Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• alexxxer
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 03-07-2020
Hallo tweakers,

Na een dag zoeken en geen oplossing te hebben gevonden wil ik jullie hulp vragen.
Twee weken geleden heb ik op marktplaats een HP elitebook 820 G2 gekocht.
Omdat windows soms vast liep heb ik de hardeschijf er uit gehaald en de laptop getest met een usb die ik liggen met kali linux. Gelukkig ondervond ik geen vastlopers meer. Meerdere testen wezen ook uit dat het geheugen geen kuren had.
Aangezien er een drie jaar oude ssd in zat van 180gb dacht ik: “Ik zet er wel gelijk een nieuwe in”.
Met het eruit peuteren van de ssd brak er een connector af welke tussen de ssd en de aansluiting zat. Een nieuwe is inmiddels onderweg..
Om toch maar te testen heb ik de ssd gewiped en wilde ik windows opnieuw instaleren. Nu kom ik er achter dat mijn windows key niet geschikt is om in te voeren als ik een .iso file download van microsoft. Eigenlijk had ik eerst in windows een herstel disk moeten maken. (Stom stom stom) :(
Een herstel cd of usb kopen bij HP voor een kleine 50 euro is een optie maar vind ik nou niet heel aantrekkelijk. Overigens toen ik daar mn productnummer intikte kreeg ik de melding dat die niet bekend was.

Wat zijn mijn opties?
Kan ik een herstel disk gebruiken van iemand met een zelfde laptop?
Moet ik een nieuwe windows kopen en dan alle drivers van HP gaan downloaden?

Overigens heb ik de verkoper al een bericht gestuurd of hij toevallig een herstel disk heeft maar tot op heden nog geen reactie gekregen.

Ik ben alle hulp enorm dankbaar.

Alle reacties

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Hier wordt het uitgebreid uitgelegd: https://www.howtogeek.com...stallation-media-legally/

Je kunt Windows 10 installeren met de gedownloade iso zonder een key in te vullen. Na afronden van de installatie kun je Microsoft bellen als de key niet werkt. Zonder key werkt Windows 10 ook. Je kunt het alleen niet helemaal personaliseren.

palimpsest

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True