Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

No nonsense printer voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• j-jk
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 30-05 22:39
Hi allen,
Ik ben opzoek naar een printer die het gewoon doet en niet altijd aan hoeft te staan.

The usecase.
Het ding staat in mijn computerkamer te verstoffen,maar eens in de zoveel tijd moet er weer eens een documentje geprint worden.

Ik heb Jaaaaren een Xerox phaser 6110 gehad, top apparaat.
Echter had ik die gekocht voor mijn destijds eigen bedrijf waar ik dus ook nog veel mee printte.
Maar omdat ik dat bedrijf niet meer heb, heb ik de printer weggedaan nadat die kuren begon te krijgen sinds ik hem van de spanning af haalde.
Hij verbruikte in idle en stand by namelijk best wel wat.

Daarvoor heb ik van die mini HP deskjets gehad, qua vormgeving en formfactor wat ik zoek maar ik heb er 2 versleten en ook met merk cartridges gaven ze vaak slechte prints.

Op het moment gebruik ik een epson SX435, maar dat is helemaal een dwarrel van een apparaat.
Altijd al problemen gegeven vanaf het begin niet werken zonder eigen software te installeren.
geen zwart printen als er een van de kleuren cartridges leeg zijn en andersom.
zojuist begint het ding te piepen dat de cartridge niet word herkend...

Dus ik zoek een printer die:
-Niet aan hoeft te staan
-altijd werkt, en liever een slechte print geeft dan foutmeldingen.
-lang niet gebruikt kan worden.
-makkelijk om gaat met patronen van externe leveranciers (met kwaliteitsrisico voor eigen rekening)

Ik heb een losse scanner, dus het hoeft niet per se een all in one te zijn.
Ook wi-fi bleutooth etc. is geen vereiste.
Zolang er maar een nieuwere interface aan zit dan LPT of RS232

Alle reacties

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Specifieke keuze naar cartridges of toner? De vele printers die wij op het werk hebben staan, de laserprinters kunnen zoveel langer 'niet gebruikt' worden dan een inktjetprinter. Al zou ik wel eerder kijken naar een wat oudere dan een recent model, hoe recenter hoe 'smarter' ze zijn en meteen moeilijk doen bij een fuser die opraakt of een niet-originele toner erin heeft zitten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13:15
Ik heb vorig jaar een Lexmark CS310dn gekocht voor 95 euro.

Was dat gedoe met uitgedroogde inktjetprinters beu. Print echt zelden, maar als het moet dan goed.

Deze Lexmark doet het altijd goed. Inclusief startertoners die ik voorlopig niet leeg ga krijgen.

Aanrader wat mij betreft.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:25

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

De vraag is of je kleuren wil printen of niet? Als het antwoord nee is, dan zou ik gewoon voor een simpele laser gaan. Geen gedoe met uitgedroogde cartridges, met een toner doe je jaren en dat voor nog geen 70 euro.

[Voor 34% gewijzigd door Standeman op 12-10-2018 17:01]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Gewoon voor een simpele netwerk laserprinter gaan, die stap heb ik jaren geleden ook gemaakt en geen moment spijt van gehad.

⛔ Trackers of betalen ⛔

• j-jk
Ik nijg natuurlijk idd weer naar laser printer. Kleur of zwart maakt dan natuurlijk niet uit. Behalve prijs.

Maar ik dacht dat die toner rol warm moet blijven en dat ze daarom en zoveel energie verbruiken en dat mijn oude kapot is gegaan

• Oekiejoekie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-05 13:58
j-jk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:11:
Ik nijg natuurlijk idd weer naar laser printer. Kleur of zwart maakt dan natuurlijk niet uit. Behalve prijs.

Maar ik dacht dat die toner rol warm moet blijven en dat ze daarom en zoveel energie verbruiken en dat mijn oude kapot is gegaan
Je bedoelt de fuser-rol ? Die warmt bij moderne printers heel snel op.

Ik heb al een paar jaar een Samsung kleurenlaser. Daar zit nog een oldschool power-knop aan de achterkant.

Edit: die powerknop is zo te zien van de huidige modellen verdwenen. Ook wel logisch, met wifi/netwerkprinten wil je niet hoeven lopen om de printer aan te zetten. Het verbruik in standby van de opvolger van mijn printer is 1,6 watt. Dat komt ongeveer neer op 3,20 euro per jaar aan stroomverbruik. Dat geld vind ik het wel waard dat het printje er al ligt, als ik vanuit de huiskamer naar de printer gelopen ben.

[Voor 28% gewijzigd door Oekiejoekie op 12-10-2018 17:55]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• j-jk
Kijk dat scheel al een hoop. die phaser van xerox welke ik had deed +- 20watt

Maar het is vooral dat ik wil weten of het kwaad kan om uit te zetten.
Ik print dusdanig weinig dat die ene keer in de 2 maanden heen en weer lopen om hem aan te zetten prima is.

• Oekiejoekie
j-jk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:01:
Kijk dat scheel al een hoop. die phaser van xerox welke ik had deed +- 20watt

Maar het is vooral dat ik wil weten of het kwaad kan om uit te zetten.
Ik print dusdanig weinig dat die ene keer in de 2 maanden heen en weer lopen om hem aan te zetten prima is.
Dat kan geen kwaad. Maar je bespaart er ook geen kapitalen mee. Dus weeg zelf even af of gemak of stroombesparing belangrijker is.

• j-jk
Oekiejoekie schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:03:
[...]

Dat kan geen kwaad. Maar je bespaart er ook geen kapitalen mee. Dus weeg zelf even af of gemak of stroombesparing belangrijker is.
Nu ben ik zeker geen geitenwollensokken drager, maar om nou een apparaat aan te houden wat toch onregelmatig gebruikt word en waar je uiteindelijk toch naartoe moet lopen is voor mij een beetje onzin.

Als ik google naar wetenschap over aan en uitschakelen van laser printers komt ik alleen maar meningen tegen. en niet echt iets onderbouwd is.
niet lullig bedoeld maar jou reactie is dat ook niet echt.

Het kan toeval zijn, maar ik vind het frappant dat de mijne kuren begon te tonen nadat ik begonnen ben met het uitschakelen na gebruik.

• Oekiejoekie
j-jk schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:26:
[...]

Nu ben ik zeker geen geitenwollensokken drager, maar om nou een apparaat aan te houden wat toch onregelmatig gebruikt word en waar je uiteindelijk toch naartoe moet lopen is voor mij een beetje onzin.

Als ik google naar wetenschap over aan en uitschakelen van laser printers komt ik alleen maar meningen tegen. en niet echt iets onderbouwd is.
niet lullig bedoeld maar jou reactie is dat ook niet echt.

Het kan toeval zijn, maar ik vind het frappant dat de mijne kuren begon te tonen nadat ik begonnen ben met het uitschakelen na gebruik.
Ik ben nog uit de tijd dat je een kopieerapparaat aan moest zetten, dan moest hij 20 minuten opwarmen, en dan werd het lampje groen en kon je je kopietje maken. Dat kostte stroom ja. Een moderne laserprinter doet binnen een minuut zijn eerste printje.

Ik weet niet hoe je printgedrag is. ja, eens in de paar maanden. Dus geen inktjet kopen, maar een laser. Want een inktjet wil of periodiek zijn spuitmondjes reinigen, dus moet aanstaan, en zo niet, krijg je strepen. Een laser is wat dat betreft makkelijker. De enige domme fout die je daar mee kunt maken is hem op een warme plaats neer zetten. Op een vensterbank boven de verwarming, of in de volle zon.

Afhankelijk van hoeveel pagina's je print per 2 maanden (4 of 400), kies je een langzamere of een snellere. Of eentje met duplex als dat papier bespaart. Op de site van de fabrikant staat het verbruik in idle stand. vuistregel voor stroomverbruik: Elke watt in idle-stand, is ca. 2 euro per jaar aan stroomverbruik.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True