Vervangen afdekplaten stopcontacten & schakelaars Gardy

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarghonas
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09-2020
Beste

Graag had ik de afdekplaten van de stopcontacten en schakelaars in m'n huis vervangen. Deze zijn versleten. De stopcontacten en schakelaars zelf zijn nog in goede staat ( Huis bouwjaar 2004).

Merk Gardy, freeline serie. Gardy is enkele jaren geleden veranderd in Schneider Electric en de freeline reeks wordt niet meer gemaakt. Ik ben dus op zoek naar ofwel een webstore, winkel,... die deze nog verkoopt of een ander merk, wit product die ook past.

Ter illustratie enkele foto's

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J0dK0XN0/Gardy1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/QMbQV5sD/Gardy2.jpg

Alvast bedankt.

Jurgen

[ Voor 19% gewijzigd door Sarghonas op 13-10-2018 17:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 21:15

Kraz

Saving the world

Je foto’s doen het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Sarghonas schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:44:
Graag had ik de afdekplaten van de stopcontacten en schakelaars in m'n huis vervangen. Deze zijn versleten. De stopcontacten en schakelaars zelf zijn nog in goede staat ( Huis bouwjaar 2004).

Merk Gardy, freeline serie. Gardy is enkele jaren geleden veranderd in Schneider Electric en de freeline reeks wordt niet meer gemaakt. Ik ben dus op zoek naar ofwel een webstore, winkel,... die deze nog verkoopt of een ander merk, wit product die ook past.
Zoals al eerder opgemerkt doen je foto's het niet.

Upload de foto's naar bijv. TinyPic, resize naar 800x600 en genereer een url die je hier kunt plaatsen tussen [img] tags.
Je kunt ook bovenaan je eigen bericht op de taakblak klikken op "afbeelding toevoegen" en daar de url van de upload droppen.

Ik begrijp niet goed dat de afdekplaten kennelijk zijn versleten, maar de contacten/schakelaars nog wel in orde zijn.
Je mag verwachten dat die ongeveer gelijk slijten. :P

Heb je deze vraag al aan Schneider Electric voorgelegd??
Als iemand weet welke afdekplaten mogelijk passen dan zijn zij het. ;)

Met stopcontacten valt nog wel het een en ander te smokkelen, maar met wipschakelaars lijkt de uitwisselbaarheid mij een no-go.
Ik heb het in ieder geval nog niet meegemaakt.

In noodgeval vervang je alleen op de begane grond al het schakelmateriaal door bijv. het tijdloze Busch-Jaeger en gebruik je de nu vrijgekomen afdekplaten om die op de overige verdiepingen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarghonas
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09-2020
Foto's zouden nu zichtbaar moeten zijn.

De originele afdekplaten waren in het wit, de madam zag die niet graag en wou die vervangen door gekleurde. Die zijn na enkele jaren beginnen afbladeren / vervormen / plakkerig worden... waardoor ze moeten vervangen worden.

Backup plan is inderdaad terug de witte plaatjes gebruiken maar ik heb niet voor alles nog passende liggen. Zeker niet voor plaatjes van de wipschakelaars en het kadertje er rond.

Schneider electric contacteren is inderdaad een goed idee, had zover nog niet gedacht Thx!