Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Facebook doet een "purge": 800 kritische pagina's verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• Rakward
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:31
Facebook heeft maar liefst zo'n 800 pagina's verwijderd. Volgens hun was waren het fakenews sites:

Facebook's officiële bericht

Ik stel me echter toch veel vragen als pagina's zoals "The free thought project" verwijderd worden omdat het zogezegd fake news is (terwijl in hun artikels vaak video's staan zodat je zelf de feiten kan be-oordelen en in de comments vonden ook echt fantsoenlijke discussies plaats over context/omstandigheden, rechts vs links). Maar als ik dan door mijn facebook scroll krijg ik wel links te zien naar "WETENSCHAP BEWIJST DAT KORTE MENSEN AGRESSIEF ZIJN" en nog meer onzin.

Facebook is een privé-maatschappij en ik kan ze dus niet echt beschuldigen van censuur, aangezien ik aan het principe vasthang dat een privébedrijf zoveel mogelijk vrijheid moet hebben in zijn beslissingen. Maar toch is het eng als je nadenkt hoeveel mensen tegenwoordig op Facebook zitten in onze maatschappij en dat deze nu ze zo sterk zijn politieke spelletjes beginnen spelen waarbij 'dissidenten' het zwijgen wordt opgelegd.

Pagina's met namen als "voluntaryist veterans" en "Nation in distress"Er zijn pagina's bij die miljoenen volgers hadden zoals Free Thought Project(3M) en Police the police(1,9M). Zomaar verwijderd, zonder verwittiging. Ook op twitter zijn accounts verwijderd.

Ik weet niet goed wat ik er van moet maken maar ik krijg er wel een slecht gevoel bij. Vooral omdat als je de eeste mensen over zoiets aanspreekt ze eens "amai" zeggen en dan verder scrollen door hun feed want dan zien ze leuke memes en clickbait ...

In dit artikel wordt een overzicht gegeven van sites waar men van weet dat ze ofline zijn gehaald:

• BLACKfm
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-10 02:55
terwijl in hun artikels vaak video's staan zodat je zelf de feiten kan be-oordelen
Een video is geen feit, die kunnen ook gemanipuleerd worden :).
"WETENSCHAP BEWIJST DAT KORTE MENSEN AGRESSIEF ZIJN"
Ja, en ik moet ook geloven dat al die zwervers en aldi medewerkers miljoenen winnen zeker. Het is natuurlijk (clickbait) reclame, en daar leeft facebook van.

Verder is er op allerhande sites natuurlijk cencuur. Op nu.nl is het reageersysteem weer ingesteld, maar vooraf staat er bij beladen artikelen (zwarte piet discussies, dingen over recht (wie heeft gelijk)) al een waarschuwing dat je bepaalde uitspraken al maar vast voor jezelf moet houden.

Wil je open praten, dan ga je naar het 'afvoerputje' van het internet op reddit of 4chan, en zelfs daar zijn mensen die de boel nog een beetje 'in de gaten houden'.

Hier op t.net loopt de moreelpolitie ook gewoon rond, begint een discussie een beetje uit de hand te lopen vliegen de bans je om de oren. Vast terecht in de ogen van velen, maar soms ook enkel om van het gezeur af te zijn. Er zijn mensen die daar aanstoot aan hebben en de discussie's horen niet op dat soort onderwerpen of platformen thuis (of dat nou t.net, nu.nl of facebook is).

Al zijn het vaak mensen met een dubbele moraal die op het ongeluk in Oss zich van hun beste kant willen laten zien, en over immigranten geen goed woord over hebben. (en dat het 2 verschillende onderwerpen zijn doet er niet toe, de ene keer zit je al knielend vooraan in de kerk, en de volgende dag loop met je haar in een scheiding al schreeuwend in het duits achter je toetsenbord te rammen).
Ik vind persoonlijk dat je daar gewoon open over mag zijn, maar mensen die daar een platform voor bieden zijn mogelijk wat kritischer, en zijn 'bang' dat bepaalde instanties daar wat van gaan vinden met negatieve berichtgevingen tot gevolg, adverteerders die vervolgens hun handen loslaten (geenstijl?), en dan maar over gaan op censuur (of hoe je het ook noemt).

BLACKfm wijzigde deze reactie 12-10-2018 17:04 (110%)

Litebit.eu voorraad check :).

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True