Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ubiquity setup : classic of mesh?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BartDG
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:49
Beste allen,

Mijn R7000 begint toch wat op zijn laatste poten te lopen, en een tijdje geleden had ik mij al voorgenomen om mij niet meer te gaan bezighouden met consumenten routers, maar te gaan overschakelen naar het semi-professionele spul. Cisco is te duur en ook niet te verantwoorden voor thuis, maar Ubiquiti lijkt mij zeer geschikt. Iedereen die die spullen gebruikt is er ook wild enthousiast over en dat zal wel niet zonder reden zijn.

Ik woon in een alleenstaande, moderne woning. Footprint 15 x 12 meter, gelijkvloers, verdieping en zolder. Alles beton. De R7000 staat centraal in de benedenverdieping en doet goed zijn best, maar op de zolder wordt het toch moeilijk, evenals bepaalde uithoeken van de 1e verdieping.

Als ik naar Ubiquiti kijk, dan is het wel duidelijk dat ik de Unifi reeks ga gebruiken. The whole shabang, dus met Security gateway, cloud key etc. Er zijn nu dus nog 2 opties:

1. "Classic" setup, dus security gateway, cloud key in combinatie met twee tot drie access points, wellicht AC pro of (nano)HD.

2. Mesh setup, zoals de nieuwe UniFi Amplifi instant

Ik moet zeggen dat er technisch of architecturaal geen beperkingen zijn. Ik bedoel hiermee dat ik zonder probleem overal een (POE) ethernet kabel kan krijgen. Daarom hoef ik dus niet persé over op mesh. Ik wil gewoon het meest stabiele en future-proof systeem.

Wat zou de beste oplossing zijn? Mesh? Of nog steeds een klassieke setup?

Thx!

Beste antwoord (via BartDG op 12-10-2018 16:38)

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-06 15:26
Bekabeld is per definitie beter dan mesh :) (eventuele redundantie in AP uplinks buiten beschouwing gelaten). Ik zou gewoon lekker USG + UAP's doen.

Als je een PC/Pi/VPS hebt draaien, kun je daar evt je controller op zetten ipv de Cloudkey te kopen. Ik gebruik hier zelf een Ubuntu VPSje van €1,21 per maand voor :).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• chupkes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-06 15:26
Bekabeld is per definitie beter dan mesh :) (eventuele redundantie in AP uplinks buiten beschouwing gelaten). Ik zou gewoon lekker USG + UAP's doen.

Als je een PC/Pi/VPS hebt draaien, kun je daar evt je controller op zetten ipv de Cloudkey te kopen. Ik gebruik hier zelf een Ubuntu VPSje van €1,21 per maand voor :).

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:08
Classic. Meer hoef ik niet toe te voegen.

edit: misschien toch wel. Onlangs zelf een Asus 66U vervangen voor USG, Switch, Cloudkey en 2x AC Lite. Nog nooit zo stabiel / goed bereik gehad.

[Voor 64% gewijzigd door Deef_K op 12-10-2018 15:28]

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-06 21:31
Ik zou classic doen.

Je zal waarschijnlijk aan AC-LITE al genoeg hebben. Heb zelf een gateway 3P en 1 AP-RRO maar zal het zeker ook redden met een LITE. Cloud key hoeft niet. De controller kan je evt op een raspberry Pi draaien of op een pc die je hebt staan.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jantje112
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 23:55
hier ook cloudkey, 3p, 8p60watt en 2 lites 1 lr. Krijg je nooit spijt van.

• BartDG
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:49
Het antwoord dat ik in feite wel had verwacht, anders had de classic setup immers geen bestaansreden meer. :)
Bedankt!
Ik heb geen PC constant draaien, en heb ook geen VPS. Een Pi kan ik in feite wel versieren, maar ik denk dat ik gewoon voor de gemakkelijkheidsoplossing ga en een cloudkey gen2 ga kopen. Iets minder tweaker, wel zo makkelijk.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True