Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RAVBg64.exe verbruikt veel data

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aernoo
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 12-10-2018
Hallo,

Ik was de gebruiksgegevens van mijn wifi verbinding aan het bekijken en merkte op dat "RAVBg64.exe" heel wat meer data verbruikt dan bv. mijn tweede in de rij namelijk firefox. (4,47GB vs 1,94GB).

Via zoekmachines heb ik opgezocht wat RAVBg64 is en het het zou het hoofdproces zijn dat te maken heeft met de Realtek audio driver. Met mijn beperkte kennis vond ik dat dit toch niet iets is die direct bandbreedte nodig zou hebben en dan zeker toch niet meer dan mijn browser.

Verdere zoekopdrachten leren me dat het wel eens voorkomt dat het proces veel cpu gebruik kan geven, maar ik vond persoonlijk nergens een probleem met de bandbreedte.

Graag had ik geweten of dit normaal is? Indien niet, wat dan?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:00

Brahiewahiewa

boelkloedig

aernoo schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:19:
...Via zoekmachines heb ik opgezocht wat RAVBg64 is en het het zou het hoofdproces zijn dat te maken heeft met de Realtek audio driver...
Wat zegt je virusscanner er van?
Mijn zoekmachine meldt dat RAVBg64.exe ook een virus kan zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• The Executer
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Gooi eventueel het bestand door de Jotti scan om te kijken wat die (er van) vindt: https://virusscan.jotti.org/nl.

Hoog dataverbruik voor zo'n bestand wat eventueel gerelateerd is aan een audiodriver zou wel vreemd zijn.

[Voor 32% gewijzigd door The Executer op 13-10-2018 11:28]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-06 22:34

Liveshort

Certified Crazy Person

Waar bevindt het proces zich? Als het goed is kun je via het rechts-klik-menu vinden waar het bronbestand staat op je PC. Als dat ergens in de AppData map is kun je er vrij zeker van zijn dat het er niet hoort.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True