Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzt
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-02-2021
Mijn vraag
Hoe kan ik mappen die door timemachine zijn aangemaakt terugzetten uit de prullenmand? ik heb een aantal mappen handmatig naar prullenmand gesleept op een externe schijf, maar kan ze nergens meer naartoe slepen. Ik zet ze graag weer terug op de oorspronkelijke plaats op de externe schijf.

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBookpro High Sierra 10.13.6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Getracht geforceerd te verwijderen met bettertrash, maar ze blijven gewoon in prullenmand.
Terugslepen of verwijderen gaat niet, dan krijg ik de melding: de bewerking kan niet worden voltooid, omdat reservekopieonderdelen niet kunnen worden gewijzigd.
In veilige modus opgestart en getracht te verwijderen en verplaatsen, maar gaat ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je hebt een paar mappen waar precies vandaan gesleept? Bedoel je dat je in de timemachine backup op de externe schijf bent gaan zitten (de .sparsebundle?) en daar een paar mappen van hebt weggesleept? Dat zou raar zijn. Of welke mappen/wat voor mappen heb je het precies over die door timemachine zijn aangemaakt?

Anyway, je kan het altijd eens proberen via de terminal. Eventueel met sudo voor hogere privileges.
Als het op een externe schijf is kan je natuurlijk ook de externe schijf aan een PC hangen, de mappen staan als het goed is in de map ".Trash" en die kan je dan verschuiven.

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 13-10-2018 05:20 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 11:11
Als je in je TM dingen hebt aangepast;
Formatteren en opnieuw een backup maken. Een map in TM is geen map met data. Het kunnen ook symbolische of harde links zijn. Je hebt dus de integriteit van de TM aangepast.