Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CamelKnight
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 03-06 11:47
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuw toetsenbord. Na een vergelijking in de PW tussen de Logitech Illuminated keyboard, de Cherry KC 6000 Slim en de Steelseries Apex M400, viel mijn eerste keuze op de Logitech. Mede omdat mijn vrouw er momenteel ook mee typt. Een andere reden is omdat de toetsen laag liggen en ik merk dat ik dat wat prettiger begin te vinden dan hoogliggende toetsen zoals bij mijn huidige G15 toetsenbord.

Wat is je budget?
Mijn budget is niet zo van belang, ik ga er namelijk veel gebruik van maken en gebruikersgemak staat bij mij dan voorop. Maar laten we voor het gemak max € 150,- zeggen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie bij vraag 1 :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een Logitech G15. Die werkt nog steeds prima, ondanks dat deze al enkele jaren oud is, maar is nogal luidruchtig. Omdat ik van plan ben om veel te gaan typen (lees: ik wil een boek gaan schrijven) en dat vooral 's avonds doe terwijl mijn vrouw in de kamer er naast ligt te slapen, wil ik een minder luidruchtig toetsenbord hebben.
LED's vind ik niet zo interessant omdat ik blind typ, al is enige verlichting wel handig. Maar dat mag dus wat mij betreft best 1 kleur zijn i.p.v. een regenboog.
Mediaknoppen/extra toetsen vind ik niet nodig. Ik gebruik ze op m'n G15 ook niet en het display dat ik er nu op heb zitten leidt me meer af dan dat het toevoegt aan mijn game ervaring.
Ik game (WoW) ook, dus daar moet het ook wel prettig voor werken.

Ik heb de Logitech Illuminated besteld, maar deze staat inmiddels al 2 weken in backorder, met nog zeker 3 weken te gaan voor de leverancier denkt deze te kunnen leveren (verwachte levertijd was 2 dagen, bedankt Alternate). Ik zoek nu dus naar een alternatief.
De reden dat ik niet voor 1 van de andere toetsenborden uit mijn vergelijking ben gegaan is omdat ik geen idee heb of deze eveneens stil typen. Ik heb geen ervaring met die planken. Mocht een ander toetsenbord aan te prijzen zijn dan sta ik daar zeker voor open :)

Alvast hartelijk dank voor enige hulp!

Beste antwoord (via CamelKnight op 13-10-2018 21:18)

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Nu ligt het misschien aan mij, maar als je toch al naar die Logitech aan het gluren bent, kun je die dan niet beter bij Alternate annuleren en bij een ander bedrijf bestellen? Coolblue heeft m bijvoorbeeld op voorraad.

Verder kan ik je helaas geen toetsenbord aanraden want mijn voorkeur gaat altijd uit naar mechanische toetsenborden. Ik hou juist van toetsen met een duidelijke aanslag waarbij mijn vingers echt iets moeten doen voor de kost. (Is naar mijn gevoel ook goed tegen RSI, maar geen idee of dat waar is). Mechanische toetsenborden hebben altijd hoge toetsen en zijn in bijna alle gevallen luidruchtiger dan de gemiddelde dome- of scissor toetsenborden. Net wat jij dus NIET zoekt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Nu ligt het misschien aan mij, maar als je toch al naar die Logitech aan het gluren bent, kun je die dan niet beter bij Alternate annuleren en bij een ander bedrijf bestellen? Coolblue heeft m bijvoorbeeld op voorraad.

Verder kan ik je helaas geen toetsenbord aanraden want mijn voorkeur gaat altijd uit naar mechanische toetsenborden. Ik hou juist van toetsen met een duidelijke aanslag waarbij mijn vingers echt iets moeten doen voor de kost. (Is naar mijn gevoel ook goed tegen RSI, maar geen idee of dat waar is). Mechanische toetsenborden hebben altijd hoge toetsen en zijn in bijna alle gevallen luidruchtiger dan de gemiddelde dome- of scissor toetsenborden. Net wat jij dus NIET zoekt.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:01
Ik was specifiek op zoek naar een stil toetsenbord met verlichting en gebruik de logitech nu al 4 jaar naar volle tevredenheid.
Vrouwlief wordt niet wakker van het getik als ze op de bank ligt te slapen en doordat het licht uit kan slaapt ze ook beter :)

Ik heb echter geen ervaring met andere switches, maar qua typen en niet-professioneel gamen voldoet hij imo prima.

Ik zou dus ook zeggen, gewoon ergens bestellen waar ie wel op voorraad is.

• CamelKnight
Thnx @RiDo78 . Sufkop dat ik ben heb ik niet eens bij andere sites gekeken omdat ik er vanuit ging dat zij ook niet zouden kunnen leveren. Alternate levert me, normaal gesproken, altijd prima dus ging ik er vanuit dat als zij het niet hadden, anderen het ook niet zouden kunnen leveren.
Bestelling geannuleerd, en bij Coolblue opnieuw besteld. Morgen in huis. Hiephoi!

Topic mag een slotje op :)

• mitsumark
Waarom Coolblue, bij Sicomputers is ie 10 euro goedkoper.

• CamelKnight
mitsumark schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:23:
Waarom Coolblue, bij Sicomputers is ie 10 euro goedkoper.
Geen ervaring met Sicomputers, wel met Coolblue. Dat is voor mij de enige reden. Die € 10 boeit me niet zo.

• mitsumark
CamelKnight schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 01:18:
[...]

Geen ervaring met Sicomputers, wel met Coolblue. Dat is voor mij de enige reden. Die € 10 boeit me niet zo.
Ik hoop dat Coolblue alles heeft wat je ooit nodig gaat hebben :)

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:35

Dhrax

Prog Lord

Logitech G910 geen optie ?
Deze gebruik ik nu enige tijd na een dikke 10 jaar op een G15 (model 2.0) gewerkt te hebben.

• CamelKnight
Inmiddels heb ik zowel muis als toetsenbord binnen, een dag nadat ik deze bij Coolblue had besteld :)

• epias
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik snap nooit dat mensen kunnen leven met die verkeerde indeling van het Logitech keyboard. De enter, backslash, shift indeling is echt een ramp zoals die hier wordt verkocht. Ik bestel daarom altijd in US. Is soms nog goedkoper ook.

Bij bedrijven als Coolblue zou ik sowieso niets kopen. Die geven zo veel uit aan reclame en dat merk je in de prijs.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True