Vraag

• tommieboy154
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-05 10:18
Mijn vraag

Door de prijzen op belsimpel voor de pixel 3 en aangezien ik ook de pixel stand er bij zou willen kopen dacht ik maar eens bij de buren te gaan kijken om deze telefoon te bemachtigen.

Aangezien ik redelijk dicht bij de grens woon en het de benzine nog wel waard is om heen te rijden zou ik zo naar de mediamarkt in Meppen (Duitsland) kunnen rijden en wou ik de pixel 3 en pixel stand alvast reserveren via Mediamarkt.de maar natuurlijk moet je je adresgegevens dan invullen.

Iemand hier die daar een workaround voor heeft of al eerder ervaring heeft gehad met Mediamarkt.de en mij enige tips zou kunnen geven?

Beste antwoord (via tommieboy154 op 12-10-2018 21:03)

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Brammos85 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:52:
[...]

RALF! Van Mediamarkt Nordhorn. Dat was ook mijn held die me mijn Nexus 4 bezorgde (want ja kinders, de Nexus 4 was helemaal niet eens beschikbaar in dit koude kikkerlandje)
Nu ik er nog eens goed bij na denk heb ik het idd ook via Ralf gedaan. Wat een baas idd!

Dan zal het wel een andere telefoon zijn geweest waarvoor ik gebeld heb.
Met een beetje geluk krijg je trouwens een wat jongere medewerker aan de lijn die hoogst waarschijnlijk ook prima Engels spreekt.

De optie met een random adres werkt echter waarschijnlijk het makkelijkst! Veel plezier met je telefoon i.i.g.!

Zuid 60° 8400Wp

Alle reacties

• RegularJohn
  • Niet online
Als je Duits een beetje oké is zou ik gewoon desbetreffende vestiging bellen. Zo is het mij wel gelukt met de Nexus 4 destijds.

Zuid 60° 8400Wp

• tommieboy154
RegularJohn schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:56:
Als je Duits een beetje oké is zou ik gewoon desbetreffende vestiging bellen. Zo is het mij wel gelukt met de Nexus 4 destijds.
Ik kan wel een beetje duits maar meeste moet ik toch via google translate doen, vandaar dat ik het via de website wou proberen :) misschien dat ik wel iemand in mijn kringen kan vinden die wel fatsoenlijk duits kan.

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
De nexus4 heb ik in Duitsland gekocht door naar de mediamarkt te rijden en hem daar te kopen. Volgens mij werkte het toen zo, dat was wel in 2013, door bij de bestelling het adres van de mediamarkt waar je hem gaat halen op te geven.

De pixel2 heb ik gekocht via https://store.google.com/de/ en via huifkar naar Nederland laten versturen. De eigenaar van huifkar kwam hem netjes thuis bezorgen.

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

RegularJohn schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:56:
O ja, in de Nexus 4 tijd was er ook een verkoper van Mediamarkt Nordhorn waar je vanuit Nederland een Nexus 4 kon bestellen en betalen voor een paar euro extra en dan reed hij een keer per week naar Nederland om ze te versturen per PostNL. Hij heeft er volgens mij tientallen verkocht op die manier, waaronder twee aan mij.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:57
als je hem zelf gaat halen uiteindelijk kan je toch gewoon een random Duits adres in de buurt invullen.
zolang de naam klopt bij het afhalen is er niks aan de hand, hoogstens gaat de spam dan naar dat adres :+

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:40
JohanKupers schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:19:
[...]

O ja, in de Nexus 4 tijd was er ook een verkoper van Mediamarkt Nordhorn waar je vanuit Nederland een Nexus 4 kon bestellen en betalen voor een paar euro extra en dan reed hij een keer per week naar Nederland om ze te versturen per PostNL. Hij heeft er volgens mij tientallen verkocht op die manier, waaronder twee aan mij.
RALF! Van Mediamarkt Nordhorn. Dat was ook mijn held die me mijn Nexus 4 bezorgde (want ja kinders, de Nexus 4 was helemaal niet eens beschikbaar in dit koude kikkerlandje)

• tommieboy154
SuperKneus schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:18:
De nexus4 heb ik in Duitsland gekocht door naar de mediamarkt te rijden en hem daar te kopen. Volgens mij werkte het toen zo, dat was wel in 2013, door bij de bestelling het adres van de mediamarkt waar je hem gaat halen op te geven.

De pixel2 heb ik gekocht via https://store.google.com/de/ en via huifkar naar Nederland laten versturen. De eigenaar van huifkar kwam hem netjes thuis bezorgen.
Had al wel naar meerdere doorstuurdiensten gekeken en kwam deze ook tegen, kan je mij beetje uitleggen hoe dat ongeveer in werking gaat? aangezien de telefoon pas in november beschikbaar is, misschien dat het dan nog wat vroeg is om zoiets aan te vragen?

• tommieboy154
Denniz0229 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:36:
als je hem zelf gaat halen uiteindelijk kan je toch gewoon een random Duits adres in de buurt invullen.
zolang de naam klopt bij het afhalen is er niks aan de hand, hoogstens gaat de spam dan naar dat adres :+
Dat kan natuurlijk ook nog! zat even te denken over de garantie en service maar dat zou je in nederland sowieso via google zelf moeten doen :)

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:43
Denniz0229 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:36:
Op deze manier wel eens een tv bij Saturn Keulen gereserveerd en opgehaald. Gelegitimeerd met mijn NL rijbewijs en hop weer naar Nederland met een fikse besparing op zak.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• RegularJohn
  • Niet online
[...]

Nu ik er nog eens goed bij na denk heb ik het idd ook via Ralf gedaan. Wat een baas idd!

Dan zal het wel een andere telefoon zijn geweest waarvoor ik gebeld heb.
Met een beetje geluk krijg je trouwens een wat jongere medewerker aan de lijn die hoogst waarschijnlijk ook prima Engels spreekt.

De optie met een random adres werkt echter waarschijnlijk het makkelijkst! Veel plezier met je telefoon i.i.g.!

Zuid 60° 8400Wp

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb meerdere keren bij Saturn Kleve iets besteld. Gewoon brutaal een NederDuits mailtje gestuurd of & hoe ze mij op een preorderlijst konden zetten.

Alle keren netjes een DuitsNeder mailtje terug dat eea goed ging komen; ze hadden alleen een telefoonnummer van me nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

[...]

Klopt, Ralf was die Mediamarkt gozer die Nederland voorzag van de Nexus 4. _/-\o_

⛔ Trackers of betalen ⛔

• meade
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 23:04
Ik lees over random adressen e.d. en die begrijp ik niet helemaal. Ik ben van plan om bij een Mediamarkt in Duitsland een Pixel te kopen. Ik neem dat ding mee naar NL en dan? Gewoon de sim verwisselen en alles gaat dan op dezelfde manier als bij een in NL gekocht toestel? Aanmelden met google-account, taal instellen en klaar? En hoe zit het met Android updates? Die blijven ook op de gewone manier binnenkomen? Geen omwegen nodig via Duitse google-accounts of iets dergelijks? Ik weet dat garantiegevallen wat lastiger zijn met een in het buitenland gekocht toestel maar dat is NL ook niet altijd simpel.

Alvast dank voor de reacties.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 14:33

Sorbo

Uw hulp in huis!

meade schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:00:
Ik lees over random adressen e.d. en die begrijp ik niet helemaal. Ik ben van plan om bij een Mediamarkt in Duitsland een Pixel te kopen. Ik neem dat ding mee naar NL en dan? Gewoon de sim verwisselen en alles gaat dan op dezelfde manier als bij een in NL gekocht toestel? Aanmelden met google-account, taal instellen en klaar? En hoe zit het met Android updates? Die blijven ook op de gewone manier binnenkomen? Geen omwegen nodig via Duitse google-accounts of iets dergelijks? Ik weet dat garantiegevallen wat lastiger zijn met een in het buitenland gekocht toestel maar dat is NL ook niet altijd simpel.

Alvast dank voor de reacties.
Wat je over random adressen leest heeft te maken met het online reserveren van de telefoon. Daarvoor vraagt MM/Saturn een Duits adres, maar omdat je de telefoon toch in de winkel op gaat halen maakt het niet zo veel uit wat je als Nederlander daar invult. Een van de omwegen die mensen gebruiken is het invullen van het adres van de MM zelf, of ieder ander random adres. Dit werkt dus alleen als je het toestel zelf in Duitsland op gaat halen bij het filiaal waar je 'm gereserveerd hebt.

Verder merk je van het importeren van een Duitse telefoon naar Nederland niets. Je hoeft geen Duits google account te hebben, geen Duits adres, etc. Qua updates kun je bij sommige telefoons merken dat je 'm op een ander moment krijgt (eerder of later) dan een Nederlands model, maar effectief maakt 't niets uit.

Qua garantie verschillen de ervaringen een beetje. Niet iedere fabrikant gaat er hetzelfde mee om, dus proberen om de fabrikant aan te schrijven als je problemen hebt is altijd het proberen waard. Dat je "nee" terugkrijgt op je vraag is altijd een optie, en dan zul je moeten kijken of je terug naar Duitsland kunt om daar de garantieaanvraag te doen.

[Voor 3% gewijzigd door Sorbo op 04-11-2018 11:12]

• meade
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 23:04
ok, duidelijk. Bedankt.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik vul altijd random adres van een kennis/vriend in of als ik in een hotel zit het adres van het hotel.

Maakt niets uit, 't is niet alsof ze je adres gaan controleren.

Invullen, ophalen, klaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee