Mijn vraag
Ik ben in het bezit van een gaming laptop met uitgebreide specificaties die ik speciaal gekocht heb om eindelijk eens fatsoenlijk te kunnen spelen. Deze laptop heeft de volgende specificaties:
Soms verlaagd bij 30fps zich naar 2fps voor enkele seconde en komt dan weer terug. Soms blijft het steken op maximaal 25fps met dalen tot de 15fps
Het is dus structureel slecht en ik zie geen verbetering
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het doet zich vooral voor bij het spel Grand Theft Auto V en het modificatieplatform FiveM voor GTAV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezien de minimale eisen voor GTAV denk ik dat mijn laptop beter zou moeten kunnen presteren dus vraag ik jullie hulp
Heeft iemand enig idee of er leuke vervolgstappen zijn?
Ik ben in het bezit van een gaming laptop met uitgebreide specificaties die ik speciaal gekocht heb om eindelijk eens fatsoenlijk te kunnen spelen. Deze laptop heeft de volgende specificaties:
- 8GB DDR4 RAM 1197MHz single channel
- Intel Core i7 7700HQ
- 120GB SSD / 1TB HDD 7200 rpm
- 2GB NVIDIA GeForce GTX 1050
- Killer e2500 gigabit ethernet
- cat 5e netwerkkabel
Soms verlaagd bij 30fps zich naar 2fps voor enkele seconde en komt dan weer terug. Soms blijft het steken op maximaal 25fps met dalen tot de 15fps
Het is dus structureel slecht en ik zie geen verbetering
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het doet zich vooral voor bij het spel Grand Theft Auto V en het modificatieplatform FiveM voor GTAV
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Een goede vriend van mij kwam met zijn laptop, met nagenoeg dezelfde specificaties langs en die speelt moeiteloos
- Ik heb geprobeerd om op WiFi te verbinden én de kabel (cat 5e)
- Ik heb via mijn eigen router (Fritzbox) en de router op de begane grond geprobeerd te verbinden (standaard ziggo)
- De router op de begane grond is vervangen
- Ik heb een andere locatie geprobeerd, waar ik dichterbij de router zit en met de kabel en met wifi verbonden
- Het spel gespeeld via het laptop scherm zelf in plaats van het aangesloten HD scherm
- Laptop opnieuw geïnstalleerd
- Het spel vastgezet op de laagst mogelijke instellingen
- (dit verbeterde enigszins op single player, maar niet op multi player)
Gezien de minimale eisen voor GTAV denk ik dat mijn laptop beter zou moeten kunnen presteren dus vraag ik jullie hulp
Heeft iemand enig idee of er leuke vervolgstappen zijn?