Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Camera live stream - met wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BuG2FiX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-06 15:08
Heren en dames,

Ik ben op zoek naar een (IP) camera die een live beeld weer kan geven op een webpagina (of app). De webpagina/app moet met een wachtwoord beschermd worden.

Situatie: het gaat om een camera die gericht is op de fietsenstalling van mijn werk. Daar staan leenfietsen voor personeel. We willen het simpel maken om snel te zien of er een fiets is. Zodoende een camera die je vanaf je smartphone/werkplek/tablet/pc kunt bekijken. Vanwege de (ietwat) privacy een wachtwoord.

Het is lastig te bepalen of off-the-shelf camera's dit kunnen zonder ze zelf in handen te hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan NEST camera's etc.
Er is een forse internetverbinding beschikbaar maar geen port-forwarding naar de camera zelf mogelijk.

Wat zoek ik dus:

- Camera die op internet live stream kan uitzenden
- Op een webpage en/of app met een wachtwoord, generiek; dus geen specifieke login per user
- Bij voorkeur zonder lokale tussen-server
- Streamkwaliteit 720p of beter
- Moderne smartphone geschikt (app of browser of beide)
- Opname functie niet nodig en moet ook uitgezet kunnen worden
- Voor binnen in afgesloten ruimte (maar ruimte is niet verwarmd, wel verlicht)

Extra info:

- Redelijk ruim budget (hoef dus geen no-name camera persé)
- Voeding aanwezig (stopcontact/POE/usb)
- Eventueel hosting mogelijk op eigen webservers (heeft niet de voorkeur)
- Kan geen port-forwarding doen naar de camera toe (ivm beveiliging/firewall werk)
- AVG controle hebben we gedaan, die discussie hoeft hier dus svp niet

Wie heeft een dergelijke camera en weet dat dit kan? Het is nogal vaag of de merk-camera's dit kunnen vooral het wachtwoord gedeelte:

Nest cam
Logitech
Foscam
Eminent

Alle reacties

• torretje2012
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 13-06 22:46
elke willekeurige ipcamera kan elke x aantal seconden/minuten/uren een image naar een ftpserver uploaden, gezien je het toch al via een webpagina wil laten weergeven zal je ongetwijfelt ook een host daarvoor hebben?

realtime streamen voor een controlle of er een fiets aanwezig is, kost veel onnodige data.

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Is een goed sleutelreserveringssysteem geen betere oplossing? Immers: geen sleutel, geen fiets.

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Geen portforwarding maakt eea wel wat lastiger. Dan ben je dus aangewezen op cloud services.

Als securityredenen een punt is, dan weet ik niet of het sturen naar een (chinese?) cloudserver zoveel beter is dan een forwarding....

Je zou ook eens kunnen kijken naar https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3/

Ik weet alleen niet zeker of de software draaien een eis is, of, net als bij de APs, alleen bij de initiele config.

Alternatief is (wel een klap duurder) een Axis camera met de camstreamer plugin. Dan kun je direct naar Youtube of whatever streamen. (Ben je iig van de app requirements af want dat kan iedereen).

• BuG2FiX
hcQd schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:27:
Is een goed sleutelreserveringssysteem geen betere oplossing? Immers: geen sleutel, geen fiets.
Grappig dat je het zegt; dat is exact de aanleiding: dat systeem werkt dus in ons geval niet. 'Pietje' neemt om 9:00 een sleutel en komt om 17:00 terugbrengen en gebruikt een half uur de fiets.
Het 'handdoekje leggen' principe, lastig om zoiets qua gedrag/cultuur te veranderen in de praktijk, geloof mij we hebben dat echt al meerdere keren geprobeerd. Daarbij, het is weer afhankelijk van iemand die weer ergens is en toezicht gaat houden. Dat werkt ook weer niet bij een 24x7 bedrijf...

• BuG2FiX
DJSmiley schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:42:
Geen portforwarding maakt eea wel wat lastiger. Dan ben je dus aangewezen op cloud services.

Als securityredenen een punt is, dan weet ik niet of het sturen naar een (chinese?) cloudserver zoveel beter is dan een forwarding....

Je zou ook eens kunnen kijken naar https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3/

Ik weet alleen niet zeker of de software draaien een eis is, of, net als bij de APs, alleen bij de initiele config.

Alternatief is (wel een klap duurder) een Axis camera met de camstreamer plugin. Dan kun je direct naar Youtube of whatever streamen. (Ben je iig van de app requirements af want dat kan iedereen).
Goede suggestie: ga ik eens naar kijken. We zoeken zeker geen niet-EU cloudservice. We kunnen ook eventueel 'pushen' naar een eigen webserver/ftp server (hosted bij TransIP). Dat is hierboven ook al als optie gezegd. Wellicht komt het dus neer op een klein stukje PHP met embedded video, dat lukt wel.

Een 'native' app die hetzelfde kan zou nog veel effectiever zijn. Bijvoorbeeld zoals Nest camera's. Alleen kun je daar voor zover mij bekend geen 'kijk only' user aanmaken. Als je kunt inloggen ben je ook gelijk admin.

Wie heeft ervaring met de Unity camera's? En welke opties ontstaan er met Axis camera's?

Edit: Ik kreeg de tip dat de 'Nest' camera wel een functie heeft om de video te delen met wachtwoord zodat derden mee kunnen kijken die het wachtwoord hebben. Hoe het exact werkt is mij nog niet duidelijk. Wie van jullie heeft er een Nest en kan dit bevestigen? En hoe het werkt?

[Voor 9% gewijzigd door BuG2FiX op 13-10-2018 21:25]

• BuG2FiX
Update: We hebben de Nest Outdoor cam besteld. Die heeft die functie en exact wat nodig is: publieke webpagina met een simpele wachtwoord functie voor toegang tot de live stream.....

MAAR:

Die webpagina werkt alleen met Flash (WTF?!???)

Kansloos, koop je een van de duurste camera's die er is en dan bouwen ze zoiets op Flash, techniek die al door iedereen verlaten is inmiddels. Om goede redenen ook.

Dus: behold als je dit zoekt, je hebt altijd de Nest app nodig óf een browser die Flash kan spelen.

• To_Tall
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:32
BuG2FiX schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:11:
Update: We hebben de Nest Outdoor cam besteld. Die heeft die functie en exact wat nodig is: publieke webpagina met een simpele wachtwoord functie voor toegang tot de live stream.....

MAAR:

Die webpagina werkt alleen met Flash (WTF?!???)

Kansloos, koop je een van de duurste camera's die er is en dan bouwen ze zoiets op Flash, techniek die al door iedereen verlaten is inmiddels. Om goede redenen ook.

Dus: behold als je dit zoekt, je hebt altijd de Nest app nodig óf een browser die Flash kan spelen.
flash verlaten???
Flash is idd niet meer het meest gebruikte systeem sinds HTML5. Echter HTML5 vergt voor video ook wel wat van je HTTP server. Terwijl Flash niet zo veel van je webserver eist maar wel van je client browser.

Ik vind persoonlijk ook niet fijn werken flash. Maar het is nog altijd een volledig ondersteund protocol.

Daarnaast vind ik het een beetje zwakjes om mensen hierop te wijzen. Simpele onderzoekje naar nest cam vereiste en je had er zo achter gekomen.
Ook niet te vergeten, dat bijna ELKE IP cam wel een view interface heeft. waarop je op de CAM zelf kan inloggen en via de viewer ook naar het beeld kan kijken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• BuG2FiX
To_Tall schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:31:
[...]

flash verlaten???
Flash is idd niet meer het meest gebruikte systeem sinds HTML5. Echter HTML5 vergt voor video ook wel wat van je HTTP server. Terwijl Flash niet zo veel van je webserver eist maar wel van je client browser.

Ik vind persoonlijk ook niet fijn werken flash. Maar het is nog altijd een volledig ondersteund protocol.

Daarnaast vind ik het een beetje zwakjes om mensen hierop te wijzen. Simpele onderzoekje naar nest cam vereiste en je had er zo achter gekomen.
Ook niet te vergeten, dat bijna ELKE IP cam wel een view interface heeft. waarop je op de CAM zelf kan inloggen en via de viewer ook naar het beeld kan kijken.
Ik denk niet dat ik het er eens mee ben; alle browser makers (en Apple en mobiele devices) ondersteunen Flash gewoon niet (meer). De markt bepaalt hier gewoon in mijn ogen. Dus 'volledig ondersteund' is wel genuanceerd. Het wordt in algemene zin als onveilig en onnodig beschouwd. Installatie van plugins is ook onwenselijk (zie Edge, Firefox en Chrome roadmaps)

Bij Dropcam was het gewoon allemaal html5, sinds Nest is het voor wachtwoord-toegang opeens Flash geworden. Dit is niet iets wat je verwacht van een modern product laat staan dat het alleen voor één functie nodig is. De publieke viewer werkt namelijk wel gewoon html5. dat is op z'n minst inconsistent, maar ook gewoon 'snel ff in elkaar gezet door een stagiaire' wellicht.

Je moet je best doen om vooraf te ontdekken dat Flash (ALLEEN) nodig is voor camera met wachtwoord. Als je dat eenmaal weet dan lees je dingen waar heel veel mensen echt enorme moeite mee hebben (namelijk Flash afhankelijkheid...). Dus tja...

Hier een mooie, veel toezeggingen maar weinig concreet: https://www.nest-communit...er-the-cameras-in-the-app

[Voor 7% gewijzigd door BuG2FiX op 17-10-2018 17:12. Reden: typo]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True