Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• m.wielinga
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13-10-2018
een paar dagen geleden heb ik een plugin gedownload van internet voor fl studio, dat werkte niet waardoor ik een virus kreeg en er allemaal nieuwe programma's op mijn laptop stonden zoals neppe virus scanners.

natuurlijk heb ik meteen alles verwijderd wat er nieuw op mijn laptop stond. maar daarna probeerde ik programma's te openen zoals photoshop en lightroom, die crashte meteen bij het opstarten, ik werd er toen zo zat van dat ik mijn laptop heb gereset.

ik dacht dat het toen eindelijk weg was maar toen ik rechter muisklik op het bureaublad deed kreeg ik de blauwe cirkel als muis, en crashte mijn bureaublad na 30 seconden wachten.

ik vond dat niet zo erg en kon er wel mee leven dacht ik, dus ik ging weer al mijn programma's installeren zoals Photoshop en lightroom. toen ik lightroom opende gebeurde er niks, waar ik natuurlijk blij mee was, maar als ik dan mijn foto's wou editen crashte het programma weer. als ik Photoshop op start dan krijg ik bij het laden van het programma al een blauwe cirkel als muis en crashte hij na 20 seconden ofzo iets.

lightroom heb ik voor elkaar gekregen door de gpu versnelling uit te schakelen.

toen heb ik gelezen op internet dat ik de nieuwste geforce driver moest installeren en dat werkte bij het bureaublad wel maar als ik dan op nVidia configuratie scherm klik dan krijg ik weer een blauwe cirkel en crasht hij. Photoshop werkt nog steeds niet.

er zou een fout kunnen zitten in de gpu van mijn laptop omdat alle problemen te maken hebben met een gpu fout of instelling, zoals Photoshop gebruikt mijn 2e gpu bij het opstarten en sinds ik bij lightroom niet meer de gpu versnelling aan heb werkt lightroom ook.

als iemand mij wil helpen of in de goede richting kan sturen zal dat gewaardeerd worden.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Snelste? PC formatteren / leegmaken en kaal installeren. Dan de drivers erop van al je onderdelen en dan je programma's.

Het is me namelijk volledig onduidelijk "wat" en "hoe" je nieuwe dingen had weggehaald.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HKLM_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14:10
Ik zou de installatie op de laptop en je bestanden niet meer vertrouwen. Nieuwe installatie en een backup van je files terug (van voor het virus) en je bent weer save.

Daarna een nieuwe scanner er op i.p.v degene die je nu had aangezien die niet goed werkt zoals je hebt gemerkt.

[Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2018 19:28]

⛔Trackers of betalen...⛔

• m.wielinga
als ik de schijf formateer dan moet ik toch ook weer windows instaleren? ik heb namelijk de windows met de laptop gekregen. en ik heb geen herstelpunt van voor mijn virus

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Probeer eens alle malware goed te verwijderen. BV met https://www.superantispyware.com/

• MAX3400

MAX3400

m.wielinga schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:30:
als ik de schijf formateer dan moet ik toch ook weer windows instaleren? ik heb namelijk de windows met de laptop gekregen. en ik heb geen herstelpunt van voor mijn virus
Geef eens info? Windows 10? Kan je zeeeer waarschijnlijk gewoon installeren; activatie zit opgeslagen in de machine zelf.

En anders heb je toch een recovery-partitie & procedure bij de laptop?

• HKLM_
m.wielinga schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:30:
Yes welk OS heb je? Windows 10 kan je downloaden met de media creation tool en bedoel je met herstelpunt die van windows of dat je geen backup hebt.

⛔Trackers of betalen...⛔

• m.wielinga
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

Yes welk OS heb je? Windows 10 kan je downloaden met de media creation tool en bedoel je met herstelpunt die van windows of dat je geen backup hebt.
allebij, ik heb deze laptop nog maar 2 maanden en heb nooit iets gedaan met backup of herstelpunt

• HKLM_
m.wielinga schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:37:
[...]

allebij, ik heb deze laptop nog maar 2 maanden en heb nooit iets gedaan met backup of herstelpunt
Tja...... goed moment om mee te beginnen dan :P als alles weer gefixt is. (Je argument van de laptop nog maar twee maanden ks niet echt geldig om geen backup te hebben)

1 - windows installatie downloaden / regelen of recoveren met de partitie.
2 - bestanden die je wilt bewaren opslaan op externe disk.
3 - windows opnieuw installeren op je laptop
4 - bootable Virusscanner downloaden en je externe disk/ usb scannen waar je files op staan
5 files terugzetten en een backup fixen.

Dat zou ik doen.

[Voor 29% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2018 19:42]

⛔Trackers of betalen...⛔

• m.wielinga
MAX3400 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:35:
[...]

Geef eens info? Windows 10? Kan je zeeeer waarschijnlijk gewoon installeren; activatie zit opgeslagen in de machine zelf.

En anders heb je toch een recovery-partitie & procedure bij de laptop?
in schijfbeheer staat wel een recovery partie van 15 gb

• m.wielinga
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:40:
[...]

Tja...... goed moment om mee te beginnen dan :P als alles weer gefixt is. (Je argument van de laptop nog maar twee maanden ks niet echt geldig om geen backup te hebben)

1 - windows installatie downloaden / regelen
2 - bestanden die je wilt bewaren opslaan op externe disk.
3 - windows opnieuw installeren op je laptop
4 - bootable Virusscanner downloaden en je externe disk/ usb scannen waar je files op staan
5 files terugzetten en een backup fixen.

Dat zou ik doen.
ik denk ook dat ik dat ga doen maar is het niet handig om een extra stap er bij te doen, als ik de schijf formateer mischien?

• HKLM_
m.wielinga schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:40:
[...]

in schijfbeheer staat wel een recovery partie van 15 gb
Dat kan de recovery partitie zijn idd. Tijdens het opstarten van je laptop op denk F9 drukken en kiezen voor recovery.

Je schijf zal tijdens de windows installatie al geformateerd worden extra is niet nodig.

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 12-10-2018 19:44]

⛔Trackers of betalen...⛔

• m.wielinga
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:43:
[...]

Dat kan de recovery partitie zijn idd. Tijdens het opstarten van je laptop op denk F9 drukken en kiezen voor recovery.

Je schijf zal tijdens de windows installatie al geformateerd worden extra is niet nodig.
dan formatteerd hij de schijf toch ook meteen?

• HKLM_
m.wielinga schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:46:
[...]

dan formatteerd hij de schijf toch ook meteen?
Ja, wel eerst de files backupen :P

⛔Trackers of betalen...⛔

• m.wielinga
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

super, ga ik het morgen/ vanavond doen, heel veel bedankt voor de hulp

• m.wielinga
HKLM_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

als ik op f9 druk tijdens het opstarten staat er niks wat te maken heeft met recovery.

• MAX3400

MAX3400

m.wielinga schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 14:41:
[...]

als ik op f9 druk tijdens het opstarten staat er niks wat te maken heeft met recovery.
En in je handleiding? Of op de site van de fabrikant? @HKLM_ roept maar wat "op basis van meestgebruikte toetsen" maar dat hoeft niet voor elk apparaat te gelden.

Zo moet/kan ik voor mijn HP eerst recovery media downloaden en dan pas de laptop opnieuw installeren.

/edit: HP zegt zelf dat je op F11 moet drukken. Staat ook gewoon op beeld als ik mijn HP opstart en de BIOS in ga.

[Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 13-10-2018 14:52]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True