- Eventueel hosting mogelijk op eigen webservers (heeft niet de voorkeur)
- Kan geen port-forwarding doen naar de camera toe (ivm beveiliging/firewall werk)
- AVG controle hebben we gedaan, die discussie hoeft hier dus svp niet
Wie heeft een dergelijke camera en weet dat dit kan? Het is nogal vaag of de merk-camera's dit kunnen vooral het wachtwoord gedeelte:
Nest cam
Logitech
Foscam
Eminent
Ik ben op zoek naar een (IP) camera die een live beeld weer kan geven op een webpagina (of app). De webpagina/app moet met een wachtwoord beschermd worden.
Situatie: het gaat om een camera die gericht is op de fietsenstalling van mijn werk. Daar staan leenfietsen voor personeel. We willen het simpel maken om snel te zien of er een fiets is. Zodoende een camera die je vanaf je smartphone/werkplek/tablet/pc kunt bekijken. Vanwege de (ietwat) privacy een wachtwoord.
Het is lastig te bepalen of off-the-shelf camera's dit kunnen zonder ze zelf in handen te hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan NEST camera's etc.
Er is een forse internetverbinding beschikbaar maar geen port-forwarding naar de camera zelf mogelijk.
Wat zoek ik dus:
- Camera die op internet live stream kan uitzenden
- Op een webpage en/of app met een wachtwoord, generiek; dus geen specifieke login per user
- Bij voorkeur zonder lokale tussen-server
- Streamkwaliteit 720p of beter
- Moderne smartphone geschikt (app of browser of beide)
- Opname functie niet nodig en moet ook uitgezet kunnen worden
- Voor binnen in afgesloten ruimte (maar ruimte is niet verwarmd, wel verlicht)
Extra info:
- Redelijk ruim budget (hoef dus geen no-name camera persé)
- Voeding aanwezig (stopcontact/POE/usb)
- Eventueel hosting mogelijk op eigen webservers (heeft niet de voorkeur)
- Kan geen port-forwarding doen naar de camera toe (ivm beveiliging/firewall werk)
- AVG controle hebben we gedaan, die discussie hoeft hier dus svp niet
Wie heeft een dergelijke camera en weet dat dit kan? Het is nogal vaag of de merk-camera's dit kunnen vooral het wachtwoord gedeelte:
Nest cam
Logitech
Foscam
Eminent