Vraag

• R-P
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:25
Ik zoek een?
Xiaomi Redmi Note 6 pro. Of is deze niet beter dan een Note 5? Is er een betere concurrent in deze prijsklasse?

Wat is je budget?
~200 euro met uitloop naar 300 mits véél meer opties

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral appen, wat spelletjes, wat auto-uitlees en log-software, muziek tijdens hardlopen of naar autoradio streamen, navigeren en ook nog af en toe bellen...

Wat heb je zelf al gevonden?
Lang onderzoek gedaan en prijs-kwaliteit van de Note 5 leek me wel wat. Inmiddels heeft dochter er al eentje. Zij weet wel de accu elke dag redelijk leeg te slurpen 8)7

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb wat moeite om de verschillen duidelijk te krijgen. De Xiaomi site heeft de hele Note 6 er niet op staan...

Vragen:
- nog steeds micro-USB?
- wel NFC op de 6? (niet op de 5). Heeft mijn Samsung S4 wel, alleen gebruikt bij bediening van een 4k videocamera, maar voor contactloos betalen in de nabije toekomst wel nodig, toch?
- Indiaase site(?) beweerde dat de tweede SIMslot niet gedeeld hoeft te worden met de SD kaart en dat er nu 256GB inkan. (Zij claimen dat de Note 5 maar 128GB aankan, Mijn S4 zou 64GB aankunnen, maar heeft al jaren een 128GB (100GB vol), dus optie om groter te kunnen gaan zou mooi zijn).

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:04
Waarom niet voor de F1 gaan, is bovenbje budget maar wel de top bij Xiaomi nu?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 20:25
je kunt ook nog kijken naar een Mi A2 (Lite).

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3 / Xiaomi Redmi Note 8T

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:12
Mocht je er nog niet uit zijn dan kan ik jouw vragen beantwoorden :)
Ja
Nee, geen NFC op de 6.
R-P schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:05:
maar voor contactloos betalen in de nabije toekomst wel nodig, toch?
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik heb zelf NFC op mijn bankpas en vind dit al voldoende
R-P schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:05:
Indiaase site(?) beweerde dat de tweede SIMslot niet gedeeld hoeft te worden met de SD kaart en dat er nu 256GB inkan
Klopt niet, zie foto van gsmArena hieronder (Bron: officiële website Xiaomi)
Het klopt wel dat er maximaal een 256GB microSD kaart in kan
swhnld schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 05:51:
Waarom niet voor de F1 gaan, is bovenbje budget maar wel de top bij Xiaomi nu?
Ligt voornamelijk aan welke spellen TS speelt. Als dit spellen zoals Fortnite zijn raad ik idd ook de Xiaomi Pocophone F1 aan, dit soort spellen vereisen minimaal een Adreno 530 GPU (ter info: de GPU in een Redmi Note 6 is een Adreno 509, in de PocoPhone F1 zit een Adreno 630)
John Rambo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 09:43:
je kunt ook nog kijken naar een Mi A2 (Lite).
Is inderdaad ook een optie, ik kan alleen nergens vinden of deze de 800mHz band (Band20) ondersteunt. Deze frequentie wordt door de meeste NL-providers gebruikt voor 4G.

Mijn keuze is al gemaakt, het wordt voor mij de Redmi Note 6. Hier mijn redenen:
  • Android 8.1 standaard op de telefoon
  • Uitgekomen in in september dit jaar (=hoogstwaarschijnlijk langer updates)
  • Net even iets groter display
  • Net even iets grotere pixeldichtheid
Hoop dat dit je keuze makkelijker maakt :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee