Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-04 15:30
Hallo,

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe monitor. Hoewel mijn PC nog niet geupgrade is, begint mijn huidige monitor kuren te vertonen. Kortom tijd wat voor wat nieuws.

monitor
Monitor wordt aangesloten op mijn PC en/of laptop. Beide worden voornamelijk gebruikt om te gamen. Binnenkort ga ik een nieuwe PC bouwen, met natuurlijk de nieuwst hardware (1500/1750 eu)

Budget: 500/600 eu

Geen merkvoorkeuren.
Ik zit zelf te denken aan een Gsync monitor, 144hz, quad HD. Ik ben benieuwd of een IPS noodzakelijk is.

Mijn huidige monitor:
pricewatch: Samsung Syncmaster P2270HD Zwart

Laptop:
pricewatch: MSI GS63VR 7RG-045NL (Stealth Pro)

Mijn PC bestaat oa uit:

pricewatch: Point of View GeForce GTX 670 2GB

pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition

pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

pricewatch: Corsair ValueSelect CM3X8GSDKIT1066

Graag hoor ik van jullie wat jullie mij zouden aanraden gericht op de toekomst

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

IPS is over het algemeen het fijnste. maar dan zit je op €700,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
En wat zou jij aanraden gezien mijn iets lagere budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:00
quad HD bedoel je daar 1920x1440 mee of 2560x1440?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:31
Bij de buren is er wel wat over te lezen. Ook welke ze aanraden en waarom. Let wel op dat je zo'n aanbeveling helemaal leest. Soms bevelen ze een beter product niet aan omdat het duurder is of langer op de markt oid.
https://nl.hardware.info/categorie/8/monitoren/koophulp

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

sigon schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:02:
En wat zou jij aanraden gezien mijn iets lagere budget?
Als je het idee van gsync laat varen kom je wel in je budgetrange.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
MachielVeldkamp schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:05:
quad HD bedoel je daar 1920x1440 mee of 2560x1440?
Daarmee bedoel ik 2560x1440. Sorry voor de onduidelijkheid.
Crahsystor schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:11:
Bij de buren is er wel wat over te lezen. Ook welke ze aanraden en waarom. Let wel op dat je zo'n aanbeveling helemaal leest. Soms bevelen ze een beter product niet aan omdat het duurder is of langer op de markt oid.
https://nl.hardware.info/categorie/8/monitoren/koophulp
Top bedankt! Dit geeft mij inderdaad meer achtergrond informatie.
Dwarlorf schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:11:
[...]
Als je het idee van gsync laat varen kom je wel in je budgetrange.
is dat handig? Zou een TN of VA paneel voldoende zijn gericht op de toekomst of is door sparen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

sigon schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:01:
is dat handig? Zou een TN of VA paneel voldoende zijn gericht op de toekomst of is door sparen beter?
Ik heb puur gekeken naar de mogelijkheid om binnen dat budget toch aan een ips monitor te komen. Gsync is dan de meest logische om weg te strepen aangezien het al die monitoren flink duurder maakt.

Ik heb verder geen ervaring met gsync en ik ben ook geen hardcore gamer dus ik weet alleen wat ik er af en toe op tweakers over lees, het schijnt wel voordelen te hebben

Ik zou als ik jou was het forum ff doorspitten op topics over gsync. En ik zou me daarbij niet al te veel blindstaren op toekomstgerichtheid maar de afweging maken of gync je nu het extra geld waard is.

Met andere woorden, welke monitoreigenschappen vind je het belangrijkst om de juiste afweging te maken voor de aanschaf van een monitor. Als dat Gsync is dan zou ik daarvoor doorsparen en anders niet.

Zo heb ik dit jaar een nieuwe monitor gekocht (pricewatch: LG 43UD79-B Zwart) en voor mij waren de belangrijkste zaken een resolutie van minimaal 3840x2160 en een diagonaal van minimaal 34" omdat ik hem als monitor en tv gebruik. En ik had nagedacht hoe ik de monitor zou gebruiken en dat was met meerdere windows tegelijk open (bijv gamen en in de tussentijd een filmpje kijken) en ik wou geen dual monitor setup. Daarnaast ben ik een casual gamer dus voor mij was het extra geld dat ik voor gsync zou moeten betalen sowieso niet waard. Al met al waren dat voor bij de belangrijkste punten bij aanschaf van mijn monitor.

[ Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 13-10-2018 07:05 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Top. Bedankt voor je reactie. Keuzes maken dus:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik zou ook meenemen in de overweging of je (om welke reden dan ook) een Nvidia gebruiker blijft of wellicht bereid bent over te stappen naar AMD als je je nieuwe PC gaat samenstellen.
Zoals gezegd is Freesync flink goedkoper.
Ondanks dat er erg weinig bekend is wordt de nieuwe AMD Navi ergens in de eerste helft van 2019 verwacht, wellicht dat daar een Nvidia 2080 tegenhanger bij zit, al zijn de geruchten dat ze niet beginnen met de high-end markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigon
Ik blijf wel bij Nvidia, zeker ook gezien de laptop (GPU Nvidia) nog vrij recent is. De paneel keuze blijft voor mij het moeilijkste vraagstuk. TN een stuk goedkoper dan natuurlijk de IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-05 23:15
Ik was zelf ook op zoek naar een monitor (al voor 3 maanden). Heel wat opzoekwerk, reviews beken en vergelijkingen tussen IPS en TN etc. Zelf kies ik voor IPS, gewoon omdat ik ervoor ook een IPS had. Net nu is de beste gsync / ips / 144 hz / 1440p monitor in promotie voor 600 euro bij heel veel webshops. Dit al voor bijna een week. Onbegrijpbaar dat niemand deze noemt in dit topic.

pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart

[ Voor 25% gewijzigd door Waarez op 14-10-2018 12:48 ]

Pagina: 1