Vraag

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 14:49
Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een gaming laptop met uitgebreide specificaties die ik speciaal gekocht heb om eindelijk eens fatsoenlijk te kunnen spelen. Deze laptop heeft de volgende specificaties:
  • 8GB DDR4 RAM 1197MHz single channel
  • Intel Core i7 7700HQ
  • 120GB SSD / 1TB HDD 7200 rpm
  • 2GB NVIDIA GeForce GTX 1050
  • Killer e2500 gigabit ethernet
  • cat 5e netwerkkabel
via mijn eigen laptop functioneren enkele multiplayer spellen buiten verwachting. Dusdanig dat het gigantisch storend is, ook wanneer ik alleen speel is het vaak teleurstellend.

Soms verlaagd bij 30fps zich naar 2fps voor enkele seconde en komt dan weer terug. Soms blijft het steken op maximaal 25fps met dalen tot de 15fps

Het is dus structureel slecht en ik zie geen verbetering

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het doet zich vooral voor bij het spel Grand Theft Auto V en het modificatieplatform FiveM voor GTAV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Een goede vriend van mij kwam met zijn laptop, met nagenoeg dezelfde specificaties langs en die speelt moeiteloos
  • Ik heb geprobeerd om op WiFi te verbinden én de kabel (cat 5e)
  • Ik heb via mijn eigen router (Fritzbox) en de router op de begane grond geprobeerd te verbinden (standaard ziggo)
  • De router op de begane grond is vervangen
  • Ik heb een andere locatie geprobeerd, waar ik dichterbij de router zit en met de kabel en met wifi verbonden
  • Het spel gespeeld via het laptop scherm zelf in plaats van het aangesloten HD scherm
  • Laptop opnieuw geïnstalleerd
  • Het spel vastgezet op de laagst mogelijke instellingen
  • (dit verbeterde enigszins op single player, maar niet op multi player)
Na het uitvoeren van de bovenstaande stappen is er nog niks veranderd of verbeterd
Gezien de minimale eisen voor GTAV denk ik dat mijn laptop beter zou moeten kunnen presteren dus vraag ik jullie hulp

Heeft iemand enig idee of er leuke vervolgstappen zijn?

Beste antwoord (via Koen1997 op 15-10-2018 08:48)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In een ander topic was de oplossing van iemand om de IGP volledig uit te schakelen. Hoe & wat, kan ik je niet vertellen.

Verder mis ik of je met de lader speelt of op de accu; 99% van alle laptops doen het op accu sowieso slechter. En zelfs met de lader eraan, is er ook nog een grote kans dat je powerplan op Balanced staat ipv Performance.

Games spelen is geen "meting", zeker niet als je gebruik maakt van mods/aanpassingen. Allicht dat je een paar synthetische benchmarks kan draaien zoals 3DMark; dan weet je bijna direct of de score representatief is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

van de videokaart kun je geen wonderen verwachten. welke videokaart heeft je vriend ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Koen1997
Ook een reguliere 1050

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is het exact merk en model van beide laptops?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 12:40
Wat is de resolutie waar je op speelt ?

• Koen1997
Full HD @Bartosy
@_Dune_ pricewatch: MSI GP62M 7RD-014NL (Leopard)
Die van mijn vriend houd je nog even te goed van me

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In een ander topic was de oplossing van iemand om de IGP volledig uit te schakelen. Hoe & wat, kan ik je niet vertellen.

Verder mis ik of je met de lader speelt of op de accu; 99% van alle laptops doen het op accu sowieso slechter. En zelfs met de lader eraan, is er ook nog een grote kans dat je powerplan op Balanced staat ipv Performance.

Games spelen is geen "meting", zeker niet als je gebruik maakt van mods/aanpassingen. Allicht dat je een paar synthetische benchmarks kan draaien zoals 3DMark; dan weet je bijna direct of de score representatief is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@kloentje2 ga eens naar 16GB en zorg dat alleen de videokaart wordt gebruikt. verder kun je weinig verwachten van 1050 2GB tegenwoordig

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rowanmeister
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik kamp met het zelfde probleem, echter heb ik een Gigabite 1050Ti 4GB, met 16GB ram, en een AMD Ryzen 5 2600, en ook ik haal niet veel hoger dan 40FPS binnen het FiveM programma.

• Koen1997
@MAX3400 Na het uitzetten van de IGP draait het spel structureel op 1 fps op single player

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn de drivers voor de GTX 1050 wel juist geïnstalleerd?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:29
Kan je kijken wat de temperaturen/prestaties van je CPU/GPU zijn? Loopt er ergens iets te throttelen?

• _Dune_
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Eva11 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:59:
Sorry maar ik weet niet waar ik moet zijn en ik heb er weinig verstand van
Sorry ik hoopte dat iemand hij het eea uit kan leggen?
Ik wilde een foto bij sturen maar dat lukt niet.
[...]
Als het goed is zie je ergens een paperclip als je een nieuwe e-mail maakt, klik hier op en je kunt een bestand selecteren, maar inderdaad dergelijke vragen kun je beter stellen in het subforum wat meer gaat over Internet en providers en algemeen client software. Anders Google eens. ;)

• Koen1997
@MAX3400 Hoewel jouw antwoord mijn probleem niet heeft opgelost, ben ik wel achter de mogelijke oorzaak gekomen.

Wanneer ik de IGP uitschakel is mijn computer niet meer in staat om het tweede HDMI-beeldscherm aan te sturen, waar nu net het hele spel op draait. Vanuit daar kan ik verder gaan zoeken, wat waarschijnlijk zal resulteren in het kopen van een desktop haha

Conclusie: Hartelijk dank!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:30
kloentje2 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 08:50:
Wanneer ik de IGP uitschakel is mijn computer niet meer in staat om het tweede HDMI-beeldscherm aan te sturen, waar nu net het hele spel op draait. Vanuit daar kan ik verder gaan zoeken, wat waarschijnlijk zal resulteren in het kopen van een desktop haha
Volgens mij hoeft dit niet alles te zeggen. Ik heb laatst volgens mij ergens iets gelezen van een laptop met een igp en een deticated gpu, waarvan de hdmi poort aan de igp vast hing, en de displayport aan de gpu. In dat geval zou het logisch zijn dat de hdmi poort niet werkt als de igp uitstaat. Ik dacht dit te hebben gelezen bij de nieuwe laptop van mijn vriendin, maar kan daar nu niet zo snel wat van terug vinden nu ik snel door de handleiding blader. Ook in de handleiding van jou zie ik het niet terug komen.

Wellicht laat mijn geheugen mij in de steek en zit ik er totaal naast, maar het zou eventueel te verklaren zijn waarom je hdmi poort niet werkt. Wel ben ik nu benieuwd, je gamed op een externe monitor lees ik in je laatste post. Wat als je het spel opstart op de monitor van je laptop zelf, gaat het dan beter?

Specs!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee