Toon posts:

Pc bottleneck’t alles.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 19:47
Hey boys.

Na wat avonturen met mijn pc, ben ik er achter gekomen dat mijn complete lay-out elkaar Bottleneck’t....

Om problemen te kunnen oplossen is sowieso het moederbord vervangen, maar ook processor. Na overleg met mijn lokale ICT winkel is de conclusie dat ik van een i7 6700k naar een i7 8700k moet gaan. Daarnaast een ander ram-geheugen.

Is dit echt een waardige upgrade?

Ik Ervaar tijdens het gamen met games zoals Battlefield 1 (en bij 5 in beta ook) en GTA nog wel eens dat er frames blijven hangen. En dat het laden soms best lang duurt.

Nou vertelde Mr.Verkoper dat de upgrade er zou voor kunnen zorgen dat ik 5 tot wel 15 FPS meer kan krijgen, en een stabieler fps.

Als ik mijn huidige GPU prestaties vergelijk met een exact zelfde. Dan komen de prestaties niet overheen... mijne is dan duidelijk zwakker. Nou zou mijn CPU & Mobo m’n GPU dus cockblocken.

Wat is jullie gedachten hier over? Enigszins waar, of totale bullshit?

Edit: sorry voor het niet vermelden van mijn specs 😬😇

Specs:

I7 6700k.
Asus z170-a mobo.
Asus Gtx 1080ti 11Gb.
2x8 G.Skill Trident Z 3000mhz.
Cx750w voeding.

2x SSD 2.5” . 1x m.2 SSD. 2x Lege HDD’s .
Windows 10 (staat op SSD)
3x 120mm fans en 1x standaard 120m corsair fan.

NZXT S340 Case.
Samsung 4K 60hz Videoscherm.

Alle producten werken naar behoren.

[Voor 17% gewijzigd door AltTabKeys op 12-10-2018 18:50. Reden: Specs toegevoegd :-D]

:-)

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AltTabKeys i7-6700k kan nog zat mee, wat een BullShit.

Wat heb je meer aan onderdelen in je PC ?

[Voor 0% gewijzigd door Hackus op 12-10-2018 17:42. Reden: meer -r]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:25
Hoe ziet de rest van het systeem eruit? Van alles, dus ook de monitor, het merk en type.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:56
Vertel eerst eens iets meer. Wat zit er nu in je pc aan onderdelen (CPU/GPU/RAM/SSD) en wat zijn de temperaturen bij welke belasting.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:21
AltTabKeys schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:38:
Hey boys.

Om problemen te kunnen oplossen is sowieso het moederbord vervangen, maar ook processor. Na overleg met mijn lokale ICT winkel is de conclusie dat ik van een i7 6700k naar een i7 8700k moet gaan. Daarnaast een ander ram-geheugen.
Lastig te beoordelen wat er ontbreekt een hoop informatie maar met de info die ik nu heb zeg ik: Dikke bullshit!!! Die winkel probeert je bewust een oor aan te naaien.

Voor de meeste taken (dus ook BF1/5 spelen)is een i7 6700K ruim voldoende! Daar is echt geen snellere CPU voor nodig.

Als je problemen hebt met de framerate zou ik eerder bij je videokaart of geheugen kijken....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Stefuit
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-06 18:14
Heb zelf een i7 6700k in combinatie mat ASUS Z170 pro, 8GB (aan het denken voor upgrade naar 16GB) ram en Nvidia GTX 980 TI. Draait BF1 zonder problemen op 1440p met bijna alles op ultra.

GTA5 ook op 1440p maar niet alles op Ultra, denk high en medium (zo even vanbuiten gedacht). In ieder geval werkt het prima hier.

[Voor 6% gewijzigd door Stefuit op 12-10-2018 18:10]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-06 14:48
Je kan beter hier advies vragen dan bij een PC boer :)

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je alle chipset drivers enz geïnstalleerd? Mijn 8700k systeem had last van kleine haperingen in GTA en dat ging na de installatie van de chipset drivers weg. Ook kan je checken of je geheugen xmp profiel wel aanstaat, dat zou ook kunnen schelen.

• AltTabKeys
HugoBoss1985 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:12:
Je kan beter hier advies vragen dan bij een PC boer :)
Dat snap ik ^_^ . Maar ze zijn 3 jaar op rij verkozen tot Nederlands beste computerwinkel. Dus ik hoop niet dat ze uit hun duim zuigen.

Daarnaast heb ik al eerder laten maken door hun ^_^ .

Maar rondvragen zal ik altijd blijven :-)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:25
Mooi dat je de onderdelen erbij hebt gezet. Nu alleen de monitor nog.
Wel eens gehoord van MSI Afterburner? Download en installeer dat. Ga gamen terwijl Afterburner op de achtergrond de data van de onderdelen logt. Deel de resultaten in dit topic zodat we kunnen zien wat het gebruik en de temperatuur van de onderdelen is tijdens de game.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 21:47
Hackus schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:39:
@AltTabKeys i7-6700k kan nog zat mee, wat een BullShit.

Wat heb je meer aan onderdelen in je PC ?
En juist de 6700k zal in die game de boel tegen houden, een 4 core cpu(zelfs met Hyper threading), levert in die game echt problemen,vooral als het systeem aan een hgh refresh monitor hangt,met een zware gpu.

sterker nog de game krijgt zelfs nog mijn 8700k voluit op stock snelheid.Met de nodige fps drops en haperingen tot gevolg.Ligt aan de game,maar zeker met die 1080ti zal je een bottleneck krijgen.

Deze game is 1 van de uitzonderingen die extreem leunt op de cpu,zeker in multplayer.

Inderdaad draai MSI afterburner op de achtergrond,maar zet bij OSD ook cpu gebruik en ook gpu gebruik aan,want dat is wel een belangrijke.

[Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 12-10-2018 18:33]

• AltTabKeys
Uszka schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:17:
Mooi dat je de onderdelen erbij hebt gezet. Nu alleen de monitor nog.
Wel eens gehoord van MSI Afterburner? Download en installeer dat. Ga gamen terwijl Afterburner op de achtergrond de data van de onderdelen logt. Deel de resultaten in dit topic zodat we kunnen zien wat het gebruik en de temperatuur van de onderdelen is tijdens de game.
Zal ik binnenkort doen ^_^ . Mijn GPU is a.t.m terug naar de winkel i.v.m een kapot LED-je. Ze gaan hem ook nog apart testen op verschillende computers om te kijken of de specs afwijken.

• AltTabKeys
Sj44k13 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:13:
Heb je alle chipset drivers enz geïnstalleerd? Mijn 8700k systeem had last van kleine haperingen in GTA en dat ging na de installatie van de chipset drivers weg. Ook kan je checken of je geheugen xmp profiel wel aanstaat, dat zou ook kunnen schelen.
En daar gaat ‘ie bij mij fout :-/ . Zodra ik een XMP-Profiel aanmaak/instel in mijn Bios, valt ‘ie dood. Na het instellen kom ik uit op het setup-scherm van American Megatrend. Ik kan letterlijk geen enkele instelling aanpassen in de bios, zonder dat hij crasht...

• AltTabKeys
Stefuit schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:09:
Heb zelf een i7 6700k in combinatie mat ASUS Z170 pro, 8GB (aan het denken voor upgrade naar 16GB) ram en Nvidia GTX 980 TI. Draait BF1 zonder problemen op 1440p met bijna alles op ultra.

GTA5 ook op 1440p maar niet alles op Ultra, denk high en medium (zo even vanbuiten gedacht). In ieder geval werkt het prima hier.
In ‘werkelijkheid’ zou ik met mijn specs Bf1 in 4K op contantst 60fps kunnen spelen. Maar nee, schommelend tussen de 60 en 30 eerder.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

freaky35 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:29:
[...]

En juist deze zal in die game de boel tegen houden, een 4 core cpu(zelfs met Hyper threading), levert in die game echt problemen,vooral als het systeem aan een hgh refresh monitor hangt,met een zware gpu

sterker nog de game krijgt zelfs nog mijn 8700k voluit op stock snelheid.Met de nodige fps drops en haperingen tot gevolg.Ligt aan de game,maar zeker met die 1080ti zal je een bottleneck krijgen.

Deze game is 1 van de uitzonderingen die extreem leunt op de cpu,zeker in multplayer.

Inderdaad draai MSI afterburner op de achtergrond,maar zet bij OSD ook cpu gebruik en ook gpu gebruikaan,want dat is wel een belangrijke
4 cores 8 threads is beter dan full quad. en zonder de rest te weten van het systeem is dat mijn mening.
nu zijn er meer onderdelen bekend. verder hangt het ook van je eisen af natuurlijk. en welk scherm je gebruikt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• freaky35
Als de ts op 60 speelt zal ,dan zal die 6700k geen probleem moeten zijn,maar boven de 60 hz, word het anders.

8 threads heeft absoluut nut in deze game, maar mijn 4790k bv kwam ook te kort,met een 1440p 144hz monitor.

TS zal eerst met MSI afterburner wat moeten checken, alleen dat zal dan even op zich wachten,als de kaart bij de winkel is.

[Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 12-10-2018 18:43]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Hang er een 2de scherm aan, MSI afterburner/Intel ETU en kijk wat je CPU load is.

Zelf heb ik nog een 4770K @4.5Ghz en kan gewoon GTA 5 spelen, AC Odyssey speel ik nu en dan zit mijn CPU rond de 80% in Athene, 60-70% in de open wereld.

En draai gewoon eens 3DMark/en of andere benchmarks en vergelijk je score met vergelijkbare systemen.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AltTabKeys vaak icm met dit moederbord valt v-core(turboV) tegen de 95w terug naar 3.8GHz of lager bij 4 cores. ik zou eerst eens dit moederbord proberen ipv nieuwe cpu productreview: ASRock Z270 Extreme4 review door Foritain

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe kom je er ineens bij dat de CPU mogelijk vervangen moet worden? 3 dagen geleden postte je nog dat het moederboard door de winkel onderzocht zou gaan worden? En je had ook toen al issues met bepaalde driverversies en bijbehorende benchmark-scores.

Maar ik neem wel aan, voor het gemak, dat we de winkel inderdaad met een korreltje zout moeten nemen; een 8700K en een 1080 zou geen enkel issue hoeven opleveren in GTA...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
GTA gaat zelfs met een 1070 al best goed op hoge settings en 4k inderdaad. Een 1080ti is veel sneller.

• AltTabKeys
MAX3400 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:52:
Hoe kom je er ineens bij dat de CPU mogelijk vervangen moet worden? 3 dagen geleden postte je nog dat het moederboard door de winkel onderzocht zou gaan worden? En je had ook toen al issues met bepaalde driverversies en bijbehorende benchmark-scores.

Maar ik neem wel aan, voor het gemak, dat we de winkel inderdaad met een korreltje zout moeten nemen; een 8700K en een 1080 zou geen enkel issue hoeven opleveren in GTA...
Kloot. Alleen in tussentijd heb ik zelf mijn GPU kunnen fixen door mijn drivers via Guru3D te verwijderen en opnieuw te installeren. Ik heb via MemTest86 een Ram-test gedaan. Geen errors.

En de fout die bij wel bij mobo ligt waarschijnlijk is dat je geen enkele instelling kan aanpassen in de bios zonder crash...
Als ik bijvoorbeeld een XMP profiel aanmaak, en opnieuw opstart. Crasht ‘ie en kom ik uit bij het setup-screen van American Megatrends?.

• freaky35
je kan geen enkele instelling aanpassen in bios,ook niet met alles op stock?

Als dit het geval is,dan is er wel meer aan de hand met de pc.

[Voor 30% gewijzigd door freaky35 op 12-10-2018 19:08]

• AltTabKeys
freaky35 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:06:
je kan geen enkele instelling aanpassen in bios,ook niet met alles op stock?
Bedoel je met stock gewoon standaardinstelling?
Zo ja, dan kan ik niks aanpassen. Ik kan bijvoorbeeld wel mijn fans-programma ding aanpassen. Maar de instellingen worden niet opgeslagen.
Ik kan slecht alleen de start-up-disk aanpassen. En ook dat doet soms niet.

In heb s’ochtends nog wel eens dat ‘ie rechtstreeks naar de bios gaat :-/

• freaky35
Eerst moeten die problemen dus opgelost worden,want dat is niet normaal voor een systeem om zomaar het bios in te gaan.

Dit heeft dus niet te maken met of je wel of geen bottleneck in je systeem hebt, maar je ssyteem werkt op dit moment gewoon niet goed.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee