Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• bys1
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07-06-2019
Ik gebruik een MacBook 7,1 (mid 2010) met Mac OS X 10.7.5. Ik heb nu een 250GB HDD en wil upgraden naar een SSD. Ik denk erover om een Samsung 860 EVO aan te schaffen, maar is deze compatibel met mijn Mac? Hoe zit het met de Samsung 850 EVO?
Mijn Mac heeft SATA II en de SSD heeft SATA III. Sommige SATA III SSD's (bijvoorbeeld van OWC) gaan terug naar SATA I snelheid omdat de Sandforce controllers in die SSD's niet compatibel zijn met de NVIDIA MCP89 driver in mijn Mac.
Als ik de SSD zou kopen, moet ik dan nog speciale kabels o.i.d. hebben om hem in mijn MacBook the installeren?

Alle reacties

• FlorisVN
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-06 17:20
je hebt geen speciale kabels nodig.

Elke 2.5inch Sata SSD zal werken..

Het klopt idd dat de NVIDIA MCP89 een lastige chipset is.
Deze werkt niet altijd lekker met elke SSD.
Mijn ervaring is o.a dat de Crucial MX500 series bijv. terugvallen op sata 1.5gbs.

Geen ervaring met de Samsung Evo series.
Wel weet ik dat de Kingston UV400 zeer goed werkt met de Nvidia MCP79 (wordt gebruikt in 2009 Macs, iMac Macmini etc.)
product: Kingston SSDNow UV400

Je zou kunnen opzoeken hoe het zit met de MCP89 en ervaringen van anderen met een SSD..
het is volgens mij een grote hit or miss bij deze hartnekkige Nvidia chipset gebaseerde macs...

Mijn research destijds kwam ik tot de conclusie dat over het algemeen de Kingston SSD's, het goed schijnen te doen op de nvidia chipset gebaseerde macs.

[Voor 16% gewijzigd door FlorisVN op 13-10-2018 12:36]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True