Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Alternatief voor Ziggo (CI+)

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 13:58
Op dit moment heb ik een all in abonnement bij Ziggo. Traag internet en een uitgebreid tv pakket met 2 CI+ modules zodat ik nergens een kastje bij de tv nodig heb en alles gewoon met mijn eigen remote kan doen. Dit ook ivm bediening van de Chromecast en de receiver aan de tv beneden welke met HDMI-CEC gewoon te bedienen is.

Nu gaan we verhuizen en ben ik de situatie een beetje aan het her-evalueren. Als ik namelijk kijk bij T-Mobile glasvezel kan ik een identiek pakket maar dan met 750/750mbit ipv 40/4mbit afsluiten voor een tientje minder dan bij de Ziggo.
Nu echter het probleem. Dan moet ik zo'n rotkastje bij de 2 televisies plaatsen en krijg ik daar zo'n rotte remote bij en is het maar de vraag of m'n receiver nog automatisch doet wat hij moet doen. (mijn ouders hebben bijvoorbeeld een ziggo horizon box, ding ondersteunt als enige apparaat geen HDMI-CEC, dus de hele workflow gaat op zijn gat icm de receiver). Dit wil ik uiteraard niet.

Wat zijn nu mijn opties?

- Alles bij Ziggo houden >> genoegen nemen met traag internet
- Glasvezel internet afsluiten en televisie bij Ziggo >> prijzige optie maar technisch wel het best
- Glasvezel provider met cai vinden >> naar mijn weten bestaan die helemaal niet meer, of verdwijnen die snel
- Glasvezelprovider met een goede setttopbox welke hdmi-cec onderseteunt en met mijn eigen remote te bedienen is >> bestaat deze??
-zijn er nog andere opties?

Wie heeft er eerder voor deze keuze gestaan, en wat denken jullie dat de beste keuze is?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:57
Als het specifiek gaat om aansturing/workflow zou je kunnen kijken naar een Logitech Harmony.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als het specifiek om de AB gaat en je gebruikt een KPN IPTV product (KPN, Xs4all, Telfort, etc), dan ondervind ik zelf geen enkel probleem.

De originele AB van onze TV gebruik ik nooit meer. De AB, behorende bij de STB, kun je programmeren om b.v. de TV te bedienen.
En 'rotkastje'? Beetje rare opmerking; ten eerste is zo'n IPTV STB behoorlijk klein, die valt nauwelijks op, ten tweede maakt 'ie tenminste geen lawaai (zit geen HDD en/of fan in). Ten derde is het energieverbruik te verwaarlozen t.o.v. van alles wat Ziggo levert! (amper 5W versus zowat het tienvoudige van wat de kabelaar levert)

Wij hebben hier een Pioneer receiver + de nodige luidsprekers, tussen STB en (smart)TV zitten. En dat werkt prima; voor b.v. 5.1 geluid als je iets via de Netflix app kijkt.

Of je gebruikt een universele AB. :Y

Mooie Plaatjes   

• londemanmp
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-05 08:19
Het nieuwe tv kijken wordt toch via een app.

Hier gewoon een Apple tv achter de tv geplakt en via een app tv kijken

• naamloos509
  • Registratie: augustus 2018
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 06:52:

- Alles bij Ziggo houden >> genoegen nemen met traag internet
Ziggo heeft toch ook 400/40?! Hoezo traag internet?

Als voor de rest Ziggo je bevalt, dat zou ik wel weten wat te doen.

• Maverick
Zal iedereen meteen meepakken :)
The Executer schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 07:59:
Als het specifiek gaat om aansturing/workflow zou je kunnen kijken naar een Logitech Harmony.
Dit had ik hiervoor, toen ik nog een receiver had die geen hdmi-cec ondersteunde. Best een leuke oplossing maar kan kwa betrouwbaarheid niet tippen aan hdmi-cec ondersteuning imho.
ehtweak schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:33:
Als het specifiek om de AB gaat en je gebruikt een KPN IPTV product (KPN, Xs4all, Telfort, etc), dan ondervind ik zelf geen enkel probleem.
[Afbeelding]

De originele AB van onze TV gebruik ik nooit meer. De AB, behorende bij de STB, kun je programmeren om b.v. de TV te bedienen.
En 'rotkastje'? Beetje rare opmerking; ten eerste is zo'n IPTV STB behoorlijk klein, die valt nauwelijks op, ten tweede maakt 'ie tenminste geen lawaai (zit geen HDD en/of fan in). Ten derde is het energieverbruik te verwaarlozen t.o.v. van alles wat Ziggo levert! (amper 5W versus zowat het tienvoudige van wat de kabelaar levert)

Wij hebben hier een Pioneer receiver + de nodige luidsprekers, tussen STB en (smart)TV zitten. En dat werkt prima; voor b.v. 5.1 geluid als je iets via de Netflix app kijkt.

Of je gebruikt een universele AB. :Y
Ik heb van Ziggo helemaal geen kastje. Gewoon een CI+ module. Zo'n remote is wel leuk, maar de vraag is dan of deze alle functies van mijn tv ook daadwerkelijk ondersteunt. Ik bedien ook mijn raspberry pi met de tv remote via hdmi-cec (zonder dat er configuratie voor nodig is) . Kan dat met zo'n remote dan ook?
naamloos509 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:44:
[...]

Ziggo heeft toch ook 400/40?! Hoezo traag internet?

Als voor de rest Ziggo je bevalt, dat zou ik wel weten wat te doen.
Dus de helft aan de download snelheid en bijna 50x langzamer uploaden? Voor bijna 2x zoveel geld? Je snapt dat dit niet echt een vergelijkbare aansluiting is.

• Tonne
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-06 17:21
Maverick schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:58:

Dus de helft aan de download snelheid en bijna 50x langzamer uploaden? Voor bijna 2x zoveel geld? Je snapt dat dit niet echt een vergelijkbare aansluiting is.
Ik zie in je openingspost ook glasvezel internet staan icm met een ziggo abonnement. Dus ik denk dat dit qua prijs prima in je lijstje past.

Maar de mogelijkheid is er dus. Het is een kwestie van geld.
Is het comfort van de ci+ modules het je waard om een duurder abonnement te nemen.

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Er is in elk geval één glasvezelprovider die CI+ ondersteund: PlinQ. Het is alleen niet de grootste aanbieder dus ik weet niet of hij bij jou in de buurt zit.

• Travelan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 16:13
Dit is inderdaad echt een probleem. Ik heb hetzelfde gehad een paar maanden geleden. Overgestapt van Ziggo met 2x CI+ naar T-Mobile thuis 750 met 2 van die rottige kastjes.

De 'oplossing' die iedereen (inclusief T-Mobile) aandraagt is dat je 'gewoon' je TV met de remote van het T-Mobile kastje kan bedienen. Yay, daar zit ik echt op te wachten met mijn LG. Ik heb die TV gekocht omdat die zo'n relaxte AB heeft die je als mousepointer kan gebruiken door te richten (a la Nintendo Wii) en bovendien als je niet wil, niet gericht hoeft te worden omdat hij niet met IR maar met RF werkt.

Lang verhaal kort, geen oplossing. Dus, 2 afstandsbedieningen. Kastje van T-Mobile heeft overigens geen CEC ondersteuning (ik heb de nieuwste, weet even de naam niet meer).

Ik snap echt niet dat de consument dit nog steeds slikt. Zo'n rete traag kastje gebruiken en zo 80% van de functies van je dure TV kwijt raken.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij bent volgens mij serieus de enige die die mousepointer gebruikt :D

Ontopic: Trined levert ook TV via DVB-C

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-06 15:32
Het verhaal van de CI+ is precies waarom ik nu bij ziggo blijf hangen terwijl ik liever over ga naar een andere provider. Ik kan niet wachten tot de cai markt opgebroken wordt en er meer kabel keuze is dan alleen ziggo.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Sowieso als je televisie belangrijk vind zou ik bij T-Mobile wegblijven, hun IPTV product is vrij onbetrouwbaar hoor ik van mensen om me heen. Het enige goed werkende IPTV product is in mijn ogen dat van KPN (KPN / XS4ALL / Telfort / NLE). Maar ook daar ontkom je niet aan settopboxen uiteraard.

• Maverick
Tonne schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Ik zie in je openingspost ook glasvezel internet staan icm met een ziggo abonnement. Dus ik denk dat dit qua prijs prima in je lijstje past.

Maar de mogelijkheid is er dus. Het is een kwestie van geld.
Is het comfort van de ci+ modules het je waard om een duurder abonnement te nemen.
Als ik de comments hier zie dan neig ik naar ja. Het scheelt met de pakketten die ik wil tussen de 10 en 17 euro per maand. (ligt er aan of ik eredivisie neem of niet). Ik zie niet echt een alternatief voorbij komen helaas.
Tehh schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:44:
Er is in elk geval één glasvezelprovider die CI+ ondersteund: PlinQ. Het is alleen niet de grootste aanbieder dus ik weet niet of hij bij jou in de buurt zit.
De afgelopen tijd zie ik bij steeds meer glasvezelproviders de eigen oplossing voor tv verdwijnen. Zeker bij dit soort kleine providers ben ik een beetje bang dat dit ook gaat gebeuren. Ook kunnen de apps vaak niet tippen aan die van de grote broers.

• naamloos509
  • Registratie: augustus 2018
  • Niet online
Maverick schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:58:

Je schrijft zelf dit:

<i>Op dit moment heb ik een all in abonnement bij Ziggo. Traag internet en een uitgebreid tv pakket met 2 CI+ modules zodat ik nergens een kastje bij de tv nodig heb </i>

Definieer traag? 400/40 is niet echt traag te noemen .

Je wilt dus zo goedkoop mogelijk een volledig pakket hebben. Dan zou je moeten marchanderen met je wensen. Bij de één valt dit wel tegen en bij de ander dat. Het ideale pakket bestaat niet. Keuzes, keuzes, keuzes........

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
TS wilt zo goed en goedkoop op de eerste rij zitten. Verder snap ik de opmerkingen van 'rot kastje' niet, waarom dan niet gewoon via een Chromecast of AppleTV streamen.

Beetje kort door de bocht allemaal. Omschrijf eerst even wat voor jou het ideale pakket is.

• Maverick
naamloos509 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:40:
[...]

Je schrijft zelf dit:

Op dit moment heb ik een all in abonnement bij Ziggo. Traag internet en een uitgebreid tv pakket met 2 CI+ modules zodat ik nergens een kastje bij de tv nodig heb

Definieer traag? 400/40 is niet echt traag te noemen .

Je wilt dus zo goedkoop mogelijk een volledig pakket hebben. Dan zou je moeten marchanderen met je wensen. Bij de één valt dit wel tegen en bij de ander dat. Het ideale pakket bestaat niet. Keuzes, keuzes, keuzes........
Ik heb nu geen 400/40 maar 40/4. Dat is wel traag. 400/40 is op zict prima. Maar dat kost wel 62 euro voor enkel het internet, terwijl bij glasvezel ik 20 euro minder betaal voor dubbele download en 20x zo hoge upload. Dat verschil is toch vrij groot en dus toch het overwegen waard lijkt me.
foxgamer2019 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:45:
TS wilt zo goed en goedkoop op de eerste rij zitten. Verder snap ik de opmerkingen van 'rot kastje' niet, waarom dan niet gewoon via een Chromecast of AppleTV streamen.

Beetje kort door de bocht allemaal. Omschrijf eerst even wat voor jou het ideale pakket is.
Dit is natuurlijk flauwekul.
Ten eerste geef ik juist aan op zoek te zijn naar de technisch beste oplossing. Dus glasvezel internet met DVB-C televisie. Dat is er niet/slecht beperkt.
De 2 alternatieven zijn dan glasvezel en Ziggo los, of glasvezel bij een provider die bijvoorbeeld HDMI-CEC ondersteunt. Dat prijs daar vervolgens ook om de bocht komt lijkt me niet meer dan logisch.
Daarnaast kan geen enkele app tippen aan de gebruiksvriendelijkheid van enkel de aan-knop op de remote om te beginnen met tv-kijken. Als je denkt dat een fijne oplossing is dan snap ik dat je ook de settopbox van je provider mooi vindt, maar mijn standaard ligt dan blijkbaar wat hoger.

• boswandeling
  • Laatst online: 00:06
Ik heb op dit moment 200/200 fiber van T-Mobile en TV via Ziggo. Het kost iets meer, maar dan heb ik precies wat ik wil hebben.

• Psyveira
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:40
ik222 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:26:
[...]
Het enige goed werkende IPTV product is in mijn ogen dat van KPN (KPN / XS4ALL / Telfort / NLE). Maar ook daar ontkom je niet aan settopboxen uiteraard.
Ook dat valt tegen: Heb een jaar een 100/10 abonnement van NLE gehad. Ik haalde de volledige snelheid, dus ik dacht: Top! Probleem was echter dat de modems (van KPN) totaal niet met QOS voor de TV geconfigureerd zijn, dus zodra ik met de volledige snelheid aan het downloaden was dan viel de TV weg. Dat kan ik niet "goed werkend" noemen :F

Get Schwifty

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Travelan schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:06:
De 'oplossing' die iedereen (inclusief T-Mobile) aandraagt is dat je 'gewoon' je TV met de remote van het T-Mobile kastje kan bedienen. Yay, daar zit ik echt op te wachten met mijn LG. Ik heb die TV gekocht omdat die zo'n relaxte AB heeft die je als mousepointer kan gebruiken door te richten (a la Nintendo Wii) en bovendien als je niet wil, niet gericht hoeft te worden omdat hij niet met IR maar met RF werkt.
Los van die fancy LG-remote: in hoeverre kun je met je remote van T-mobile of KPN dan ook het smartgedeelte van zo'n TV programmeren, of bepaalde beeldinstellingen. Lijkt me niet ideaal werkend te krijgen.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
De kastjes van KPN zijn erg goed en snel, kan KPN ook eens overwegen.

Overigens zou ik eerst kijken of er niet gewoon signaal van Ziggo op je coax staat :P Sluiten ze vaker niet af dan wel...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
Werner schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Ook dat valt tegen: Heb een jaar een 100/10 abonnement van NLE gehad. Ik haalde de volledige snelheid, dus ik dacht: Top! Probleem was echter dat de modems (van KPN) totaal niet met QOS voor de TV geconfigureerd zijn, dus zodra ik met de volledige snelheid aan het downloaden was dan viel de TV weg. Dat kan ik niet "goed werkend" noemen :F
Dan zat je waarschijnlijk op VDSL waar niet meer bandbreedte beschikbaar was. De TS heeft het over glasvezel, dan krijg je tegenwoordig altijd een gigabit verbinding met de PoP waarbij je internet abonnement maximaal 500Mbit is, er is dus altijd 500Mbit over voor IPTV. Dus ook al trek je de 500Mbit lijn volledig dicht dan nog merk je niets daarvan met televisie :)

• Psyveira
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:40
ik222 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:06:
[...]

Dan zat je waarschijnlijk op VDSL waar niet meer bandbreedte beschikbaar was. De TS heeft het over glasvezel, dan krijg je tegenwoordig altijd een gigabit verbinding met de PoP waarbij je internet abonnement maximaal 500Mbit is, er is dus altijd 500Mbit over voor IPTV. Dus ook al trek je de 500Mbit lijn volledig dicht dan nog merk je niets daarvan met televisie :)
Dan nog zou het modem zo geconfigureerd moeten zijn dat IPTV verkeer voorrang krijg op de rest. Dat was niet zo en daar konden ze ook niets aan veranderen.

Get Schwifty

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Werner schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:53:
[...]

Nee, de modems waren niet van KPN, dat ze hetzelfde waren, maakt het niet hetzelfde

NLE is met een grote klap de markt opgekomen, om zoveel mogelijk Ziggoklanten naar zich toe te trekken.
Daar zijn afspraken gemaakt met HUN leverancier ( KPN ) over de kwaliteit en verbindingen.
Ergens is bezuinigd, dat is bij jou kennelijk dus op de QOS geweest.

Ik heb 7 jaar KPN DSL gehad, met de Motorola settops, en met beide boxen aan, ging er geen byte minder over mijn internet-pijp ( 50/5 en later 60/6 )
Nu leveren ze hier 160/16, en mijn directe buurman krijgt met beide TV's nog steeds 200/20 binnen
De buurman daarnaast zit bij Telfort, en zijn lijn 'stopt' bij 100/10, maar ook geen last van TVkijkers.

NLE verliest zachtjes aan al die overstappers weer, omdat het gras écht niet groener was

• Travelan
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-06 16:13
ik222 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:26:
Sowieso als je televisie belangrijk vind zou ik bij T-Mobile wegblijven, hun IPTV product is vrij onbetrouwbaar hoor ik van mensen om me heen. Het enige goed werkende IPTV product is in mijn ogen dat van KPN (KPN / XS4ALL / Telfort / NLE). Maar ook daar ontkom je niet aan settopboxen uiteraard.
nou kijk ik vrij weinig TV, tegenwoordig alles on demand, maar vrouwlief kijkt wel veel TV. En ik moet dan toch opkomen voor T-Mobile, want het heeft er nog nooit uit gelegen of niet gewerkt.

• DarkForce
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15-06 02:37
Tehh schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:44:
Dat ligt er maar net aan, als naar het Plinq aanbod kijk, dan wordt DVB-C daar niet meer aangeboden in Dordrecht. Ook telefonisch is mij dit kenbaar gemaakt. Dit was tot 2 jaar geleden nog wel het geval maar toen leverde men nog maximaal 100Mbit in Dordrecht. Trined levert sinds begin 2018 niet meer in Dordrecht, tot die periode leverde ze maximaal 100Mbit inclusief DVB-C.

Helaas geeft TS niet aan waar hij naartoe verhuist waardoor het nog maar de vraag is of hij deze providers (überhaupt) kan bestellen en of deze providers dan zelfs nog DVB-C kunnen leveren.

[Voor 5% gewijzigd door DarkForce op 13-10-2018 19:40]

• Thomasamsterdam
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22-05 09:45
Als je de coax wilt gebruiken voor internet is dit een handige device https://www.hirschmann-mu...ucten/ID/76537/MA-32-shop zelf zit ik op KPN glas en gebruik de setop box van KPN werkt allemaal en gebruik de Harmony “Harmony Companion” en werkt prima
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True