Hey boys.
Na wat avonturen met mijn pc, ben ik er achter gekomen dat mijn complete lay-out elkaar Bottleneck’t....
Om problemen te kunnen oplossen is sowieso het moederbord vervangen, maar ook processor. Na overleg met mijn lokale ICT winkel is de conclusie dat ik van een i7 6700k naar een i7 8700k moet gaan. Daarnaast een ander ram-geheugen.
Is dit echt een waardige upgrade?
Ik Ervaar tijdens het gamen met games zoals Battlefield 1 (en bij 5 in beta ook) en GTA nog wel eens dat er frames blijven hangen. En dat het laden soms best lang duurt.
Nou vertelde Mr.Verkoper dat de upgrade er zou voor kunnen zorgen dat ik 5 tot wel 15 FPS meer kan krijgen, en een stabieler fps.
Als ik mijn huidige GPU prestaties vergelijk met een exact zelfde. Dan komen de prestaties niet overheen... mijne is dan duidelijk zwakker. Nou zou mijn CPU & Mobo m’n GPU dus cockblocken.
Wat is jullie gedachten hier over? Enigszins waar, of totale bullshit?
Edit: sorry voor het niet vermelden van mijn specs 😬😇
Specs:
I7 6700k.
Asus z170-a mobo.
Asus Gtx 1080ti 11Gb.
2x8 G.Skill Trident Z 3000mhz.
Cx750w voeding.
2x SSD 2.5” . 1x m.2 SSD. 2x Lege HDD’s .
Windows 10 (staat op SSD)
3x 120mm fans en 1x standaard 120m corsair fan.
NZXT S340 Case.
Samsung 4K 60hz Videoscherm.
Alle producten werken naar behoren.
Na wat avonturen met mijn pc, ben ik er achter gekomen dat mijn complete lay-out elkaar Bottleneck’t....
Om problemen te kunnen oplossen is sowieso het moederbord vervangen, maar ook processor. Na overleg met mijn lokale ICT winkel is de conclusie dat ik van een i7 6700k naar een i7 8700k moet gaan. Daarnaast een ander ram-geheugen.
Is dit echt een waardige upgrade?
Ik Ervaar tijdens het gamen met games zoals Battlefield 1 (en bij 5 in beta ook) en GTA nog wel eens dat er frames blijven hangen. En dat het laden soms best lang duurt.
Nou vertelde Mr.Verkoper dat de upgrade er zou voor kunnen zorgen dat ik 5 tot wel 15 FPS meer kan krijgen, en een stabieler fps.
Als ik mijn huidige GPU prestaties vergelijk met een exact zelfde. Dan komen de prestaties niet overheen... mijne is dan duidelijk zwakker. Nou zou mijn CPU & Mobo m’n GPU dus cockblocken.
Wat is jullie gedachten hier over? Enigszins waar, of totale bullshit?
Edit: sorry voor het niet vermelden van mijn specs 😬😇
Specs:
I7 6700k.
Asus z170-a mobo.
Asus Gtx 1080ti 11Gb.
2x8 G.Skill Trident Z 3000mhz.
Cx750w voeding.
2x SSD 2.5” . 1x m.2 SSD. 2x Lege HDD’s .
Windows 10 (staat op SSD)
3x 120mm fans en 1x standaard 120m corsair fan.
NZXT S340 Case.
Samsung 4K 60hz Videoscherm.
Alle producten werken naar behoren.
[Voor 17% gewijzigd door AltTabKeys op 12-10-2018 18:50. Reden: Specs toegevoegd :-D]
:-)