Toon posts:

RGB Game PC voor m'n zoon.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vdpdavy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-03 01:40
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voor m'n jarig zoontje van 9. Hij gaat het vooral gebruiken om te gamen en om filmpjes te maken.
De games die hij momenteel speelt zijn Roblox, Fortnite en Minecraft.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is een budget voorzien van 1200 Euro, exclusief monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb één SATA SSD van 240 GB die ik zou gebruiken om het OS op te installeren.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een 1080p 144hz monitor toegevoegd aan m'n lijst omdat ik 4k monitoren nogal vrij duur vind. Is een 4k monitor zijn meerprijs waard t.o.v. een FHD monitor? En kan ik best voor een Freesync monitor kiezen of niet?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
M'n zoon heeft natuurlijk vooral oog voor het esthetische en de Gigabyte aeros reeks vind hij, volgens zijn woorden, awesome.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC moet alle huidige games kunnen spelen met deftige framerates.
Het geluidsniveau zou ik ook graag beperkt zien voor zover dit lukt met gamen.

Ga je overklokken?
Overklokken is niet direkt van toepassing.

Wat verwacht je van ons?
Ik had graag wat feedback en tips over m'n samengesteld systeem. Is dit AMD systeem goed genoeg, of kan ik beter voor een Intel systeem gaan? Is de gekozen voeding zwaar genoeg? Is de AMD stockcooler goed genoeg?

Dit is hem geworden.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 133,-€ 133,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 252,82€ 252,82
1Thermaltake View 28 RGB Riing Edition€ 74,90€ 74,90
1MSI Optix MAG241C Zwart€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte Aorus RGB GP-AR32C16S8K2SU416R€ 175,50€ 175,50
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 95,95€ 95,95
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 74,30€ 74,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.168,47

[Voor 10% gewijzigd door vdpdavy op 22-12-2018 19:11. Reden: Update]

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34

Thomg

Aww yiss

Als zoonlief RGB ed zo leuk vind zou ik eerder dit geheugen pakken.
pricewatch: G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR

Denk niet heel snel dat je hier een verschil tussen gaat zien, maar wel in de prijs.

Qua SSD is misschien deze ook interessant.
pricewatch: Intel 660p 512GB
NVMe voor een acceptabele meerprijs.

Freesync @ 1080p met een 580 is op zich leuk, maar niet echt zo nodig, maar de 24 inch versie is op dit moment wel erg goedkoop.
pricewatch: MSI Optix MAG24C (S15-0003079-HH5) Rood, Zwart

De moederbord is vrij overkill zonder OC, maar je vermeld over de aorus ed... goedkoper dan dit krijg je niet zoveel eyecandy.

Ik vind het wel een dure pc voor een zoon van 9 :o

[Voor 11% gewijzigd door Thomg op 12-10-2018 19:47]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

een paar gekleurde Fans heb je meer aan, dan alles door elkaar. je bent met het beeldscherm bezig en bekijkt verder je desktop toch niet ? die verlichting voor op de kast en dan achter in de kast een gelijke Fan. meer zou ik er niet aan besteden. MSI B450 moederbord met bekend RAM als Corsair vengeance 3000MT/s cl15.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vdpdavy
Thomg schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:37:

Qua SSD is misschien deze ook interessant.
pricewatch: Intel 660p 512GB
NVMe voor een acceptabele meerprijs.
Hier ga ik me eens wat in verdiepen. Merk je het verschil in real life tussen een sata 600 ssd en een nvme ssd?
De moederbord is vrij overkill zonder OC, maar je vermeld over de aorus ed... goedkoper dan dit krijg je niet zoveel eyecandy.
Ik vind het ook een vrij duur moederbord maar kinderen tegenwoordig willen alles vol lichtjes en de vloggers hebben veel invloed daarin.
Ik vind het wel een dure pc voor een zoon van 9 :o
Beetje wel, maar de papa zal ook wel af en toe op de pc gamen ipv op de xbox. :)

Ik ga me in je andere tips eens rustig verdiepen, bedankt alvast.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-03 20:00
''Vloggers''? Je bedoelt YouTubers... ;)

Overigens zou ik die voeding wel veranderen naar een:
pricewatch: Corsair RM550x Zwart / pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W / pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W / pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

De Seasonic had nogal z'n probleempjes incl. een GTX970/RX580

[Voor 5% gewijzigd door daanwth op 12-10-2018 22:02]

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Thomg

Thomg

Aww yiss

vdpdavy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 21:33:
[...]
Hier ga ik me eens wat in verdiepen. Merk je het verschil in real life tussen een sata 600 ssd en een nvme ssd?
Qua gevoel beweren veel van niet, in sommige reviews komt weer wel naar buiten dat de extra snelheid nut heeft voor bijv. uit- & inpakken. Ik zou er is een beetje over inlezen, mogelijk de moeite waard!
Zelf heb ik nog een M.2 Sata ssd, nog niet de noodzaak gevonden te upgraden naar.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 10:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

De stap van een reguliere HD naar een ssd is enorm, in de positieve zin van het woord.
Voor een gemiddelde consument/gamer is in mijn ogen het verschil tussen een Sata/Nvme ssd verwaarloosbaar en het verschil in kosten absoluut niet waard.

Als je bijvoorbeeld voor je werk proffesioneel een workstation hebt en je pc gebruikt om de hele dag grote en kleine bestanden rond te pompen dan is het wel anders natuurlijk.

[Voor 29% gewijzigd door pino85 op 13-10-2018 10:47]

Liefhebber van Tweakers

• vdpdavy
daanwth schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:01:
''Vloggers''? Je bedoelt YouTubers... ;)

Overigens zou ik die voeding wel veranderen naar een:
pricewatch: Corsair RM550x Zwart / pricewatch: be quiet! Straight Power 11 450W / pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W / pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

De Seasonic had nogal z'n probleempjes incl. een GTX970/RX580
YouTubers inderdaad. :) Het is soms moeilijk om de jeugd bij te houden. ;)
Bedankt voor de tip over de Seasonic voeding, ik ga het lijstje aanpassen.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-12-2022
Zoon pc voor een 9 jarige wauw. Had ik dat toen maar.
Anyway je lijstje wat je nu hebt lijkt me prima

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De RM550X is net goedkoper geworden.
pricewatch: Corsair RM550x (2018)

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:52
Ik zou besparen op het geheugen en het moederbord om vervolgens een leuk RGB toetsenbordje + muis te kopen. Dat zijn immers de onderdelen die je continu vast hebt.

Daarnaast kan je nog voor 20 euro een "lichtstrip" kopen van Coolermaster die ook wel lekker veel licht geven: https://www.alternate.nl/...duct/1335613?event=search

Deze "lichtstrip" is weliswaar geen RGB.

[Voor 0% gewijzigd door MrSnoww op 18-10-2018 17:26. Reden: /spellingsfout]

• vdpdavy
M'n lijst is wat aangepast, ik ben nog aan het twijfelen tussen een Ryzen 2600x en een Ryzen 2600.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vdpdavy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:36:
M'n lijst is wat aangepast, ik ben nog aan het twijfelen tussen een Ryzen 2600x en een Ryzen 2600.
Dat maakt weinig uit. Beter laat je het Gigabyte moederbord in de winkel en koop je MSI Tomahawk. B450 Gigabyte is niet best, en zeker niet voor €110,-. Wil je een modulaire voeding, is de eerder genoemde Whisper een goede optie. RM is weer in prijs gestegen, en kost geen €71,- meer zoals week geleden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03:31

TechnoNoob

I'm just a noob.

vdpdavy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:36:
Persoonlijk zou ik dan voor de Ryzen 2600 gaan, de 2600X brengt te weinig performance bij om de extra €50 waard te zijn in mijn optiek.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-03 16:42
Holy shit een pc voor een jochie van 9, van 1200 euro? Ik mocht op me 12e blij zijn als ik een uurtje achter de stoffige pc van het hele gezin mocht :D

• vdpdavy
Timba- schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:03:
Holy shit een pc voor een jochie van 9, van 1200 euro? Ik mocht op me 12e blij zijn als ik een uurtje achter de stoffige pc van het hele gezin mocht :D
Rot verwend kind. ;)

Eerlijkheidshalve heeft hij zelf bijna de helft bij elkaar gespaard. En het was ofwel een xbox one x of een game pc. :)

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-03 22:24

Soggney

Zeekomkommer

Ik hoop dan ook dat jullie em samen in elkaar steken. Niettemin zou ik @MrSnoww zijn raad opvolgen en de rgb manie uiten via rgb muis/tobo eventueel muismat. Als er dan toch een rgb element in de kast zit, lijkt me de processorkoeler of aparte fans prijstechnisch de betere richting

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:43
Ik zou zelf eerder voor een RGB muis en toetsenbord gaan. Desnoods voor het idee een headset.
Daar zie je het RGB meer van. Heb zelf alles van Logitech, maar er zijn meer merken.
Het toetsenbord kan mee kleuren met spellen die het ondersteunen, maar ieder heeft weer zijn eigen implementatie.

Maar zomaar een idee hoor. ;)

• vdpdavy
Soggney schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 14:45:
Ik hoop dan ook dat jullie em samen in elkaar steken. Niettemin zou ik @MrSnoww zijn raad opvolgen en de rgb manie uiten via rgb muis/tobo eventueel muismat. Als er dan toch een rgb element in de kast zit, lijkt me de processorkoeler of aparte fans prijstechnisch de betere richting
We gaan hem inderdaad samen assembleren.

• vdpdavy
Hackus schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:12:
[...]

Dat maakt weinig uit. Beter laat je het Gigabyte moederbord in de winkel en koop je MSI Tomahawk. B450 Gigabyte is niet best, en zeker niet voor €110,-. Wil je een modulaire voeding, is de eerder genoemde Whisper een goede optie. RM is weer in prijs gestegen, en kost geen €71,- meer zoals week geleden.
Waarom is de Tomahawk een betere keuze beter dan de Gigabyte? Ze kosten beide evenveel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vdpdavy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:07:
[...]

Waarom is de Tomahawk een betere keuze beter dan de Gigabyte? Ze kosten beide evenveel.
oa betere bouwkwaliteit en onderdelen, zoals goede VRM. Gigabyte heeft veel problemen met hun B450 moederborden. oa spontane uitval en BSOD. Asrock en MSI hebben de beste AM4 moederborden. zou lullig zijn als jij dat gaat ervaren met een desktop build, toch ?

[Voor 8% gewijzigd door Hackus op 18-10-2018 15:48]

• vdpdavy
Hackus schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

oa betere bouwkwaliteit en onderdelen, zoals goede VRM. Gigabyte heeft veel problemen met hun B450 moederborden. oa spontane uitval en BSOD. Asrock en MSI hebben de beste AM4 moederborden. zou lullig zijn als jij dat gaat ervaren met een desktop build, toch ?
Dank je wel voor de info, ik heb m'n configuratie aangepast.

• dragonfirebn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-02 19:52
Het is niet in het topic besproken maar ik vond het altijd geweldig als ik met andere kon spelen.

Dus misschien is het een idee om 2 computers te kopen om beide met elkaar te kunnen spelen.

Dan kun je je zoon een 400 euro computertje kopen, want z'n leeftijdsgenoten ook zullen hebben en jijzelf 1 van 800. Lijkt me wat redelijker qua verhouding. Maar goed, ik ben niet de ouder en nog geen ouder. Wie weet.

Verder is al dat RGB overdreven. Het ziet er weliswaar leuk uit, maar je ziet er niets van. Je let immers enkel op het scherm. Dus een RGB toetsenbord en muis zou ik maximaal kopen.

Succes ermee...

Ook, wordt de eerste video de setup? Want dan gaat het een duur bestaan worden. Om iedere keer nieuwe onderdelen te kopen 8)7

[Voor 9% gewijzigd door dragonfirebn op 18-10-2018 17:30]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee